Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain töitä. Muuttaisitteko vaihtoehdoista Ouluun, Helsinkiin vai Tampereelle?

Vierailija
13.10.2019 |

Tarjolla on vakituinen työ ja päätös on tehtävä ensi viikolla. Mitä kaupunkia suosittelette lapsettomalle sinkulle?

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oulun asenneilmasto on noista kolmesti arvokonservatiivisin. Jos olet liberaali ihminen, silloin ilman muuta Helsinki tai Tampere.

Linkki tutkimukseen?

Vierailija
42/90 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere ainut noista, jota voisin edes harkita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noista vaihtoehdoista Tampere, varsinkin jos olet nainen. Oulussa on paljon lestoja jne ihme kuppikuntia, vaikea nuorena sinkkunaisena löytää seuraa. Helsingissä on enemmän nuoria naisia kuin nuoria miehiä, täyspäisistä miehistä on todella kova taistelu. On siis kokemusta sinkkuna olemisesta sekä Helsingissä että Oulussa, kummastakaan ei ole löytynyt seuraa. Tampere on kiva kaupunki, vireä kulttuurielämä, vuokrat kohtuullisemmat kuin Helsingissä. 

Toki kannattaa miettiä myös sitä että mikä työpaikka on kaikista kivoin, mistä sattuisi jo ennestään löytämään tuttuja jne. Kaikki onneksi ihan kaupunkeja eikä mitään tuppukyliä. 

Ainakin muinoin myös Tampereella oli ylitarjontaa naisista.

Vierailija
44/90 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko vielä, että mistä olet muuttamassa?

Jos itse joutuisin täältä Turusta muuttamaan, niin valinta olisi luultavimmin Tampere. Ainoa miinus tulee meren puutteesta. Oulu on liian kaukana ja uskonnollinen makuuni, Helsinki liian kallis.

Vierailija
45/90 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampere ainut noista, jota voisin edes harkita.

Miksi ainoa harkintasi on Tampere?

Vierailija
46/90 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oulun asenneilmasto on noista kolmesti arvokonservatiivisin. Jos olet liberaali ihminen, silloin ilman muuta Helsinki tai Tampere.

Linkki tutkimukseen?

En jaksa alkaa googlettelemaan onko aiheesta tutkimuksia, mutta omat kokemukset pohjautuu ihan samaan. Syntynyt Tampereella, asunut pitkään Oulussa ja ystäviä ja sukua PK-seudulta. 

Vierailija
47/90 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko vielä, että mistä olet muuttamassa?

Jos itse joutuisin täältä Turusta muuttamaan, niin valinta olisi luultavimmin Tampere. Ainoa miinus tulee meren puutteesta. Oulu on liian kaukana ja uskonnollinen makuuni, Helsinki liian kallis.

Ruotsissa asun ja hain töitä Suomesta. Töitä olisi tarjolla Oulussa, Tampereella ja Helsingissä.

Vierailija
48/90 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere!

Helsinki on vaan kallis ja ruuhkaisa. Sinne myös helpompi vaihtaa myöhemmi jos Tampere ei nappaakaan

Oulu ois mulle liian kaukana ja talvella pimeä

Oon asunu Rovaniemellä ja nyt Helsingissä ja täältä kyllä vaihtaisin pois ja vaihdankin kun mahdollista

Vierailija
49/90 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ouluun tietysti. Helsinki tuhoutuu omaan pas-ansa.

Vierailija
50/90 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiin tai Tampereelle lämpötilan vuoksi. Oulukin on kaunis, mutta kylmä.

Vai on Oulussa kylmä. Kummasti helsinkiläiset vouhottavat tälläkin palstalla joka talvi "Helsinki on Suomen kylmin paikka, Helsingissä on merituuli, merituulta ei muualla ole".

Vierailija
51/90 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampere!

Helsinki on vaan kallis ja ruuhkaisa. Sinne myös helpompi vaihtaa myöhemmi jos Tampere ei nappaakaan

Oulu ois mulle liian kaukana ja talvella pimeä

Oon asunu Rovaniemellä ja nyt Helsingissä ja täältä kyllä vaihtaisin pois ja vaihdankin kun mahdollista

Talvella koko Suomi on pimeä. Kesällä Oulu on valoisampi kuin Helsinki.

Vierailija
52/90 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Helsinki tietty. Vaikken mikään Helsinkifani olekaan, niin... EI NYT AINAKAAN OULUUN!

Vierailija
53/90 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkki tutkimukseen?

Vai vielä tutkimukseen. Yli 40 vuoden kokemus Oulusta. Mutta tervetuloa liberaalit tänne niin saadaan arvoja täälläkin vähitellen oikeaan suuntaan.

Ohis

Vierailija
54/90 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ainoat kokemukset Oulusta on, että isäni kävi siellä intin ennen mun syntymääni. Tästä huolimatta suosittelen Oulua ennen Tamperetta ja varsinkin ennen Helsinkiä.

Vierailija
55/90 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulu

Vierailija
56/90 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun Oulussa enkä kyllä törmää lahkolaisiin koskaan. Täälläkin voi valita, missä seurassa pyörii. Eikä täällä ole kylmä. Helsingissä on kylmä, se tuuli on jäätävä ja talvet kolkkoja.

Vierailija
57/90 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere tai Oulu.

Vierailija
58/90 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä asun Oulussa enkä kyllä törmää lahkolaisiin koskaan. Täälläkin voi valita, missä seurassa pyörii. Eikä täällä ole kylmä. Helsingissä on kylmä, se tuuli on jäätävä ja talvet kolkkoja.

Juu Oulussahan ei merituulta ole...

Vierailija
59/90 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinki

Miksi juuri Helsinki?

Julkinen liikenne pelaa.

Paljon tapahtumia, museoita, keikkoja.

Lentokenttä ja satamat.

Meri!

Ja luonto 😍

Monipuolinen. On hienot Punavuoret ja Eirat, merelliset lähiöt, Puu-Vallila ja modernimpi Arabia ja Jätkäsaari.

Ihmiset on ihan jees.

Vierailija
60/90 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ouluun muuttaisin itse. Kiva kaupunki, etenkin kesällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan