Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En taida olla tyytyväinen mihinkään työhön/työpaikkaan. Odotuksetko liian korkealla?

Vierailija
13.10.2019 |

Ystäväni kanssa istuttiin iltaa. Hänellä on ihana työ ja mukavat kollegat. Itse olen ollut amk-tutkinnon jälkeen 20 v. työelämässä, eikä mikään tunnu omalta. Olen ollut pienissä organisaatioissa ja suurissa. Olen vaihtanut työpaikkaa eri syistä. Yhdessä paikassa kuuntelin 2 vuotta jatkuvaa nälvimistä, työntekijöiden kesken riitoja, ikärasismia. Näitä yritettiin ratkaista yli vuosi mm. työnohjauksella ja työsuojelukokouksilla. Mikään ei muuttunut.

Vaihdoin alaa. Edellisessä työpaikassani olin 4 vuotta. Siellä oli ihan hyvä henki, mutta järjetön määrä töitä. Sanoin keväällä, etten suostu enää yhtään venyttämään työpäiviä, koska en jaksa. Luvattiin parannusta, mitään konkreettista ei tapahtunut. Lean-malli ja prosessin sujuvoittaminen olivat pintapuolista laastarointia. Jos ihminen ei 4 vuoteen ehdi pitää lakisääteisiä taukoja kuin 1-3 päivänä viikossa, niin tuskin se omasta hitaudestakaan on kiinni. Vaihdoin kesällä työpaikkaa, ja alussa viihdyinkin. Nyt on taas toiset mietteet. Työtä on tuollakin liikaa, työkavereille kuppikuntia ja esimies selvästi burn outin partaalla. Ehkä minun vaatimustasoni on liian kova.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla