Riittääkö 80 euroa sinkkunaiselle viikoksi kuukauden ajan?
Tässä kuussa tuli yllättäviä menoja ja tilistä jää kuukaudeksi käteen kaikkien laskujen jälkeen 80 euroa/vko. Eli tuo olisi asumisen, puhelimen, netin yms. laskujen jälkeen. Olen tottunut elämään melko huolettomasti, joten tuntuu tosi pienelle summalle. En kuitenkaan haluaisi vinguttaa luottokorttia. Oli vuosia, että Visa oli tapissa ja kun olen sen saanut nollattua, en halua enää siiheen kierteeseen, ellei ole ihan pakko.
Kommentit (13)
Meillä riittää kevyesti kahdelle henkilölle. Useana viikkona käytetään reilusti vähemmän.
Ilmankos me kuulutaankin rikkaimpaan 10%, vaikka ihan keskituloisia ollaan. Emme edes pahemmin pihistele, ostamme vain tarpeeseen.
Riittäähän se. Itse elelen tuollaisella summalla koko kuukauden (vuokran ja laskujen jälkeen jää tuo syömisiin yms.). Et näe nälkää ja jos olet varovainen, niin sulla riittää rahaa vielä jonkinlaiseen "huvituksiin ja hömppään".
Tässä vielä jotain vinkkejä:
Jos olet huolissasi, niin tee itsellesi viikon ruokalista ja suunnittele asiat etukäteen budjettisi mukaisesti.
Nosta kuukauden "ruokarahat" ja kanna vain kullekin viikolla varattuja mukana. Säilö loput johonkin turvaan kotiisi, ettet kuluta niitä ennen aikojaan. Kun uusi viikko koittaa, voit lisätä edelliseltä viikolta säästyneet rahat viikkopottiisi.
Koita ottaa asia jonkinlaisena haasteena. Voit tuona aikana miettiä omaa kulutustasi ja ylipäänsä koittaa oppia jotain. Kuukausi on kuitenkin semmoinen aika, että se hurahtaa aika äkkiä ohi. Sun ei tarvitse jatkaa tuota pidempään. Ja tilanteesi voisi tosiaan olla huonompikin, mutta pärjäisit silti.
Lisään vielä, että tuo on hyvä summa rahaa, mutta ymmärrän, ettei kulutustottumusten muuttaminen ole helppoa.
Minulla ei parhaimpinakaan viikkoina ole käytettävissä kuin 50 €, eli 80 € riittää mainiosti.
Jatkoa ajatellen suosittelen, että alat kerätä pientä puskuria näitä kuukausia varten, kun tulee "yllättäviä menoja". Ei nimittäin varmasti jää viimeiseksi kerraksi. Kun on vähän ekstraa jemmassa, ei tarvitse kysellä keskustelupalstoilla.
Miten voi olla noin vähän rahaa viikoksi. Johan vähintään tuon verran tulee osinkoja viikottain.
Todellakin riittää! Mistä näitä uusavuttomia sikiää.
Vain uusavuton kyselee tällaisia. Aikuistu.
Riittää, mutta kuukauden aikana et käy ulkona, teatterissa, leffassa tai missään muallakaan. Et osta vaatteita, et kosmetiikkaa etkä mitään muutakaan ekstraa.
Todellakin riittää. Riittää ruokaan ja jää vielä ylikin.
320 euroa yhdelle ihmiselle laskujen jälkeen kuukaudeksi riittää todella hyvin.
Ja se perinteinen kuun puolivälin "kuinka selvitä summalla X loppukuun" ketju.
Todellakin riittää, mutta siitähän se on kiinni, millaista tasoa haluaa pitää yllä