Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10mg päivässä cipralexista (escitalopram) irtautuminen, millaisella aikataululla teille määrättiin?

Vierailija
13.10.2019 |

Haluaisin referenssiä niiltä joilla on ollut 10mg (1 tabletti päivässä) cipralex käytössä ja lopettivat. Millaisella vähentämistahdilla teillä tehtiin irtautuminen?
Esim. oliko heti alkuun 1 tabletti vain joka toinen päivä, vai puoli tablettia joka toinen päivä ja 1 tabletti joka toinen päivä jne.?

Kiitos.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolikas pilleri ja puolikas suomi-viina. Se on hyvä!

Vierailija
2/23 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli tablettia joka päivä, sen jälkeen ei mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yrittänyt kolme kertaa, joka kerralla puolitin annoskoon. Meni aivan pisin ******. Aloitin keväällä että kerran viikossa syön yhden puolikkaan, ja nyt syön kokonaisen tabletin joka kolmas päivä. Hiiljalleen edetään...

Hyvä lääke, mutta kamala lopetettava!

Vierailija
4/23 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa syödä paljon mantelia, etenkin ennen nukkumaanmenoa. Lisää luonnollisesti seratoniinia. Tsemppiä

Vierailija
5/23 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen yrittänyt kolme kertaa, joka kerralla puolitin annoskoon. Meni aivan pisin ******. Aloitin keväällä että kerran viikossa syön yhden puolikkaan, ja nyt syön kokonaisen tabletin joka kolmas päivä. Hiiljalleen edetään...

Siis hyppäsitkö saman tien yhdestä tabletista päivässä siihen, että kerran viikossa yhden puolikkaan? Kuulostaa vähältä.

AP

Vierailija
6/23 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolikkaan tabletin jälkeen suosittelen, et syöt 1/4 tablettia vielä esim pari viikkoa. Viimeisinä lopetuspäivinä tai jopa viikon ehkä vielä joka toinen päivä.

Vierailija
7/23 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis hyppäsitkö saman tien yhdestä tabletista päivässä siihen, että kerran viikossa yhden puolikkaan? Kuulostaa vähältä.

AP

Ei, vaan siis pieleen menneillä kerroilla otin joka päivä puolikkaan kun taas keväällä aloitin siten että kerran viikossa puolikas ja muina päivinä täysi annos.

Vierailija
8/23 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolikkaan tabletin jälkeen suosittelen, et syöt 1/4 tablettia vielä esim pari viikkoa. Viimeisinä lopetuspäivinä tai jopa viikon ehkä vielä joka toinen päivä.

Vaikea puolittaa 1/4 osaan. Mieluummin jättää yhtenä päivänä ottamatta ja toisena puolikas.

Vierailija
9/23 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo lienee yksilöllistä. Mun mies käytti yli 10 vuotta tuota lääkettä ja lopetti kerralla pari vuotta sitten. Ei kertonut että olisi ollut mitään vieroitusoireita. Hyvin on pärjännyt ilman.

Vierailija
10/23 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea puolittaa 1/4 osaan. Mieluummin jättää yhtenä päivänä ottamatta ja toisena puolikas.

Apteekista saa halpoja puolittajia. Itse lopetin vastaavan lääkkeen asteittain 2kk sitten ja nukun huonosti vieläkin. Tai unettomuus tuli viiveellä lopettamisen jälkeen. Seksihalut ovat myös vieläkin minimaaliset.

Vierailija
11/23 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerralla poikki. Niin minä tein.

Miksi monta sataa tuhattaihmistä syö näitä pillereitä, joilla ei ole tutkitusti kuin plasebovaikutus ja helvetinmoiset sivuoireet.

Vedin bentsoja 9 vuotta 30-50 mg/päivä niitä sain vähennellä kuukauden. Lääkäriltä en näihin ole ohjeita kysellyt.

Vierailija
12/23 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako tuo oikeasti?

Vierailija
13/23 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu noita syö ja menettää mm.seksuaalisuutensa.

Kerrasta poikki.

Vierailija
14/23 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on vuosia vuosia aikaa,kun mulla oli kyseinen lääkitys.lopetin sen pikku hiljaa jakamalla tabletin neljään osaan.Ja viekkarit oli silti aiavan kamalat.

Vierailija
15/23 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekin tabletin puolittajaa käyttäen siten, että söin aina viikon 1/4 osan vähemmällä annoksella eli viikon ajan puolikas plus 1/4, sit viikon puolikas, sit viikon 1/4 ja sitten ei mitään. Vähän tuli sähköiskuja, ei muuta. Nyt menny 4v ilman sen jälkeen. Söin noin 4 vuotta ja samalla kävin terapian.

Vierailija
16/23 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 20 mg annos ja muistaakseni psykiatri antoi 8 viikon aikataulun vähentämiseen/lopettamiseen. Aluksi puolitin, muistaakseni kolme viikkoa 10 mg:llä, sitten taas puoliksi kolmisen viikkoa ja lopussa 2,5 mg pari viikkoa. Minulla ei ollut mitään ongelmia kunnes se viimeinenkin murunen jäi pois, sitten tunne-elämä lähti vetämään aivan laidasta laitaan monta kertaa päivässä, seksivietti ponnahti kattoon ja kesti 2-3 viikkoa että olo tasaantui. Ei ole ollut tuollaista kiimaa päällä sitten teini-iän. Tunsin myös niitä kuuluisia päänsisäisiä "sähähdyksiä" jotka tuntuivat jopa vaikuttavan vähän tasapainoon. Nekin helpottivat parin viikon päästä. Mainittakoon että koin nämä asiat tietämättä että oireet ovat ssri:n lopetuksen yhteydessä erittäin yleisiä.

Joku on todennut että saamani aikataulu on aivan liian nopea, mutta mistäs näitä tietää...

Ja niille jotka ihmettelevät miksi ihmiset syövät lääkkeitä: jätätetkö itse lääkärin antamat lääkereseptit useinkin käyttämättä?

Vierailija
17/23 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallisia juttuja. Silloin se loppui, kun se 2kk annos tai siis kuuri loppui. Minkäänlaisia vieroitusoireita tuosta ei tule. Ei yhtään mitään. Ne vaikutukset, joita siitä olet huomannut, häviävät parin viikon kuluessa.

Miksi ihmiset valehtelevat? 

Nyt jälki käteen ajatellen typerin asia mitä olen elämässäni tehnyt. Hankin itselleni pysyvän rekisterin josta on monen laista harmia.

Vierailija
18/23 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallisia juttuja. Silloin se loppui, kun se 2kk annos tai siis kuuri loppui. Minkäänlaisia vieroitusoireita tuosta ei tule. Ei yhtään mitään. Ne vaikutukset, joita siitä olet huomannut, häviävät parin viikon kuluessa.

Nyt jälki käteen ajatellen typerin asia mitä olen elämässäni tehnyt. Hankin itselleni pysyvän rekisterin josta on monen laista harmia.

Tulkitset muiden kertoman valehteluksi, miksi? Yhtä hyvin minä voisin väittää että sinun rekisterimerkinnöilläsi ei ole mitään tekemistä ko. lääkkeen kanssa koska minä en törttöillyt oman lääkkeenkäyttöni aikana. Ja ota huomioon että 2 kk käyttöaika on eri asia kuin esim. 3-4 vuotta.

Vierailija
19/23 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulkitset muiden kertoman valehteluksi, miksi? Yhtä hyvin minä voisin väittää että sinun rekisterimerkinnöilläsi ei ole mitään tekemistä ko. lääkkeen kanssa koska minä en törttöillyt oman lääkkeenkäyttöni aikana. Ja ota huomioon että 2 kk käyttöaika on eri asia kuin esim. 3-4 vuotta.

Se lääke on se törttöily. Siitä jää rekisteri. Oli aika idioottimaista hankkia sellainen. 

Kaduttaa ihan oikeasti!

Vierailija
20/23 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaista harmia?