1800 asukkaan Honkajoella ei ole ulkomaalaista nähtykään. Mutta miksi 43 prosenttia äänistä meni perussuomalaisille?
"Suomen perussuomalaisin kunta on Honkajoki, jossa melkein 43 prosenttia äänistä meni perussuomalaisille".
Mikä vie 1818 asukkaan pikkukunnan tälle tielle?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Mikä muuten luulisitte koulutustason olevan Honkajoella? 🙂
Koulutus😁
Kuinkahan monella siellä on voimassaoleva passi?
Mua huvittaa tuo Honkajoki. Tiedättekö missä se on? Noin 25 km Kankaanpäästä pohjoiseen.
Sinne ei löydä edes suomalaiset!
Jos joutuisin valitsemaan olisin kaksi vuotta linnassa sivistyneen muslimin sellikaverina ennen kuin vuoden honkajoella.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa Honkajoella on ulk.m..alaisia enemmän kuin Suomessa keskimäärin, 6,1 prosenttia vuonna 2018, koko maassa keskimäärin 4,7.
Mutta monessa muussa kunnassa kuten vaikkapa nyt isoissa kaupungeissa kuten Helsingissä osuus on huomattavasti isompi ja silti persujen kannatus on surkeaa.
Joten enemmänkin kyse on siitä, että junttipullaan tehoaa hyvin tunteisiin vetoava pelottelu. Kyse on kunnasta, jonka asukkaiden keski-ikä on korkea ja koulutusaste matala. Honkajoella on eläkeikäisiä 28,3 prosenttia väestöstä (koko maassa 21,8%) ja korkea-asteem koulutus on vain 14,7 prosentilla väestöstä (koko maassa 31 prosentilla), toisen asteen tutkintokin vain 58,2 prosentilla (koko maassa 72,1 prosentilla).
Jokainen voi tarkistaa itse, jos ei minua usko, luvut ovat siis Tilastokeskuksen lukuja.
https://www.stat.fi/tup/alue/kuntienavainluvut.html#?year=2019&active1=…
Linkki ei toimi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, minunkin kotikunnassani äänestetään paljon persuja ja somessa mouhoavat kuinka Helsinki on no-go ja g'hetot palaa. Itse asun nykyään Helsingissä v'astaanottokeskuksen vieressä, ja tässä kaupunginosassa persuja äänestetään minimaalisen vähän. Tuntematon pelottaa.
Tottakai wokki ja itsetuhoiset älykääpiöt jotka wokin asukkaita palvovat hakeutuvat samaan kohteeseen.
Minä kylläkin asuin tässä ensin. Enkä ole nähnyt mitään syytä muuttaa poiskaan, koska keskus ei ole vuosien aikana muuttanut elämääni millään muulla tavalla kuin sillä että näen ulkomaalaisia enemmän kuin ennen. Millä tavalla siis olen itsetuhoinen?
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa Honkajoella on ulk.m..alaisia enemmän kuin Suomessa keskimäärin, 6,1 prosenttia vuonna 2018, koko maassa keskimäärin 4,7.
Mutta monessa muussa kunnassa kuten vaikkapa nyt isoissa kaupungeissa kuten Helsingissä osuus on huomattavasti isompi ja silti persujen kannatus on surkeaa.
Joten enemmänkin kyse on siitä, että junttipullaan tehoaa hyvin tunteisiin vetoava pelottelu. Kyse on kunnasta, jonka asukkaiden keski-ikä on korkea ja koulutusaste matala. Honkajoella on eläkeikäisiä 28,3 prosenttia väestöstä (koko maassa 21,8%) ja korkea-asteem koulutus on vain 14,7 prosentilla väestöstä (koko maassa 31 prosentilla), toisen asteen tutkintokin vain 58,2 prosentilla (koko maassa 72,1 prosentilla).
Jokainen voi tarkistaa itse, jos ei minua usko, luvut ovat siis Tilastokeskuksen lukuja.
Tässä on sekin ikävä puoli on mitä tälläinen 1800 kouluttamaton sakki maksaa Suomelle ja näitä kajaanejahan suomessa on.
Vierailija kirjoitti:
Jos joutuisin valitsemaan olisin kaksi vuotta linnassa sivistyneen muslimin sellikaverina ennen kuin vuoden honkajoella.
Muslimi ei olisi vääräuskoisen koiran kanssa päivääkään samassa sellissä?
Honkajoelle olisit kyllä tervetullut vaikka asumaan.
Toivottavasti meidän tyttö ei ikinä tapaile ketään Honkajoelta olevaa
Vierailija kirjoitti:
On muitakin syitä äänestää persuja kuin ulkomaalaiset.
Mitä syitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on sekin ikävä puoli on mitä tälläinen 1800 kouluttamaton sakki maksaa Suomelle ja näitä kajaanejahan suomessa on.
Ja näille vajaamielisille pitäisi sitten taas ensi keväänä viljellä viljat, lypsää maidot ja viedä eläimiä teuraaksi, että sivistyneistöllä on kaupungeissan apetta kaukaloihinsa ja jaksavat vittuilla maan pystyssä pitäville tolkun ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä muuten luulisitte koulutustason olevan Honkajoella? 🙂
Mä luulen että oli sen taso mikä tahansa, siellä ollaan fiksumpia kun kirjoittaja, joka kuvittelee että koulutus tekee ihmisestä viisaan.
En mä viisaudesta puhunut, vaan koulutustasosta. Ihan demografinen määre tuokin, josta pitäisi voida normaalisti keskustella. Muttei näköjään voi. (Siksi 🙂)
Eri puolueiden kannattajakunnat ovat erilaisia myös koulutustasoltaan. Yleensä persujen äänestäjät vähemmän koulutettuja.
Miksikö meni, no ettei koksaan nähtäisikään. Mikä tässä on vaikea ymmärtää??
Rinkebyssä ei ole enää vartioita,liian vaarallista
Honkajoella on kyliä kuten Katko, Mämmlnmaa ja Perämaa. So the people there are really classy
Tottakai wokki ja itsetuhoiset älykääpiöt jotka wokin asukkaita palvovat hakeutuvat samaan kohteeseen.