The Conjuring-universen elokuvat
Onko kukaan katsonut Conjuring-leffoja, tai muita niiden kanssa samaan jatkumoon sijoittuvia leffoja, esim. Annabelle-leffoja?
En ole itse katsonut muita, kuin sen ensimmäisen Conjuringin, joka oli ihan hyvä, joten olen ajatellut katsastaa myös niitä muita (näin Halloweenin aikana). Onko ne katsomisen arvoisia? Mielipiteitä?
Kommentit (16)
Conjuring 1 ja 2 ovat ihan hyvää kummittelu-kauhua.
Annabellen ja Annabelle: Creationin olen myös katsonut. Niistä ensimmäisenä mainittu ei kovinkaan säväyttänyt, lähinnä tarjosi pari hyvää jump scarea, muuten oli aika tylsä ja hengetön leffa. Creation oli muutamassa kohtauksessa ihan jännä, mutta ei sekään ihan Conjuring-elokuvien tasoa.
Katsoin sen Nunnan, oli ihan ok, aika läppä :D
Ensimmäiset kaksi Conjuringia ovat James Wanin ohjaamia, hänen vahvuutenaan on hiipivän jännityksen luominen, jos pidit ekasta pidät todennäköisesti myös kakkosestakin. Valitettavasti loput eivät ole hänen ohjaustöitään vaan perus rahastuskauhuhuttua.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäiset kaksi Conjuringia ovat James Wanin ohjaamia, hänen vahvuutenaan on hiipivän jännityksen luominen, jos pidit ekasta pidät todennäköisesti myös kakkosestakin. Valitettavasti loput eivät ole hänen ohjaustöitään vaan perus rahastuskauhuhuttua.
Onko insidious yhtä hyvä kuin se eka conjuring?
Ensimmäiset kaksi ovat hyviä, oikeasti klassikkokamaa.
Annabelle on ihan roskaa, ei ole yhtään pelottava.
Annabelle: Creation oli aika hyvä, mutta ei minusta erityisen pelottava. Tarina oli parempi kuin edellisessä.
Muita osia en ole nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi hyvä, kannattaa katsoa! Löytyy Netflixistä muistaakseni nimellä Kirottu.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäiset kaksi ovat hyviä, oikeasti klassikkokamaa.
Elokuvat ilmestyneet 2013 ja 2016. Tuskin noita vielä millään mittapuulla voi "klassikkokamana" pitää
Ihan hyviä. Aika scary elokuvia. Älä katso yksin, jos olet vauva
mies51v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi hyvä, kannattaa katsoa! Löytyy Netflixistä muistaakseni nimellä Kirottu.
Kiitos! Katson sen, tykkäsin noista ekoista conjuring elokuvista paljon, niissä on se vanhanaikainen kauhutunnelma.
Se annabelle oli muuten niin tylsä, että nukahdin, enkä muista edes siitä mitään.
Olen myös katsonut sen nunnaelokuvan, oikeasti niin huono, en suosittele sitäkään.
Nythän vähän aikaa sitten julkaistiin Conjuring 3. Täytyy jossain vaiheessa sekin katsastaa. Kahdesta ensimmäisesta elokuvasta olen kyllä tykännyt. Noita muita elokuvia en ole vielä nähnyt.
Itkevän naisen kirous (The Curse of La Llorona)
myös löyhästi liittyy myös tuohon universumiin.
Vierailija kirjoitti:
Nythän vähän aikaa sitten julkaistiin Conjuring 3. Täytyy jossain vaiheessa sekin katsastaa. Kahdesta ensimmäisesta elokuvasta olen kyllä tykännyt. Noita muita elokuvia en ole vielä nähnyt.
Katsoin, ei valitettavasti ole yhtä hyvä kuin 1&2 mutta kuitenkin parempi kuin nämä Annabelle jatko-osat tai Nunna, saati se Llorona. :D
En tiedä, onko aiheesta puhuttu, mutta mua ainakin etoo Ed Warren. Edhän iski itselleen 15-vuotiaan tytön, Judith Penneyn, rakastajattarekseen ollessaan jo Lorrainen kanssa aviossa. Tyttö muutti Warreneille Lorrainen suostumuksella, ja oli Edin rakastajatar 4 vuosikymmentä! Lorraine ja Ed riitelivät paljon, Ed iski Lorrainen ainakin kerran tajuttomaksi. Rakastajatar tuli Edille raskaaksi, Warrenit pakottivat hänet aborttiin. Toisin kuin elokuvat väittävät, ainoa nuori tyttö, joka Warreneilla asui, oli Edin rakastajatar. Lorraine ei ollut lempeä äiti - heidän ainokainen lapsensa ulkoistettiin isoäitinsä hoiteisiin. Ed oli turhantärkeä, kouluttamaton ja huomionnälkäinen pätijä, Lorraine taas kova rahan ja silotellun julkisuuden perään. Ei mun makuuni tämmöinen pariskunta. Ei sekään, että Lorraine piti talonsa keittiössä kanoja munien tähden niin pienissä häkeissä, etteivät linnut mahtuneet edes kääntymään. Näkyy häkkejä YouTube-videoillakin.
Tietysti Warrenien voittoja hamuava perikunta yrittää kiistää ikävät faktat, ja uhkailla ihmisiä hiljaisiksi. Totuus tulee kuitenkin ilmi aina. Ennemmin tai myöhemmin.
https://www.hollywoodreporter.com/tv/tv-features/war-conjuring-disturbi…!
Ensimmäinen seurasi hyvin cthulhututkijan vaiheita, oli siitä syystä aika jännä.
Sarjan muut leffat ollu aika vetämättömiä. Hutilointia ja sekoilua.
Ihan niinku joku sarja jonka pilootti oli hyvä mutta loput osat paskoja.