Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Selittäkää, miten käsite ”tyttö” on vähättelyä? Pidättekö tyttöjä vähempiarvoisina?

Vierailija
11.10.2019 |

Tämä ei ole koskaan mennyt minulle kaaliin. Jos joku sanoo minua tytöksi, se tarkoittaa sitä että olen nuorempi ja virkeämpi kuin hän. En ota sitä vähättelynä, koska eihän tyttöydessä ole mitään väheksyttävää!

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun henkilökohtainen mielipide voi olla että tyttö on arvostava nimitys, mutta se ei poista sitä tosiasiaa että yleensä sillä ei tuoda esiin arvostusta esim. työelämässä. Yhteiskunnan hierarkiassa nuori tyttö on kaikkein alimpana. Jos nuoret tytöt olisivat pääsääntöisesti niitä, jotka päättävät asioista, joihin luotetaan asiantuntijatehtävissä ja joille yhteiskunnan rahat ohjataan niin sitten tyttö voisi olla arvostava nimitys. Näin ei kuitenkaan ole, vaan päinvastoin.

Vierailija
42/84 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tahtooko naiset että heitä jätkitellään töissä?

On mulla nimikin, ja olen aikuinen jo enkä lapsi. Älä siis kutsu minua tytöksi.

No sopiiko muori? En jaksa muistaa sun nimeä.

No minäpä sitten väännän jonkun pilkkanimen sinun ulkonäöstä, käykö se? En minäkään viitsi opetella sinun nimeä.

eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pojitellaan jatkuvasti naisten toimesta ja olen 29 vuotias. En ole pahoittanut mieltäni siitä.

Niin ja joskus jotkut vanhat miehetkin pojittelee minua.

Käytän itse joskus "tyttö" sanaa ja en ymmärrä sitä miksi se halventaa naisia/naista.

Olen itsevarma sekä itsetuntoni on hyvä, johtuukohan siitä että kestän pojittelun?

Vierailija
44/84 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä pointti ap:lla. Mutta usein tytöttelyyn liittyy se, että pitää tytöteltävää jotenkin tyhmänä ja naiivina.

Tyhmä ja naiivi on, jos olettaa että tyttöttelijä automaattisesti pitää tyhmänä ja naiivina. Kumpi oli ensin, muna vai kana?

Vierailija
45/84 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun miespuoliset työkaverit tulee kahvihuoneeseen, istuvat pöydän ääreen ja yksi tokaisee "keitäs tyttö meille kahvit", niin kyse on alentuvasta ja huonotapaisesta käytöksestä naisen iästä riippumatta. Siinä näytetään naispuolisen työkaverin paikka selvästi. Nuorena olin liian kiltti enkä sanonut, että keitä itse kahvisi.

Aika neuroot-tista...

Vierailija
46/84 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi +35 vuotiaat miehet kokevat setämies nimittelyn loukkaavana,sehän on niin kuvaava sana -mies , joka on setäikäinen eli keski-ikäinen.

Vierailija
47/84 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttö on kaavoihin kangistumaton, tuore ja kaunis. Tytössä ei ole mitään vähättelemistä. Tyttö on ihana. 

Poika on kaavoihin kangistumaton, tuore ja komea. Pojassa ei ole mitään vähättelemistä. Poika on ihana.

Herrat ja rouvat on eltaantuneita pönöttäjiä. Muunsukupuoliset on turhakkeita, joilla ei ole mitään seksuaalista merkitystä. Kummatkin jälkimmäiset ovat usein mielenterveysongelmaisia, joiden lähempään tuttavuuteen ei kannata pyrkiä. Itse haluan olla tyttö vielä 99-vuotiaanakin. Sen jälkeen voin siirtyä mummoksi. t. Nainen 51 v.

Tämä oli naulan kantaan ! Työporukassa oli semmoinen hiukan alle 30 - vuotias sinkku uranainen, jolla oli jo muutama huuli- ja silmäryppy ilmestynyt, yövalvomisista kaupungin baareissa, ja niin edelleen. No, menivät kerran työmaan varttuneempien naisten kanssa sellaiseen kasvisravintolaan (johon me miehet ei koskaan menty, tai ei kehdattu mennä) , ja kun nuori tarjoilija oli tullut kysymään tilauksia niin oli kuulemma oikein varovaisen kohteliaasti kysynyt tältä, mitä rouva ottaa ruokajuomaksi ? Niin masentui niin kovasti, että itki illalla siinä, että olen jo niin vanha ja ryppyinen ja ja....että rouvitellaan...

Kyllä ehkä vähän huvitti, ei saanut tytötellä, oli ärhennellyt siitäkin joskus, mutta ei saanut vanhaksikaan tituleerata....

Vierailija
48/84 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tasapuolisesti kutsun itseäni nuorempia tytöiksi ja pojiksi. mestari on kyllä kiltin puoleinen poika. kilttinä poikana hän saa jouluisin paljn lahjoja.

Vierailija
49/84 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi +35 vuotiaat miehet kokevat setämies nimittelyn loukkaavana,sehän on niin kuvaava sana -mies , joka on setäikäinen eli keski-ikäinen.

Niin tai jos suomalaista miestä kutsuu jurpoksi?Sekin on niin kuvaava sana, tai Poro:ksi Tallinnassa tai Vodkaturistiksi tai Tsuhnaksi 90-luvulla Viipurissa-nekin on niin kuvaavia sanoja suomimiehille

Vierailija
50/84 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos minua, melkein 30-vuotiasta naista kutsutaan tytöksi työpaikalla jopa asiakkaiden kuullen ja muista puhutaan ihan asiallisesti omalla nimellä, niin onhan siinä joku vähän vinksallaan.

Vierailija
51/84 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virheellinen verranto. Tyttö -> poika, setämies -> tätinainen. 

Vierailija
52/84 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonne, keijo, av-vän*, p@lsta-uli, kilttimi€s...onhan näitä, jos tälle linjalle haluat lähteä, ap

Vierailija
53/84 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan kehunut toista sanomalla "vau, heitit kuin tyttö!"

Entä oletko kuullut jonkun toteavan huonosta suorituksesta, että "se heitti kuin tyttö".

Tässä vastaus teille kaikille.

Vierailija
54/84 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttö on kaavoihin kangistumaton, tuore ja kaunis. Tytössä ei ole mitään vähättelemistä. Tyttö on ihana. 

Poika on kaavoihin kangistumaton, tuore ja komea. Pojassa ei ole mitään vähättelemistä. Poika on ihana.

Herrat ja rouvat on eltaantuneita pönöttäjiä. Muunsukupuoliset on turhakkeita, joilla ei ole mitään seksuaalista merkitystä. Kummatkin jälkimmäiset ovat usein mielenterveysongelmaisia, joiden lähempään tuttavuuteen ei kannata pyrkiä. Itse haluan olla tyttö vielä 99-vuotiaanakin. Sen jälkeen voin siirtyä mummoksi. t. Nainen 51 v.

Ihan varmasti olet. Mikään ei ole mukavampaa kuin vanha eukko prinsessakompleksilla.

Vierailija
55/84 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virheellinen verranto. Tyttö -> poika, setämies -> tätinainen. 

Voi voi.Tuo tätinainen on ihan väkisin itsesi keksimä-setämies on jo vakiintunut sanonta ja ihan teidän miesten itse keksimä.

Vierailija
56/84 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytöt on seksikkäitä.

Hyi helvetti, taas joku vtun pdofiili täällä

Vierailija
57/84 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun miespuoliset työkaverit tulee kahvihuoneeseen, istuvat pöydän ääreen ja yksi tokaisee "keitäs tyttö meille kahvit", niin kyse on alentuvasta ja huonotapaisesta käytöksestä naisen iästä riippumatta. Siinä näytetään naispuolisen työkaverin paikka selvästi. Nuorena olin liian kiltti enkä sanonut, että keitä itse kahvisi.

Minusta on täysin selvää, että porukan nuorin keittää ne halvatun sumpit! Sinä voit sitten viiskymppisenä tokaista kesähessu Markolle että keitäs poika kahvit. Se on normaalia ikään ja asemaan liittyvää hierarkiaa, ei kyykyttämistä.

Hyvässä työpaikassa työntekijöiden vaihtuvuus on pientä. En tosiaankaan haluaisi olla kahvinkeittovastuussa 20 vuoden ajan kesiä lukuunottamatta. On ihan selvää, että sinun työpaikassa ovi käy tiuhaan.

Vierailija
58/84 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytöt on seksikkäitä.

Tästä viestistä tehty ilmoitus ylläpitoon.

Vierailija
59/84 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytöt on seksikkäitä.

Hyi helvetti, taas joku vtun pdofiili täällä

mitä sairasta siinä on että harrastaa liikuntaa parikymppisten kauniitten tyttöjen kanssa?

Vierailija
60/84 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on aivan normaalia, että me 3-kymppiset puhumme toisistamme tyttöinä.

Sen sijaan TYÖELÄMÄSSÄ on ASIATONTA ylipäätään sukupuolittaa toista. Meillä kaikilla on nimi ja mikä on tytöttelyn/pojittelun todellinen motiivi? Oman valta-aseman ja ylemmyyden pönkittäminen. Se on aina röyhkeää ja loukkaavaa.

Tytöttelyyn työelämässä vastaan kutsumalla toista sedäksi tai tädiksi. Tyyliin "setä on hyvä ja keittää omat kahvinsa. Ja sitten kun keität, tuotko minullekin kupposen!" Tästä on lähtenyt hyvä keskustelu käyntiin ja nykyään puhuttelemme toisiamme etunimellä.