Miksi osa näyttää vielä nelikymppisenäkin "tytöiltä"?
Näin hieman päälle kolmekymppisenä olen alkanut kiinnittää huomiota aivan ihmeelliseen asiaan. Ihmiset todellakin vanhenevat aivan eri tahtia.
Juuri katsoin Facebookissa, että miten yhdellä "tytöllä" on aivan ikälopun näköinen uusi mies. Sitten alkoi raksuttaa, että "tyttö" on 39-vuotias ja mies on todennäköisesti vain muutaman vuoden häntä vanhempi. Näyttävät melkein isältä ja tyttäreltä!
Jännä ilmiö kuitenkin. En oikein tiedä, mistä hommassa edes on kyse. Selvästi osa sekä naisista että miehistä vanhenee tosi nätisti. Vähän sellainen Reidar Palmgren -ilmiö. Kasvoihin tulee ehkä himpun verran enemmän ryppyjä, mutta pysyvät muuten tosi nuorekkaina. Ei tule helttaa tai kaksoisleukaa, kasvon piirteet eivät muutu, kasvot eivät valahda.
Kommentteja, mielipiteitä, analyysia tai tuleeko muita kauniisti vanhentuneita julkkiksia mieleen?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Pitkä ja laitettu tukka, hoikka, paljon meikkiä ja nuorekas tyyli. Tai sitten vain todella luonnonkaunis ja geenilotossa voittanut.
Nuoresta asti paljon meikkiä käyttänyt voi näyttää jopa ikäistään vanhemmalta. Paljon auttaa terveelliset elämäntavat, eikä geenien osuutta voi kiistää.
Naisten ikävuosissa voi mennä helposti vipuun. Olen kolmivitonen mies, työn puolesta matkasin maatilalle etelä-suomeen. Siellä vastaan asteli itseäni selkeästi nuorempi nainen miesten tamineissa. Hoikka ja hemmetin hyvännäköinen. Aloin sitten tilan omistajaa kysellä, että onkos tytön vanhempia paikalla. Nainen purskahti nauruun että tässäpä edessä omistaja seisoo. Jälkikäteen selvitin iäksi tasan 50 vuotta. Oli hämmentävä tapaus kaiken kaikkiaan.
Adhd. Mulla on tuo ja samoin monella ystävällä. Ollaan muutaman heistä kanssa puhuttu siitä, että adhd-ihmiset tunnistaa usein ulkonäöstä: useimmat näyttävät ainakin sen 10-15 vuotta todellista ikäänsä nuoremmilta. Pätee sekä miehiin että naisiin.
Itse olen tällainen nuorekas 47 v. Sporttinen ja pilkettä silmäkulmassa. Viljelen huumoria ja olen positiivinen. Ihoani olen hoitanut ihan nuoresta asti, enkä juuri mene nukkumaan meikit naamassa koskaan. Nykyisin teen kasvojumppaa aina aamupesuilla ja illalla.
Vierailija kirjoitti:
Adhd. Mulla on tuo ja samoin monella ystävällä. Ollaan muutaman heistä kanssa puhuttu siitä, että adhd-ihmiset tunnistaa usein ulkonäöstä: useimmat näyttävät ainakin sen 10-15 vuotta todellista ikäänsä nuoremmilta. Pätee sekä miehiin että naisiin.
Mä tunnen neljä Adhd aikuista. Ei näytä kukaan ikäistään nuoremmalta.
Korkeat poskipäät ja täyteläiset kasvot pitävät nuorekkaana. Siksi esimerkiksi monet aasialaiset naiset näyttävät pitkään nuorekkailta. Joillakin taas rasva ja kimmoisuus häviävät kasvoista hyvin nuorena, jolloin näyttävät ikäistään vanhemmilta.
Osan mielestä olen nuoren näköinen. Mulla onkin aika naurettavan lapselliset kasvonpiirteet. Lisäksi olen hoikka ja nopeasti liikkuva. Iho ei rypisty helposti. Mutta on se myös luonnekysymys. Tuntuu, että olen ollut pitkään joissain asioissa lapsellinen ja nyt vanhempana edelleen pohjimmiltaan jotenkin keveä mieleltäni.
Kapeat kasvot yleensä ikääntyy kauniisti, sivuprofiili on tärkeä, jos on kaunis suora nenä se tekee ryhdikkääksi kasvot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tutkittu tosiasia on, että ihmisten vanhenemisella solutasolla on isoja eroja. Eli yhtä pitkä kulunut ajanjakso vanhentaa jotain toista solutasolla huomattavasti vähemmän kuin jotain toista.
Juu, olen tästä kyllä lukenut. Mutta minusta vaikuttaa myös siltä, ettei näiden ikinuorien kasvot valahda edes mummoina/pappoina, vaan he menevät myös hautaan "hyvin säilyneinä".
ap
Luusto. Korkeat poskipäät ja leveähköt kasvot on näillä usein.
Äitini on 80 ja ei ole kasvot valahtaneet. Ryppyjä toki on.
Vierailija kirjoitti:
Terveellistä ravintoa, liikuntaa, unta ja seksiä. Ei päihteitä eikä tupakkia. Geenit on vain yksi osa.
Geenit ovat selkeässä pääosassa, minä olen näitä paremmin säilyneitä ja ravinto ja liikunta ovat aina olleet ihan hunningolla. Alkoholia meni nuorempana enemmän, tupakkaa vain satunnaisesti ja nyttemin ei ollenkaan. Olen pyrkinyt kyllä nukkumaan tarpeeksi ja seksiä on piisannut aina kun on parisuhteessa ollut. Ulkona en hirveästi viihdy, joten auringon vaikutukset ovat minussa varmasti keskivertoa pienemmät.
Vierailija kirjoitti:
Naisten ikävuosissa voi mennä helposti vipuun. Olen kolmivitonen mies, työn puolesta matkasin maatilalle etelä-suomeen. Siellä vastaan asteli itseäni selkeästi nuorempi nainen miesten tamineissa. Hoikka ja hemmetin hyvännäköinen. Aloin sitten tilan omistajaa kysellä, että onkos tytön vanhempia paikalla. Nainen purskahti nauruun että tässäpä edessä omistaja seisoo. Jälkikäteen selvitin iäksi tasan 50 vuotta. Oli hämmentävä tapaus kaiken kaikkiaan.
Mulle kävi noin viime vuonna.
Meillä kävi oven takana pari remonttimiestä liittyen taloyhtiön remonttiin. Ne oikeasti kysyi onko mulla vanhemmat kotona...
Tosi noloa, olen reippaasti yli 30v, en ole myöskään saanut esim. pankissa palvelua, koska olen kuulemma alaikäinen, en saa alkosta mitään ilman papereita jne. Olen siis omasta mielestäni ihan ikäiseni näköinen, varsinkin silmät on jo vanhemman ihmisen, ehkä joku hämää ulkonäössä.
Vierailija kirjoitti:
Geenit.
Ja ne elämäntavat.
itseä kans jotkut pitää ikinuorena, myös äitini hyvin säilyny
pidän nuorekasta ulkonäköä myös hieman vaivannäön tuloksena, varmaan myös geenit vaikuttaa. emme juo emmekä polta varmaan auttaa ihoa tämä asia.
mielestäni alkoholin käyttö huonontaa ihoa. jotkut tutuista jotka lopettaneet alkoholin käytön päässeet finneistä ym eroon.
yksi asia on ihon suojaus auringolta helposti palavana laitan kesäisin aurinkoplokkia ja sen päälle paksun kerroksen peitevoidetta palan niin helposti että pakko .tämä on vaivalloista mutta suojaa ihoa. puhdistan ihon iltaisin ja käytän kosteuttavaa rasvaa aamuisin.
paras ohje on isältäni ei saa irvistellä eikä ajatella ilkeitä muuten naama jää rumaan asentoon tämä oikeasti hyvä ohje.isä halusi opettaa kauniita käytöstapoja muita ihmisiä kohtaan mut on totta et jos naama norsunv...lla voi jäädä rumia juonteita naururypyt taa kaunistaa.