Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen, oletko koskaan mennyt ventovieraan miehen auton kyytiin?

Vierailija
13.10.2019 |

Kokemuksia?
Vitsiniekat huomatkaa, että en tarkoita ventovieraalla miehellä tässä yhteydessä taksin kuljettajaa tai muuta vastaavaa henkilöä, joka työn puolesta ottaa naisia kyytiin.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena liftailin paljonkin. Muutaman kerran on pysäytetty auto syrjäkujalle ja alettu kähmimään, karkuun pääsin aina. Onneksi ei sattunut mitään pahempaa. 

Vierailija
22/31 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liftannut elämässäni noin 30 kertaa. Nuorena tuli tehtyä tyhmyyksiä. Olen liftannut baarista kotiin ja joskus ulkomaillakin ottanut liftillä kyydin. Lisäksi olen liftannut kaverin kanssa.

Muutama kylmäävä tilanne on ollut, pääsääntöisesti ovat olleet ihan lupsakoita mieskuskeja. Jotkut olivat kiinnostuneita romanttisessa mielessä, toiset olisivat halunneet seksiä, jotkut olivat huolestuneita.

Väitän kuitenkin, että käytökseni on estänyt minulle tapahtumasta mitään pahaa. Minulla on kyky olla "yksi meistä". Näytän ja vaikutan naapurintytöltä, tyttäreltä tai sisarelta. Lisäksi suhtaudun ihmisiin kunnioittavasti ja en provosoi pukeutumisellani. Eli en saa miehissä agression tunteita aikaiseksi, joka johtaisi nopeaan väkivaltaan. Olen myös kiltin oloinen.

En suosittele liftaamista kenellekään. Vaikka aikoinani ajattelin, että on hauska tutustua uusiin ihmisiin ja seikkailla hiukan, on liftaamisessa kuitenkin vaaransa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen liftannut kyllä paljonkin, ikinä ei ole sattunut mitään.

Mistäköhän johtuu, että nykyään kimppuuni käytäisiin luultavasti epätodennäköisemmin ja myöskin osaisin puolustaa itseäni paremmin, mutta silti en enää uskaltaisi liftata?

Aivot kehittyvät 25 v ikään saakka. Viimeisenä kehittyy otsalohko, jonka yksi tehtävä on arvioida tekojen ja valintojen seurauksia.

Mutta tämän perusteellahan minun pitäisi pelätä liftaamista vähemmän, koska minulla on kattava kokemukseen perustuva näyttö siitä että se on pääsääntöisesti täysin turvallista, mukavaa ja ekologista.

Vierailija
24/31 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistäköhän johtuu, että nykyään kimppuuni käytäisiin luultavasti epätodennäköisemmin ja myöskin osaisin puolustaa itseäni paremmin, mutta silti en enää uskaltaisi liftata?

Aivot kehittyvät 25 v ikään saakka. Viimeisenä kehittyy otsalohko, jonka yksi tehtävä on arvioida tekojen ja valintojen seurauksia.

Mutta tämän perusteellahan minun pitäisi pelätä liftaamista vähemmän, koska minulla on kattava kokemukseen perustuva näyttö siitä että se on pääsääntöisesti täysin turvallista, mukavaa ja ekologista.

Vierailija
25/31 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä. Minulla on itsesuojeluvaisto toiminut lapsesta saakka. Sensijaan tuttuja en ole osannut varoa, vaan minut on kahdesti raiskattu "luotettavan" tuttavan toimesta. Niinhän se yleensä käy. Kantasuomalaisia.

Vierailija
26/31 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan se onkin. Kyse on sattumasta. Joku satunnainen ohikulkija poimii satunnaisen liftarin kyytiinsä hetken mielijohteesta. Eli liftin tarjoaja on 99 % tapauksista ihan tavallinen mies, joka ehkä etsii itsekin seikkailua.

Pelkäsin enemmän, kun kävin työssä, joka alkoi 5.45 Helsingin keskustassa. Joka aamu saman reitin kulkeminen hiljaisillä kaduilla oli pelottavaa, koska aikataulu ja reitti oli ennakoitavissa. Kaduilla liikkuu siihen aikaan erikoisia koiranulkoiluttajia ja muutenkin outoja tyyppejä.

Vierailija
27/31 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liftasimme 13-vuotiaana Ähtärin eläinpuistosta mökille koiria ulkoiluttamaan. Onneksi istuimme takapenkillä, koska setämies käyttäytyi asiattomasti meitä lapsia kohtaan.

Vierailija
28/31 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan se onkin. Kyse on sattumasta. Joku satunnainen ohikulkija poimii satunnaisen liftarin kyytiinsä hetken mielijohteesta. Eli liftin tarjoaja on 99 % tapauksista ihan tavallinen mies, joka ehkä etsii itsekin seikkailua.

Pelkäsin enemmän, kun kävin työssä, joka alkoi 5.45 Helsingin keskustassa. Joka aamu saman reitin kulkeminen hiljaisillä kaduilla oli pelottavaa, koska aikataulu ja reitti oli ennakoitavissa. Kaduilla liikkuu siihen aikaan erikoisia koiranulkoiluttajia ja muutenkin outoja tyyppejä.

Aika jännä. Itse olin vuosikausia töissä Helsingin keskustassa, työvuoro loppui n. 04.30-05 välillä. Kävelin kotiin joka duuniyön jälkeen.

Koskaan en pelännyt enkä nähnyt mitään epäilyttävää. En kyllä myöskään ole koskaan pelännyt liftaamista, humalaisia, yöjunia tai -metroja tai ylipäätään normaalia elämää. Ikinä ei ole mitään pahaa sattunut.

Vierailija
29/31 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, noilla 80-luvun liftausmatkoilla olen kyllä.

Lapseni, nuori nainen, on mennyt myös pari kertaa vantovieraan miehen auton kyytiin, ambulanssin.

Aloituksessa tehtiin selväksi, että taksivitsit yms. eivät ole suotavia. Miksi kirjoitat silti ambulanssista. Luuletko olevasi hyvinkin hauska?

Vierailija
30/31 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika jännä. Itse olin vuosikausia töissä Helsingin keskustassa, työvuoro loppui n. 04.30-05 välillä. Kävelin kotiin joka duuniyön jälkeen.

Koskaan en pelännyt enkä nähnyt mitään epäilyttävää. En kyllä myöskään ole koskaan pelännyt liftaamista, humalaisia, yöjunia tai -metroja tai ylipäätään normaalia elämää. Ikinä ei ole mitään pahaa sattunut.

Asuin nuorempana - eli baari-ikäisenä- Kalliossa. Hyvin usein kävelin kotiin, kun olin vaikkapa humpalla ollut. Kaveri asui Kurvissa ja myös sinne & takaisin kävelin aina, kävellen kun pääsi kaikkein nopeiten, reitti meni Vaasankatua pitkin. Eikä IKINÄ tapahtunut mitään. No joo, joskus talvella liukastuin ja pyllähdin pepulleni.. Nykyään asun rivitalossa Espoossa ja täällä on välillä ihan pelottavan hiljaista, vaikka muuten hyvin viihdynkin.

Vierailija
31/31 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi nuorena liftannut ilmoittautuu lisää. Tosin meillä oli kavereiden kanssa sellainen sääntö että ikinä ei liftata yksin vaan aina kaksi tai kolme yhdessä.

Aikuisena kerran vieras mies kysyi autosta reittiä yhdelle tehtaalle. Olin menossa itse viereiselle tehtaalle töihin ja palelin enemmän kuin koskaan ennen. Kysyin josko pääsisin kyytiin niin näytän tien. En tiedä tajusiko tuo kuski kuinka kylmissään olin mutta pelasti minut todennäköisesti paleltumilta (pakkasta noin -30 astetta).