Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyl koirat on kissoja älykkäämpiä, näin on! Löytävät huumeita sun muuta. Nää kissojen omistajat on muutenkin outoja.

Vierailija
12.10.2019 |

En oo koskaan tajunnut heitä.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mieluuummin hieman outo kuin tavalliseksi suomalaiseksi typerykseski luokiteltava.

Vierailija
22/33 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa googlata, mutta oli tutkimus jossa selvitettiin tätä asiaa. Eli kuinka nopeasti oppii erinäisten mutkien kanssa löytämään ruokansa 

Lopputulos oli, että koira on älykkäämpi. Mutta ei yksiselitteisesti yksilö yksilöltä eli älykkäinkään kissa ei yltänyt koirien parhaimmistoon-toisaalta älykkäimmät kissat päihittivät mennen tullen tyhmimmät koirat. 

Ymmärrän, että tähän vaaditaan lähdettä. Ehkä myöhemmin intoudun kaivamaan sen esiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höhöö, ap ei vaan tajua, että kissat viis veisaavat, ne kun eivät ole ihmisen palvelijoita, kuten koirat, vaan me ihmiset olemme kissojen palvelijoita.

Vierailija
24/33 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höhöö, ap ei vaan tajua, että kissat viis veisaavat, ne kun eivät ole ihmisen palvelijoita, kuten koirat, vaan me ihmiset olemme kissojen palvelijoita.

Juu, ja olemme sitä erittäin mielellämme.

Vierailija
25/33 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mieluuummin hieman outo kuin tavalliseksi suomalaiseksi typerykseski luokiteltava.

Juuri tällaisia kissanomistajat ovat. Kuvittelevat olevansa muiden yläpuolella joitain uniikkeja neroja. "Olen niin introvertti jne.. "

Koiranomistajat ovat ihan rentoa tavallista, fiksua kansaa. Jos laitetaan sata koiranomistajaa ja kissanomistajaa riviin, niin mt-potilaat ovat siellä kissojen puolella 90-prosenttisesti. 

Vierailija
26/33 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tällaisia kissanomistajat ovat. Kuvittelevat olevansa muiden yläpuolella joitain uniikkeja neroja. "Olen niin introvertti jne.. "

Koiranomistajat ovat ihan rentoa tavallista, fiksua kansaa. Jos laitetaan sata koiranomistajaa ja kissanomistajaa riviin, niin mt-potilaat ovat siellä kissojen puolella 90-prosenttisesti. 

Paljon mahdollista. Usein älykkät ihmiset sairastuvat mielenterveyden sairauksiin.

Koiranomistajat ovat ulospäin suuntautuneempia kuin kissanomistajat. Tutkimustietoa on sekin, että kissaihmiset ovat neuroottisempia kuin koiraihmiset.

Kissaihmisten ei kannata olla huolissaan, sillä heillä on neuroottisuutensa vastapainoksi korkeampi älykkyysosamäärä kuin koiraihmisillä keskimäärin.

Tähän tulokseen päätyivät Carrollin yliopiston psykologian tutkijat 2015.

Samaisessa tutkimuksessa havaittiin, että koirien ja kissojen hankkimisessa on erilaiset tärkeimmät motiivit. 38 prosenttia koiranomistajista etsi seuraa, kun taas 46 prosenttia kissaihmisistä kaipasi nimenomaan hellyyttä.

Lemmikki voi kuvastaa omistajansa maailmankuvaaja poliittista suuntautuneisuutta..

Asianlaitaa on selitetty niin, että lemmikki on ikään kuin persoonallisuutemme jatke tai täydentävä osa.

Toisaalta lemmikki voi olla omistajalleen nimenomaan alamainen, jos omistajalla on erityisen voimakasta taipumusta muutenkin dominointiin.

Liberaalit suosivat erään tutkimuksen mukaan kissoja, konservatiivit koiria.

Kissaihmisiä pidetään riippumattomampana kuin koiraihmisiä.

Kiinnostava lisätwisti tutkimuksien suoraan soveltamiseen on se, että jotkut ihmiset onnistuvat olemaan elämänsä aikana välillä kissa- välillä koiraihmisiä, jotkut jopa molempia samaan aikaan ja koko ikänsä.

Vierailija
27/33 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos älykkyys on sitä että tekee kaiken mitä mestari käskee, niin joo koirat on tosi älykkäitä.

Vierailija
28/33 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

housuissas sulla on outoa!

Kissat oppivat siinä kuin koiratkin,tunnistamaan diabetes kohtauksen,varottaa epilepsiakohtauksesta,haistaa tulipalon ,löytää sieniä...ihan yhtä älykäs kuin koira.

Samalla lailla tulee kouluttaa,oppii. 

Vierailija
29/33 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon mahdollista. Usein älykkät ihmiset sairastuvat mielenterveyden sairauksiin.

Koiranomistajat ovat ulospäin suuntautuneempia kuin kissanomistajat. Tutkimustietoa on sekin, että kissaihmiset ovat neuroottisempia kuin koiraihmiset.

Kissaihmisten ei kannata olla huolissaan, sillä heillä on neuroottisuutensa vastapainoksi korkeampi älykkyysosamäärä kuin koiraihmisillä keskimäärin.

Tähän tulokseen päätyivät Carrollin yliopiston psykologian tutkijat 2015.

Samaisessa tutkimuksessa havaittiin, että koirien ja kissojen hankkimisessa on erilaiset tärkeimmät motiivit. 38 prosenttia koiranomistajista etsi seuraa, kun taas 46 prosenttia kissaihmisistä kaipasi nimenomaan hellyyttä.

Lemmikki voi kuvastaa omistajansa maailmankuvaaja poliittista suuntautuneisuutta..

Asianlaitaa on selitetty niin, että lemmikki on ikään kuin persoonallisuutemme jatke tai täydentävä osa.

Toisaalta lemmikki voi olla omistajalleen nimenomaan alamainen, jos omistajalla on erityisen voimakasta taipumusta muutenkin dominointiin.

Liberaalit suosivat erään tutkimuksen mukaan kissoja, konservatiivit koiria.

Kissaihmisiä pidetään riippumattomampana kuin koiraihmisiä.

Kiinnostava lisätwisti tutkimuksien suoraan soveltamiseen on se, että jotkut ihmiset onnistuvat olemaan elämänsä aikana välillä kissa- välillä koiraihmisiä, jotkut jopa molempia samaan aikaan ja koko ikänsä.

Tutkimus johon viittaat ei täytä mitään tieteellisiä kriteereitä. Se on tehty aivan liian pienellä otoksella hyvin homogeenisestä ryhmästä. 

Mutta en sano, ettei hyvin näin olekin. Arkikokemus puoltaa tätä kyllä. Kissoja on usein luovilla, vähän "erikoisemmilla" ihmisillä kun taas koira löytyy perusperheestä. 

Onko sitten parempi olla neuroottinen, älykäs, mielenterveys vaakalaudalla oleva vai prismaperheen edustaja, niin se on arvokysymys :)

Minulla on ollut sekä koiria että kissoja. Tällä hetkellä koira. Tervepäinen olen kaikilla mittareilla. 

Vierailija
30/33 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissavihaa on joissakin kirjoituksissa ja aloittaja ainakin kissavihaaja ja kissaviha on ollut jo kauan iso ongelma

Kissa on älykäs ja pystyy hyvin löytämään hiiriä ja muutakin

Kissanomistajat eivät mitään outoja ne jotka pitävät outoina ja että outoa omistaa kissa ovat kissavihaajia

Vierailija
31/33 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä huumeita kuten aloittaja, joten kissa sopii minulle paremmin. 

Vierailija
32/33 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kissat löytää ne huumeet mutta eivät levittele tietojaan muille.

Vierailija
33/33 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyl kissatkin löytää ne huumeet, ne ei vaan kerro kellekkään. Käyttävät itse kaikessa hiljaisuudessa tai myyvät eteenpäin hyvällä voitolla.

Reps 😂