Herätkää, viiskymppiset
Raahustatte töissä puolikuolleina vaikka ette ihan oikeasti jaksaisi muuta kuin maata peiton alla ja tuijottaa suoratoistoa. Juotte ja syötte liikaa tai harrastatte liikuntaa neuroottisesti että jaksaisitte elämää. Hirveä stressi päällä koko ajan, mutta pakko jaksaa, koska asuntolaina, autolaina, remonttilaina.
Ettekö tajua että olette jo vanhoja? Myykää kaikki ja alkakaa käyttää rahojanne oman ja perheen hyvinvoinnin edistämiseksi.
Olette jo niin vanhoja ettei kannata säästää eläkepäiviä varten ja elää h.lvetillistä elämää sen takia että saisi lainat maksettua.
Vähentäkää työntekoa. Vaihtakaa ammattitaidottomien helppoihin duuneihin joissa on töitä koko ajan tarjolla koska ihmiset ei halua tehdä niitä. Muuttakaa vuokralle. Vaihtakaa vaatimattomampaan autoon.
Ette edes tajua mikä omaisuus teillä on kiinni materiassa. Käyttäkää sitä nyt kun voitte huonosti, että elämänne olisi elämän arvoista. Rahat riittää paremmin kun elää vaatimattomammin.
Lapsillannekin olisi mahdollisuus oppia jotain muuta kuin elintasokiipeilyä ja ainaista kiirettä ja stressiä.
Nauttikaa varallisuudestanne nyt kun vielä kykenette nauttimaan siitä. Vanhuuden vaivat alkaa jo kuusikymppisenä, voin paljastaa teille.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Miksi nämä hyvinvoivat, stressittömät, työssään viihtyvät ihmiset luulee täällä että tämä ehdotus koskee heitä? Älkää te missään nimessä lopettako ikinä työntekoa kun siitä niin nautitte, maksakaa vaan veroja ja hyödyttäkää yhteiskuntaa maximissa lopun ikänne.
Onko teidän aivan mahdotonta ymmärtää että on paljonkin ihmisiä joilla ei mene niin hyvin kuin teillä?
Luepa ap uudelleen aloituksesi, niin ehkä se menee sinullekin jakeluun, että sinä itse teit karkean yleistyksen ja komensit kaikki viisikymppiset "heräämään", luopumaan hyvästä työpaikasta ja myymään omaisuutensa, koska elämä on kaikilla niiiiiiin stressaavaa ja fyysiset vaivat vaanivat nurkan takana jokaikistä.
Todellisuudessa se ei nyt vaan mene noin. On hyvinvoivia, jaksavia ja hyväkuntoisia eläkeläisiäkin, saati nyt herranen aika viisikymppisiä. On ihmisiä, jotka nauttivat työstään ja elämästään.
Ja toki, on myös stressaantuneita ja masentuneita viisikymppisiä ihan siinä missä kaksikymppisiä ja nelikymppisiäkin.
Yleistää ei voi kuten sinä ap teit.
Jos kohdistat sanomasi jollekin pienemmälle alaryhmälle, määrittele se jo aloituksessasi, niin ei tarvitse kiukutella sitten ketjussa.
Nainen vm. 1967
Jaa että lyhytnäköisellä hetkessä elämisellä löytyisi onni? Minut on aina tehnyt onnelliseksi se, että olen keksinyt unelmia, ponnistellut niiden saavuttamiseksi ja lopussa on kiitos seisonut.
Enkä minä halua vuokralle tästä joulukuussa maksetuksi tulevasta asunnostani. En keksi mitään mielenkiintoisempaa työtä kuin nykyinen, vaikka se välillä kuormittaakin. Sitä paitsi minun haaveeni ja elmäntyylini maksaa niin paljon, että rahat loppuisivat ennen kuin kuolo todennäköisesti korjaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan niin kuin kaikilla viisikymppisillä olisi omistusasunto ja varallisuutta kerättynä. Osa on töissä, koska pitää saada vuokra maksettua.
Ja päällä on jatkuva pelko siitä, mitä tapahtuu kun jää eläkkeelle.
Kaikki palstamammat ovat vakavaraisia. Joka muuta väittää, niin alapeukkua!
Mikä järki olisi vaihtaa hyvinpalkattu työ sellaiseen, josta saa puolet vähemmän rahaa ja joka sitoo kuitenkin 40 h/ vko? Järki on vain, jos kyseinen työ on kutsumus, mutta ap ehdotti jotain suorittavaa alipalkattua työtä, josta harva haaveilee.
Vähän vaikea kanssa tunnistaa tästä itseään. Eikä vain siksi että talolainat on aikaa sitten maksettu, muutakin omaisuutta on ja asiantuntijatyö kiinnostavaa ja antoisaa. Enemmän kuitenkin Ihmettelen tota "te viiskymppiset ootte jo niin vanhoja, väsyneitä ja raihaisia!? Kenelle sä puhut? Harrastan liikuntaa lähes joka ilta, puolimaraton menisi pariin tuntiin vaikka huomenna. Hoikka ja timmikin olen edelleen. Mun viesti on ihan päinvastainen: pitäkää ihmiset itsestämme huolta!! Ei sitä kukaan muu kuitenkaan tee... Periks ei saa antaa - koskaan