Näkyykö työpaikallasi vielä tyttökalentereita?
Vuosituhannen vaihteessa työpaikallani näkyi vielä useammallakin tyttökalentereita (ihan toimistossa), mutta pikkuhiljaa ne poistuivat, kun naiset nosti äläkän. Nyt taitaa tytöttelykin olla pannassa ja siitä nostetaan meteli.
Mitä muita muutoksia ilmapiirissä menneinä vuosina on tapahtunut?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Meillä näkyy mieskalenteri. Kaikki siis saatiin erikseen pomolta lahjaksi mieskalenteri, jossa hänen poikansa on mukana. Komia poika on pomolla. Siis erittäin siisti kalenteri vähäpukeisista miehistä.
Lisään vielä, että kalenterilla kerättiin rahaa urheilujoukkueen hyödyksi. Pomo oli siis ostanut kalentereita pinon rahoittaakseen poikansa joukkuetta ja antaakseen iloa meille naistyöntekijöille.
Oli kyllä hauska ele, ja kaikki tykättiin.
Meidän korjaamossa on pomon vaimon hankkima kissanpentukalenteri. Mielluummin tuo.
Vierailija kirjoitti:
Yyyh, vain junttityöpaikoissa on tyttökalentereita.
Aivan, jätä tuo yyyh pois ensi kerralla. Antaa hölmön kuvan.
High-Tech-yhtiön protopajassa. Saksassa myös arkipäivää, kun käynyt alihankkijoiden luona.
Viimeisen kerran törmäsin aiheeseen 1990 luvun lopulla.
Aikaan jolloin vielä käytettiin kalentereita. Assistentti oli lähettänyt listan kiertämään, jossa pyydettiin sanomaan mikä kalenteri.
Viikon päästä assari laittoi sähköpostin viidelle nuorelle miehelle, että firman piikkiiin ei tyttökalentereita tilata. Muu osasto oli sähköpostin cc kentässä.
Samoihin aikoihin katosi tissikuva näytönsäästäjät.
Vierailija kirjoitti:
Iso miesvaltainen teollisuuslaitos ja kyllä näkyy. Ei toimistoissa kylläkään, vaan esim kunnossapidon taukotuvassa ymv. Minua naisena ei haittaa. Olen joskus antanut seurustelukumppanillekin sellaisen.
Joo sama. Annoin vuoron pojille kerran lahjaksi moisen kun se meni rikki kesken vuoden.
Osa uskaltaa tytötellä minua, osa ei. Minä pojittelen takaisin eikä kellään ole vielä psykiatrille ollut tuon takia asiaa.
Kestän kyllä ronskiakin huumoria, ei ole talikko perseess* vieläkään. Vastaan takaisin kyllä yhtä karusti jos joku uus jonne jotain asiattomuuksia laukoo.
Mietin kerran vastata poikakalenterilla mutta minusta ne nyt vaan ovat rumia eivätkä sovi toimistoon.
En ole koskaan ollut työpaikassa, jossa (ainakaan näkyvästi) olisi ollut tyttö/poikakalentereita. Aloitin työt 90-luvun puolivälissä. Nykyisestä paikasta saisi kenkää jos seinille liimaisi alastonkuvia.
Oispa aika outoa, jos opettajainhuoneessa olisi moisia kalentereita...
vein osastolle tissikalenterin muutama vuos sitten, vielä joskus edelleenkin muistavat sen ja ovat varmoja että olen täys sika.(no niin olenkin, mutta ei se mua haittaa)
hoitsuala.
IT-alalla, kovan tason softafirma , tissikalentereita yms., sovinistisia sähkömaileja, naisia ei devaajina yhtään, mutta kylläkin alemmissa toimistotöissä ovat sitten enemmistönä, vaikkakin kokonaisuutena vähemmistönä. Firman nimeä en kerro.
Meillä on ainoastaan poikakalenterit sallittu. Useammallakin on moinen seinällään.
Tuskin se ainoa nössömies mitään tyttökalenteria uskaltaisi tuodakaan.
T: Sossutäti
Kuka voi vetää herneen nenään tissikalenterista?! Naisten rinnat on lempein asia mitä tässä maailmassa on 🤗
Vierailija kirjoitti:
High-Tech-yhtiön protopajassa. Saksassa myös arkipäivää, kun käynyt alihankkijoiden luona.
Onko asiakkaana tullut koskaan mieleen huomauttaa asiasta?
Ei haittaa yhtään minun henkilöäni tyttö- eikä poikakalenteri. Tämä kaikkinainen teeskentely risoo. Me Too erityisesti. Aikuiset naiset haluavat julkisuutta. Ihan eri asia on lasten-, sekä tyttöjen että poikien suojelu. Sitä ei voi koskaan tuoda esiin liikaa.