Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain töitä. Muuttaisitteko vaihtoehdoista Ouluun, Helsinkiin vai Tampereelle?

Vierailija
13.10.2019 |

Tarjolla on vakituinen työ ja päätös on tehtävä ensi viikolla. Mitä kaupunkia suosittelette lapsettomalle sinkulle?

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Oulussa. Täällä minulla oli varaa hankkia omistusasunto.

Ajattelin jossain vaiheessa käydä kokeilemassa Helsinkiä ja voin tasata asumiskustannuksia vuokraamalla tämän asunnon.

Oulusta tykkään. Täältä pääsee helposti joka suuntaan. Ja jos joskus on perhettä, mielellään Ouluun asettuisin. Näillä näkymin vielä rauhallinen paikka. (Toki ikäviä tapahtumia ollut.)

Vierailija
22/90 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulun asenneilmasto on noista kolmesti arvokonservatiivisin. Jos olet liberaali ihminen, silloin ilman muuta Helsinki tai Tampere.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos palkka pysyisi samana paikasta riippumatta eikä olisi sidoksia mihinkään tiettyyn paikkaan niin kannattaisi varmaan valita se mistä saa halvimmalla asunnon.. itse tosin en muuttaisi pois pk-seudulta.

Kaikista tarjosivat Suomen tasolla olevaa hyvää palkkaa. Jos haluan tienata vielä enemmän niin sitten pitää lähteä ulkomaille ja olen sitäkin vaihtoehtoa miettinyt.

Vierailija
24/90 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingissä. Noista vaihtoehdoista Oulu tai Tampere. Tässä järjestyksessä. Oulussa on suuremmat mahdollisuudet kunnon talveen (vähemmän pimeyttä ku on lunta). Helsingissä on kohtuuttoman pitkät (ajallisesti) välimatkat kaikkialle jos haluaa yhtään järkevän hintaisen asunnon. Jos koti ja työpaikka ei ole metron varrella, poikittaisliikenne on aivan sysipaska

Vierailija
25/90 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä järjestyksessä:

Oulu

Tampere

Helsinki

Vierailija
26/90 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista vaihtoehdoista Tampere, varsinkin jos olet nainen. Oulussa on paljon lestoja jne ihme kuppikuntia, vaikea nuorena sinkkunaisena löytää seuraa. Helsingissä on enemmän nuoria naisia kuin nuoria miehiä, täyspäisistä miehistä on todella kova taistelu. On siis kokemusta sinkkuna olemisesta sekä Helsingissä että Oulussa, kummastakaan ei ole löytynyt seuraa. Tampere on kiva kaupunki, vireä kulttuurielämä, vuokrat kohtuullisemmat kuin Helsingissä. 

Toki kannattaa miettiä myös sitä että mikä työpaikka on kaikista kivoin, mistä sattuisi jo ennestään löytämään tuttuja jne. Kaikki onneksi ihan kaupunkeja eikä mitään tuppukyliä. 

Vierailija
27/90 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki, tosin olen täällä jo nyt. En osaa kuvitella asuvani muualla kuin täällä. Väliaikaisesti voisi tietysti asua muuallakin. Näistä Tampere, Oulu on liian pohjoisessa.

Vierailija
28/90 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Helsingissä. Noista vaihtoehdoista Oulu tai Tampere. Tässä järjestyksessä. Oulussa on suuremmat mahdollisuudet kunnon talveen (vähemmän pimeyttä ku on lunta). Helsingissä on kohtuuttoman pitkät (ajallisesti) välimatkat kaikkialle jos haluaa yhtään järkevän hintaisen asunnon. Jos koti ja työpaikka ei ole metron varrella, poikittaisliikenne on aivan sysipaska

No tuo ei nyt pidä todellakaan paikkaansa.

Vierailija
29/90 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere. Paras elämänlaatu järjestettävissä samalla palkalla. Ilmasto parempi kuin Oulussa, eikä tuule kuin Helsingissä. Paremmat yhteydet muualle Suomeen kuin muissa vaihtoehdoissa. Mukavat ihmiset.

Vierailija
30/90 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa vuoden opiskellessani sain ihan oikeasti vain jokusen kaverin joiden kanssa viettää myös vapaa-ajalla aikaa. Jostain syystä oppilaitokseeni oli päätynyt hyvin paljon lestoja ja muita lahkolaisia. Olin jotenkin aivan liian liberaali noihin piireihin, varsinkin kun en kuulu mihinkään uskontokuntaankaan. En ollut edes ajatellut että joku suomalainen yliopistokaupunki voi olla tuollainen. Kaikki mitä harrastin tai puuhasin vapaa-ajallani oli ihan liian outoa muille. Helsingissä hukun aivan täydellisesti massaan, täällä on paljon "erikoisempiakin" ihmisiä ja myös enemmän suvaitsevaisuutta kaikenlaiselle erilaisuudelle, jokaisen ei tarvitse elää samalla tavalla ja hommata läjää lapsia serkkunsa kanssa. 

Vierailija
31/90 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestys minulle olisi Helsinki, Tampere, Oulu. Lähinnä siksi että minulla on tuttuja kahdessa ensimmäisessä.

En haluaisi enää asua kaukana kaikesta, siksi ei Ouluun. Täältä Itä-Suomestakin on raskasta lähteä mihinkään ja kun ystäviä asuu etelämmässä niin vaikeaa on tavata heitä niin usein kuin haluaisi.

Vierailija
32/90 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oulu, koska asuminen halpaa ainakin toistaiseksi. Oulussa pärjää taloudellisesti paremmin jos jää työttömäksi jossain vaiheessa.

En ole koskaan ollut työtän enkä ole nytkään, vaikka työtä tarjotaan kolmesta eri kaupungista.

Mikä ala?

T. Lapset pitäisi kouluttaa

Vierailija
33/90 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere on paras noista, seuraavana Helsinki ja sitten Oulu.

Vierailija
34/90 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä meinaat muuttaa?Silläkin vaikutusta jos haluat vierailla "kotona".

Vierailija
35/90 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oma asunto tai talo kiinnostaa, niin ei ainakaan Helsinki.

Tampere ja Oulu ovat molemmat kivoja paikkoja. Kannattaa miettiä millaisesta ilmastosta tykkää, onko retkeily tärkeää (jos, niin Oulu on kyllä ehdoton sitten), tykkäätkö matkailla Lapissa vai Etelä-Suomessa (Oulusta helppo päästä Lappiin) jne.

Molemmissa on leppoista väkeä ja yliopistokaupunkeja. Tampereella kaupunkialue kaunista ja joukkoliikenne parempaa.

Vastauksena kysymykseesi, niin itse muuttaisin Ouluun, mutta olenkin pohjoisen tyttöjä.

Vierailija
36/90 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oulu, koska asuminen halpaa ainakin toistaiseksi. Oulussa pärjää taloudellisesti paremmin jos jää työttömäksi jossain vaiheessa.

En ole koskaan ollut työtän enkä ole nytkään, vaikka työtä tarjotaan kolmesta eri kaupungista.

Mikä ala?

Talousalan töitä

Vierailija
37/90 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutan Manilaan. Sain sieltä aspa työtä 10e tunti käteen. Riittää naisiakin.

Jääkää te tänne räntäsateeseen.

T. Mies 42v

Vierailija
38/90 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ala?

Talousalan töitä

Ja mikähän siis? Kerro nyt koulutuksen ammattinimike edes.

Vierailija
39/90 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta ulkomaille.

Olen harkinnut vakavasti ulkomaitakin. Mitä maata ehdotat?

Vielä sulla olisi muutama viikko aikaa muuttaa suht helposti Englantiin, ennen kuin Brexit vaikeuttaa tilannetta. Amsterdam on myös kiva ja englanninkielisiä töitä löytyy.

Vierailija
40/90 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä meinaat muuttaa?Silläkin vaikutusta jos haluat vierailla "kotona".

Ruotsista. Olen ns. juureton henkilö enkä viivy kauaa samassa paikassa. Suurimmaksi osaksi syynä on työ ja sen vaihtelevuus. Asettuisin varmaan aloilleni jos löytäisin miehen ja menisin naimisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi