Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Selittäkää, miten käsite ”tyttö” on vähättelyä? Pidättekö tyttöjä vähempiarvoisina?

Vierailija
11.10.2019 |

Tämä ei ole koskaan mennyt minulle kaaliin. Jos joku sanoo minua tytöksi, se tarkoittaa sitä että olen nuorempi ja virkeämpi kuin hän. En ota sitä vähättelynä, koska eihän tyttöydessä ole mitään väheksyttävää!

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttö/poika -nimityksen käyttäminen aikuisesta ihmisestä on vähättelyä. Olet melkoisen naiivi, jos kuvittelet muuta.

Mä olin kerran tanssikursiilla, jossa opettaja kutsui meitä osanottajia tytöiksi ja pojiksi. Ikähaitari oli arviolta 20-70. Olihan se hieman huvittavaa, mutta oisko mun pitänyt ymmärtää loukkaantua?

Varmaan pari kertaa mua on työelämässä kutsutte tytöksi teini-iän jälkeen. En tajunnut loukkaantua. Oon varmaan ihan tampio. :D

Joo, niin olet.

Vierailija
82/84 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttö on lapsi. Jos kutsut minua lapseksi töissä niin voit olla varma että kyyti tulee jatkossa olemaan todella kylmää.

Lapsuus kyllä jatkuu nykyään 30-40 -vuotiaaksi. Koska sittenhän se vasta loppuu kun itse saa lapsia - tai ohittaa kokonaan lapsentekoiän. Nainen on tietenkin henkilö, joka täyttää naiseuden perimmäisen tehtävän eli lisääntymisen. Sitähän varten sukupuolet ovat.

Siinäpä sitä logiikkaa olisikin. Minäkin olisin tuollaisessa maailmassa lapsi hautaan asti. Mihin menee minusta maksettavat lapsilisät? Kuka maksaa elämiseni, olenhan aina jonkun aikuisen holhouksessa? Enkä tietenkään joudu tekemisistäni rikosoikeudelliseen vastuuseen, enkä lain mukaan saa tehdä töitä.

Voitko lähettää rahaa?

/77

Ihan virhe määritellä lapsi vajaavaltaiseksi. 15-vuotias on rikosoikeudellisessa vastuussa (ja silti lapseksi laskettu), 12- vuotias voi hakea ehkäisypillerit kertomatta mitään vanhemmilleen, 14-vuotias saa käydä töissä ja nuorempikin jos työ sattuu olemaan jotain taiteellista. Eikä vanhemmilla ole enää nykyään mitään saumaa määräillä teinejään.  Minä saan vanhemmiltani rahaa, ja olen yli 50-vuotias. Omille lapsilleni en ole koskaan antanut, päin vastoin ovat maksaneet osan perheen menoista omilla rahoillaan (joita saaneet sukulaisilta ja omista töistänsä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun miespuoliset työkaverit tulee kahvihuoneeseen, istuvat pöydän ääreen ja yksi tokaisee "keitäs tyttö meille kahvit", niin kyse on alentuvasta ja huonotapaisesta käytöksestä naisen iästä riippumatta. Siinä näytetään naispuolisen työkaverin paikka selvästi. Nuorena olin liian kiltti enkä sanonut, että keitä itse kahvisi.

Minusta on täysin selvää, että porukan nuorin keittää ne halvatun sumpit! Sinä voit sitten viiskymppisenä tokaista kesähessu Markolle että keitäs poika kahvit. Se on normaalia ikään ja asemaan liittyvää hierarkiaa, ei kyykyttämistä.

Äläpä nyt jauha jaskaa. Se keittää lisää kahvia, jonka kohdalla pannu tyhjenee. Aika kädetöntä viiskymppiseltä ihmiseltä, jos ei saa itse keitettyä vaan pitää hyppyyttää muita.

Vierailija
84/84 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun miespuoliset työkaverit tulee kahvihuoneeseen, istuvat pöydän ääreen ja yksi tokaisee "keitäs tyttö meille kahvit", niin kyse on alentuvasta ja huonotapaisesta käytöksestä naisen iästä riippumatta. Siinä näytetään naispuolisen työkaverin paikka selvästi. Nuorena olin liian kiltti enkä sanonut, että keitä itse kahvisi.

Minusta on täysin selvää, että porukan nuorin keittää ne halvatun sumpit! Sinä voit sitten viiskymppisenä tokaista kesähessu Markolle että keitäs poika kahvit. Se on normaalia ikään ja asemaan liittyvää hierarkiaa, ei kyykyttämistä.

Äläpä nyt jauha jaskaa. Se keittää lisää kahvia, jonka kohdalla pannu tyhjenee. Aika kädetöntä viiskymppiseltä ihmiseltä, jos ei saa itse keitettyä vaan pitää hyppyyttää muita.

Loppasuut keittää kaffeensa ite. Minä juon nyt teetä.