Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onpa mukava käristyä h elvetissä ikuisuus, kun en vaan 4 vuoden yrittämisen jälkeen pysty uskomaan

Vierailija
12.10.2019 |

:(
Eräs ilta sen vaan tajusin ja luouvutin, että minä vaan yksinkertaisesti pysty uskomaan kristinuskoon tai siihen, että jumala tappoi poikansa, ettei tarvitse ihmisen mennä kitumaan.

Elikkä oma järkeni siis syöksee minut kadotukseen, koska en pysty uskomaan.
Onpa kiva. :(

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskossa olemisen ongelma on siinä, että se vaatii kristuksen sisäistä tuntemista. Monilta uskovaisilta tämä ominaisuus, jota voisi sanoa uskonnolliseksi itsevarmuudeksi, puuttuu ja siksi he ovat ahdistuneita. Herätysliikkeet vaativat loputtomasti uskossa olemisesta todisteita, mikä johtaa oikeastaan epäilyyn ja ahdistukseen.

Minulla on sydämmellinen suhde Jeesukseen. Ollaan puhuttu nämä jutut läpi hänen kanssaan ja Jumalan myös. Ollaan sovittu, että mun ei tarvii osallistua uskonnon harjoittamiseen, koska teen omalla tavallani arvokasta työtä noin muuten. Jumala huomauttu tuossa yks päivä, että kyllä he taivaassa minut tietää ja että oon vähän mikä oon ja se on ihan fine heille. Olen tervetullut sitten taivaaseen myöhemmin ja seurakunta ei ole minua varten.

Tältä pohjalta olen siis varma uskostani, mutta voin rauhassa jättää kirkon toiminnan uskon eskarilaisille.

Puhukaa tekin suoraan Jumalalle ja jättäkää narskut kirkonmiehet vaan pyörittämään piiriään.

Vierailija
2/21 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muinaisuskontoja. Uskoo ken pystyy. Toisaalta ne ovat muokanneet pitkälti nykyisen yhteiskunnanpohjan euroopassa. Ajatele esim. Islamia ja sen käytäntöjä. Uskoisitko niihin. Uskonnot muovaa yhteiskuntaa joka mantereella. Ne pitävät meitä lujasti otteesaan ja hallitsevat ihmisten elämää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, että uskot kuitenkin helvettiin. Eikö siinä ole ristiitaa?

Vierailija
4/21 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain uskovaisilla on usko taivaaseen ja helvettiin.  Ei uskottomilla ole kumpaakaan.

Vierailija
5/21 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei helvettiä ole. Ei edes kaikki ns. uskovat usko siihen. Tarina on lähteny jostain kuumasta lähteestä tjsp joka on siellä Lähi-idässä. 

Ymmärrän, jos uskovat pelkää moista, mutta että uskomattomatkin...

Vierailija
6/21 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele tämä opetus aiheesta "Haluaisin uskoa, mutta.." :

http://liisijokiranta.fi/audio/uskope6.mp3

Vierailija
7/21 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, sinun ongelmasi on se että katselet ja mittaiset omaa uskoasi. Ei usko sinua auta, koska ajattelet sitä omana suorituksenasi, sanoisinko ”Kristukseen kiinnittymisominaisuutenasi”.

Jeesus pelastaa, ei sinun uskosi. Ja kenet Jeesus pelastaa? Jokaisen joka ”huutaa avuksi Herran nimeä”. Jos sinä rukoilet Jeesusta pelastamaan sinut, sinulla on täsmälleen iankaikkisen elämän saamiseen tarvittava määrä uskoa.

”Hän (Jeesus) voi täydellisesti pelastaa ne jotka Hänen kauttaan Jumalaa lähestyvät”.

Vierailija
8/21 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Vierailija
9/21 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat kuitenkin uskoa. Mutta ehkä odotat uskolta jotain mitä se ei ole. Uskoon jää aina epävarmuustekijä. Kyse on enemmänkin tahdon ratkaisusta: haluan perustaa elämäni tämän varaan ja lähteä siitä, että se on totta. Lopullisia todisteita ei kannata odotella.

On uskossa silti järkikin mukana. Itse päättelen näin: 

1: Jeesus on historiallinen henkilö, joka kuoli ristiinnaulitsemalla. Sen todistaa tiedekin.

2: Kertomukset Jeesuksen ylösnousemuksesta ovat mielestäni vakuuttavia. "Opetuslapsilla" ei ollut mitään järkevää syytä keksiä sitä. He olivat odottaneet Jeesuksesta juutalaisten uutta kuningasta, ei mitään kuolleista nousevaa Jumalaa. He olivat pettyneitä ja kauhuissaan, pelkäsivät että joutuvat itsekin ristille. Ja kuitenkin he yhtäkkiä alkoivat yhtäkkiä julistaa suureen ääneen että Jeesus on Jumala ja noussut kuolleista. Mitään hyötyä he eivät siitä saaneet. Päin vastoin, joutuivat vainotuksi ja lähes jokainen heistä koki väkivaltaisen kuoleman. Kertomukset evankeliumeissa ovat juuri niin luonnollisesti erilaisia, kun voi kuvitella siitä kun useampi ihminen kertoo asiaa eteen päin omasta näkökulmastaan. Ja silti ne todistavat samasta asiasta. Keksittyyn kertomukseen ei olisi esim. laitettu naisia todistajiksi. Naisillahan ei ollut arvoa todistajana tuohon aikaan.

3: Kun nyt Jeesus on noussut kuolleista, sen takana täytyy olla Jumalan tahto ja suunnitelma. Muuten sellaista ei voisi tapahtua. Jumala ei myöskään voisi antaa tapahtuman valua hukkaan sen takia että kukaan ei sitä ymmärtäisi tai muistaisi enää jatkossa. Niinpä hänen täytyi tehdä asiasta dokumentti. Se dokumentti on Raamattu. Ihmiset sen kirjoittivat, mutta Jumala ohjasi heitä niin, että sinne tuli kirjatuksi Jumalan tahto ja Jumalan suunnitelma. Ei tiedemiehen tarkkuudella, vaan salatun Jumalan tyyliin.

4: Koska uskon että näin kävi, perustan elämäni tälle. Luotan, että Jeesuksen kuolemaan vetoamalla saan syntini anteeksi. Luotan että Raamattu antaa minulle raamit oikeaan elämäntapaan. Pyrin sitä noudattamaan kiitokseksi Jeesukselle ja Jumalalle siitä, että olen pelastunut. Lähden siitä, että tämä on totuus. Jos nyt sitten sattuisikin, että ei ole totuus, niin en ole menettänyt yhtään mitään. Päin vastoin, minulla on kuitenkin ollut koko ajan toivo, joka on saanut jaksamaan tämän elämän halki.

5: Jos joku muu uskonto olisikin oikeassa, niin minulla ei ole silti hätää. Juutalaisten Jumala on sama kuin kristittyjen. Islamilaisten Allah on myös sama (heidän mielestään), joten kristittyjen jumalanpalveluksen pitäisi kelvata hänellekin. Hindulaisuuden ja buddhalaisuuden mukaan syntyisin vaan uudelleen ja saisin uuden yrityksen. Muissa uskonnoissa jäisin henkiolennoksi riippumatta siitä millainen olen ollut. Voisin sitten varmaan huvikseni kummitella jälkipolville. Mutta jos kristinusko on oikeassa ja valitsen jonkun muun tien, niin olen hukassa.

Vierailija
10/21 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan rationaaliseen ajatteluun ja itsereflektioon kykenevä ihminen ei ole oikeasti uskovainen tai mieti jotain "helvettiä" ja "taivasta" siksi että jotkut wt-aikuiset ovat sitä tuputtaneet koko lapsuuden.

Uskovainen on poikkeuksetta henkiseltä kapasiteetiltaan vajaa, kuin lapsen tasoinen. Juuri sellainen, joka laittaa wincapitaan viimeiset penninsä tai uskoo johonkin "jenkit ei ikinä käyneet kuussa"-tyyppisiin salaliittoteorioihin.

Vierailija
11/21 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluat kuitenkin uskoa. Mutta ehkä odotat uskolta jotain mitä se ei ole. Uskoon jää aina epävarmuustekijä. Kyse on enemmänkin tahdon ratkaisusta: haluan perustaa elämäni tämän varaan ja lähteä siitä, että se on totta. Lopullisia todisteita ei kannata odotella.

On uskossa silti järkikin mukana. Itse päättelen näin: 

1: Jeesus on historiallinen henkilö, joka kuoli ristiinnaulitsemalla. Sen todistaa tiedekin.

2: Kertomukset Jeesuksen ylösnousemuksesta ovat mielestäni vakuuttavia. "Opetuslapsilla" ei ollut mitään järkevää syytä keksiä sitä. He olivat odottaneet Jeesuksesta juutalaisten uutta kuningasta, ei mitään kuolleista nousevaa Jumalaa. He olivat pettyneitä ja kauhuissaan, pelkäsivät että joutuvat itsekin ristille. Ja kuitenkin he yhtäkkiä alkoivat yhtäkkiä julistaa suureen ääneen että Jeesus on Jumala ja noussut kuolleista. Mitään hyötyä he eivät siitä saaneet. Päin vastoin, joutuivat vainotuksi ja lähes jokainen heistä koki väkivaltaisen kuoleman. Kertomukset evankeliumeissa ovat juuri niin luonnollisesti erilaisia, kun voi kuvitella siitä kun useampi ihminen kertoo asiaa eteen päin omasta näkökulmastaan. Ja silti ne todistavat samasta asiasta. Keksittyyn kertomukseen ei olisi esim. laitettu naisia todistajiksi. Naisillahan ei ollut arvoa todistajana tuohon aikaan.

3: Kun nyt Jeesus on noussut kuolleista, sen takana täytyy olla Jumalan tahto ja suunnitelma. Muuten sellaista ei voisi tapahtua. Jumala ei myöskään voisi antaa tapahtuman valua hukkaan sen takia että kukaan ei sitä ymmärtäisi tai muistaisi enää jatkossa. Niinpä hänen täytyi tehdä asiasta dokumentti. Se dokumentti on Raamattu. Ihmiset sen kirjoittivat, mutta Jumala ohjasi heitä niin, että sinne tuli kirjatuksi Jumalan tahto ja Jumalan suunnitelma. Ei tiedemiehen tarkkuudella, vaan salatun Jumalan tyyliin.

4: Koska uskon että näin kävi, perustan elämäni tälle. Luotan, että Jeesuksen kuolemaan vetoamalla saan syntini anteeksi. Luotan että Raamattu antaa minulle raamit oikeaan elämäntapaan. Pyrin sitä noudattamaan kiitokseksi Jeesukselle ja Jumalalle siitä, että olen pelastunut. Lähden siitä, että tämä on totuus. Jos nyt sitten sattuisikin, että ei ole totuus, niin en ole menettänyt yhtään mitään. Päin vastoin, minulla on kuitenkin ollut koko ajan toivo, joka on saanut jaksamaan tämän elämän halki.

5: Jos joku muu uskonto olisikin oikeassa, niin minulla ei ole silti hätää. Juutalaisten Jumala on sama kuin kristittyjen. Islamilaisten Allah on myös sama (heidän mielestään), joten kristittyjen jumalanpalveluksen pitäisi kelvata hänellekin. Hindulaisuuden ja buddhalaisuuden mukaan syntyisin vaan uudelleen ja saisin uuden yrityksen. Muissa uskonnoissa jäisin henkiolennoksi riippumatta siitä millainen olen ollut. Voisin sitten varmaan huvikseni kummitella jälkipolville. Mutta jos kristinusko on oikeassa ja valitsen jonkun muun tien, niin olen hukassa.

Olipas perin hyvin kirjoitettu. Täytyy tallentaa tuo.

Vierailija
12/21 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_uskonnoista

Mutta jesse-fanit ovat oikeassa...

Vierailija
13/21 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_uskonnoista

Mutta jesse-fanit ovat oikeassa...

Jesse-fanit on hyvin lähellä ateisteja. Ovat uskomatta vain yhteen jumalaan vähemmän, kun ateistit.

Vierailija
14/21 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Raamatun oppien mukaan mennään niin ihmisellä on vapaa tahto, joten Jumala ei tappanut poikaansa vaan hän kuoli ristille. Lisäksi Jeesus oli kuollut vain 3 päivää eli veti periaatteessa viikonlopun yli koomat. Eli Jeesus ei edes kuollut. Joten lopputulemana Jumala ei tappanut poikaansa koska tämä "kuoli" ihmisten toimien seurauksena. Lisäksi hän käppäili vastaan 3 päivää myöhemmin joten ei ollut kuollut. Lisäksi kolminaisuus opin mukaan Jumala, Jeesus ja Pyhä Henki on yksi ja sama, joten käytännössä. Jumala oli pitkällä viikonlopulla ja sitten häippäsi kuvioista.

Vierailija
15/21 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jesse-fanit on hyvin lähellä ateisteja. Ovat uskomatta vain yhteen jumalaan vähemmän, kun ateistit."

Muslimitkin ovat hyvin lähellä ateisteja, ovat uskomatta vain yhteen jumalaan vähemmän kuin ateistit.

Vierailija
16/21 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä missään helvetissä tule käristymään. Sinä käristyt nyt, tällä hetkellä, omien taikauskoon perustuvien uskomustesi takia.

Hellitä vähän, niin olo paranee.

Vierailija
17/21 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan voit rukoilla korkeimmalta halua halun haluamiseen, että voisit tulla uskoon.

Vierailija
18/21 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan rationaaliseen ajatteluun ja itsereflektioon kykenevä ihminen ei ole oikeasti uskovainen tai mieti jotain "helvettiä" ja "taivasta" siksi että jotkut wt-aikuiset ovat sitä tuputtaneet koko lapsuuden.

Uskovainen on poikkeuksetta henkiseltä kapasiteetiltaan vajaa, kuin lapsen tasoinen. Juuri sellainen, joka laittaa wincapitaan viimeiset penninsä tai uskoo johonkin "jenkit ei ikinä käyneet kuussa"-tyyppisiin salaliittoteorioihin.

Et tiedä tätä, koska et ole koskaan kokenut uskoontuloa, mutta ihmisen henkisellä kapasiteetilla ei ole uskoontuolla mitään merkitystä. 

Kuka vaan voi tulla uskoon ja tuleekin - Uskoontulo on Jumalan teko, jonka ihminen joko ottaa vastaan tai sitten ei ota.

Jeesus siis kutsuu jokaista ihmistä - päätös on kuitenkin ihmisen oma.

Vaan tietäköön jokainen, että Jeesus Kristus puhuu helvetistä paljon enemmän kuin Taivasten Valtakunnasta, joten Hänelle on tärkeintä, ettei kukaan joutuisi helvettiin.

Vierailija
19/21 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue Raamattua. Sielläkin sanotaan, että usko tulee kuulemisesta. Aloita uudesta testamentista.

Voi myös olla, että vaadit liikoja itseltäsi. Epäilyn tunteet ovat sallittuja ja normaaleja, älä syyllisty niistä tai luovuta. Siunausta sinulle.

Vierailija
20/21 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Raamatun oppien mukaan mennään niin ihmisellä on vapaa tahto, joten Jumala ei tappanut poikaansa vaan hän kuoli ristille. Lisäksi Jeesus oli kuollut vain 3 päivää eli veti periaatteessa viikonlopun yli koomat. Eli Jeesus ei edes kuollut. Joten lopputulemana Jumala ei tappanut poikaansa koska tämä "kuoli" ihmisten toimien seurauksena. Lisäksi hän käppäili vastaan 3 päivää myöhemmin joten ei ollut kuollut. Lisäksi kolminaisuus opin mukaan Jumala, Jeesus ja Pyhä Henki on yksi ja sama, joten käytännössä. Jumala oli pitkällä viikonlopulla ja sitten häippäsi kuvioista.

Siellähän kirjoittelee todellinen teologian tohtori! Olet löytänyt ihmiselle Vapaan Tahdon®️ ja vielä raamatusta! 🙌🏻

Martti Luther, Jean Calvin, C.H. Spurgeon ja minä itse olemme sitä koettaneet raamatusta löytää (vain muutamia merkittäviä teologeja mainitakseni) mutta eivät ole onnistuneet.

Laitapa oikein lista raamatunpaikoista joissa mainitaan että ihmisellä on vapaa tahto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi