Huostaanotetaanko lapsi, jos haen lääkäristä apua i*semurha -ajatuksiin?
Olen miettinyt it semurhaa vuosia enemmän tai vähemmän, mutta lapsen syntymän (3v sitten) jälkeen useammin, jopa suunnitellut sitä ja tehnyt
hirt tosilmukan valmiiksi. Viimeksi tänään istuin suihkussa itkemässä tunteja ja mietin pitäisikö se tänään tehdä, kun lapsi isällänsä viikonlopun.
Kommentit (45)
Nyt varaat ajan yksityiselle psykiatrille, ei julkiselle puolelle. Saat lääkket ja vältyt lasulta. Neuvolassa et puhu asiasta mitään.
Kaikkea hyvää sinulle ja lapsellesi. Kaikki on vielä joku päivä paremmin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sitä apua uskaltaa hakea? Ymmärrän, että lastensuojelu varmaan tulisi kuvioihin mukaan, mutta jos menetän poikani, niin en usko jaksavani.
Yritän tehdä poikani kanssa kaikkea mahdollista ja pysyä aktiivisena, mutta nämä ajatukset eivät jätä minua rauhaan. Ulkoilemme, olen aina tee nyt hänelle ruokaa alusta asti itse, hassuttelemme päivittäin, halvallemme ja plussallemme, suosittelemme, luen iltasadun ennen nukkumaan menoa ja istumme olohuoneen matolla picnicillä syömässä jäätelöä, mutta saadakseni tehtyä tuota kaikkea joka päivä, joka viikko, joudun tekemään kovasti töitä, eikä ne ajatukset vaan ikinä hiljene. Ja nyt kun erosimme vähän aikaa poikani isän kanssa tuntuu taakka vieläkin raskaammalta. Olen säälittävä. ApHei Ap. Et ole säälittävä! Nykyisin vaaditaan äideiltä ja naisilta todella paljon. Mene lääkäriin, mutta jos epäröit huostaanoton suhteen, älä kerro kaikkea vaan hanki vain lääkitys. Lääkitystä voidaan sitten säätää. Kuulostaa minusta, että sinulla on kumuloituneiden elämän vaikeuksien pahentama masennus, siihen löytyy kyllä sopiva lääkitys. Huostaanottokysymyksesi suhteen paljon riippuu siitä, missä päin Suomea asut. Esim. idässä ja pohjoisessa saatetaan suosia suoraa interventiota eli huostaanottoa. Jos vain voit, niin pyydä lapsen isää pitämään vielä lasta pari päivää, ja käy lääkärissä. Paljon voimia sinulle tilanteessasi!
t. Yksi pohjalla käynyt
Joo, kiitos tästä tiedosta. Vahvisti käsitystäni että en varmasti mene lääkäriin.
Muuten, se lääkitys EI auta kaikkia, vaan päinvastoin! Ihme hölmöläisiä täällä taas pätemässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi isälleen. Miksi luulet, että olisi sun kanssa parempi, jos olet noin masentunut? Lasu tosta ainakin tulee.
En kuvittelekaan, että olisi parempi kanssani, mutta haluisin voida paremmin.en halua enää haluta kuolla. Haluan apua, mutta pelkään, että poikani viedään, jos haen apua. Hän on ainoa syy miksi edes jaksan enää. Ap
Soita 112 ja kerro tilanne. Näin oli tehnyt mun työkaveri kun oli ollut masentunut ja väsynyt. Lapsi oli otettu kiireellisenä huostaan ja äiti hoitoon ja kaiken tuon ajan sossu ja sijaisvanhemmat olivat tukeneet äitiyttä ja työkaveri tapasi säännöllisesti lastaan. Nyt hän on toipunut ja työelämässä, eikä perhe tarvitse enää apua, kun äidin masennus oli saatua hoidettua. Tässäkin tapauksessa lapsen isästä ei ollut apua.
Kiitos neuvoista. Yritän maanantaina uskaltaa soittaa lääkäriin. Olen nyt yrittänyt rauhoittaa itseäni, katsellut pojan valokuvia. Haluan olla pojalleni paras mahdollinen äiti ja haluan niin kovasti,että hänestä kasvaa onnellinen ihminen. Toivon, että voin itsekin alkaa voimaan paremmin. Olen jo lähes 20 vuotta osannut esittää, että kaikki on hyvin ja olen iloinen ja onnellinen, vaikka niin ei ole ollut. Yritän nyt nukkua, sillä huomenna pitää taas näyttää töissä siltä, että olen iloinen ja hassu itseni. Mutta en vain haluaisi esittää enää. Ap