Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anteeksi vaan, mutta en voi ymmärtää naisia, jotka eivät käytä hajuvettä!

Vierailija
11.10.2019 |

Itselleni suihkaisu hajuvettä kuuluu jokaisen aamun rutiineihin kuten hampaiden pesu. Ja kyllä hyvä tuoksu kuuluu jokaiselle itsestään huolehtivalle miehellekin!

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kämppikselläni on astma. Ja maailmassa on muuten paljon ihmisiä, jotka eivät siedä hajusteita ja joutuvat sitten kärvistelemään esim. bussissa, kun jonkun mielestä suihkaus hajuvettä on välttämätön.

Lisäksi hajuvedet ovat kalliita luksustuotteita, joita ainakaan minulla ei ole varaa ostaa. Laitan rahani mieluummin sellaiseen "luksukseen" josta saan jotain sisältöä elämään, kuten Netflixiin.

Netflix?! Mutta eihän siellä ole mitään muuta hyvää kuin The Crown!

Minä taas laitan rahaa tuoksuihin, koska ne ilahduttavat minua. Minua. Muista en välitä, sorry vaan.

Tulikin mieleeni, etten ole kertonut vielä tänään Fragranticassa, minkä tuoksun tänä aamuna valitsin. Pitääkin mennä se tekemään, ciao! :)

Kuten sanoin, MINÄ nautin Netflixin katselusta. Hajuvedellä läträämisestä en saa minkäänlaista nautintoa. Ihmiset ostavat sitä, mistä saa itselleen iloa. En sanonut että sinun on pakko katsoa Netflixiä.

Jos sinua ei kiinnosta toisten astma ja hajuyliherkkyydet, niin olet aika itsekäs ihminen. Toivottavasti käytät hajusteita edes hillitysti, etkä niin kuin eräs äitini työkaveri jonka takia äidillä oli jatkuvasti paha olo töissä. Tämä ihminen muutti ja myi asuntonsa, ja uuden asukkaan piti maalata kämppä lattiasta kattoon koska se löyhkäsi niin vahvasti hajuvedeltä. Monta kertaa huomautettiin asiasta, että laittaisitko vähemmän hajuvettä, mutta hän ei enää itse haistanut sitä joten lisäsi vaan koko ajan. Oli kyllä häiritsevän hajuinen tyyppi.

Vierailija
62/89 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö sen ummehtuneen hajuvedentuoksun, joka lähtee etenkin vanhemmista "laittautuneista" naisista, jotka käyvät kampaajalla laitattamassa tukkansa ja sitten eivät päiväkausiin pese sitä ettei kampaus mene? Ilmeisesti hajuveden haju on tarttunut vaatteisiin, tukkaan ym. joskus muutama päivä sitten. Aivan järkyttävä! Omaan nenään se varmaan tuoksuu ihan kivalta, ja mukavaa kun voi vain vähän lisätä tuoksua ja taas on "ihana" hajuasuste... not.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en käytä, en halua pilata keuhkojani hengittelemällä sellaisia kemikaaleja, joita ei ole pakko käyttää.

Ja ajattelen myöskin muita ihmisiä tässä asiassa, julkisilla kun kuljen joka aamu.

Et kai tosissasi kuvittele, että hajuveden "kemikaalit" pilaa keuhkot? Voi pyhä jysäys kuinka ihmiset on nykyään tyhmiä...

Ja suuri osa näistä tuoksumaanikoista on tupakoitsijoita, tai perhe- tai ystäväpiirissä on tupakoitsijoita, mutta tupakka ei sitten missään nimessä pilaa keuhkoja eikä aiheuta keuhko- tai kurkkusyöpää tai keuhkoahtaumatautia. Ei suinkaan! Vain tuoksut! :D :D :D

Aivan ja samoin "hajusteyliherkillä" tapaa olla piskejä tupa täynnä, mutta eihän elukoiden hilse tietenkään voi aiheuttaa allergisia oireita...

Mulla on elukoita mutta en ole elukoilleni allerginen, enkä edes tupakan savulle, mutta jotkin tuoksut laukaisevat välittömästi migreenin. Tuo olisi kuin vertaisi maitoallergiaa keliakiaan. 

-sivusta

Vierailija
64/89 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas aloitus, josta syntyy varmasti riita. "Anteeksi vaan", mutta olet tosi epäkunnioittava. Pitäisikö minunkin aloittaa kaikesta tykkäämästäni samanlainen ketju?

Anteeksi vaan, mutta en ymmärrä ihmisiä joilla ei ole kissoja! Tai jotka eivät lue kirjoja! Tai jotka eivät käy uimassa! Tai jotka menevät naimisiin.. jne. jne.

Anteeksi vaan, mutta tuomitsen kaikki jotka eivät ole samanlaisia kuin minä. Siinäpä sulle keskustelu.

Vierailija
65/89 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näissä hajuvesikeskusteluissa aina oletetaan, että hajuvesiä käyttävät yleensä ruiskuttaa tuoksua päällensä niin, että se löyhkää kilometrien päähän? 

Vierailija
66/89 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaista diagnoosia kuin "hajusteyliherkkyys" ei edes ole olemassa. 

Ääliö, ne kemikaalit haittaavat monikemikaaliherkistynyttä. Mene muualle pätemään.

"monikemikaaliherkistynyttä" :DDDD

Ei muuten ole sellaistakaan diagnoosia, ääliö.

ole iloinen ja tai ainakin tyytyväinen jollet itse ao riesasta kärsi. - Kun ihminen ei siedä mitään tuoksuja eikä kemikaaleja lähellään, niin  voitanee tällöin luontevasti puhua monikemikaali yliherkkyydestä.

- Asiaa sivuten muistui mieleeni ilm. edelleenkin Yle areenasta löytyvä ohjelma: https://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/04/28/inhimillinen-tekija-elamaa-mon…

Sellainen ihminenhän on aivan jatkuvasti sairas, koska kaikkialla on tuoksua ja kemikaaleja.  Ihan vaikka luonnossakin.

Tavallaan totta, mutta on muitakin elinikäisia sairuksia, joita ei voi laittaa välillä tauolle ja pois itsestä, vaikka mieli tekisi. Mutta voi yrittää elää niin, ettei ainakaan altistuisi sellaisille seikoille jotka erityisesti lisäävät ja tai voimistavat "sairauden tuntua". Eli, jos on kemikaaliyliherkkä, niin pyrkii ainakin välttämään mahdollisuuksien mukaan menemästä paikkoihin, joissa joutuisi kokemaan erityisen paljon eri hajuja/ tuoksuja; pahimmillan elämänpiiri saattaa muodostua tällöin hyvin pieneksi. Toisaalta meistä itse kukin voi tahollaan miettiä, että elääkö itse niin, ettei aiheuta toiminnallaan muille (erityistä) haittaa. Monen ei tosin tarvitse erikseen asiaa pysähyä aattelemaan ja miettimään koska toisten huomioimien käy luontevasti ja ilman erityisiä ponnisteluja niin kuin sanotaan luonnostaan. Mutta aina toisinaan kohtaa myös heitä, jotka kai uskovat ja luulevat, että maailma pyörii yksinomaan heidän napansa ympärillä ja jotka eivät ymmärrä tai eivät ainakaan välitä siitä, että maailmassa muitakin kuin he ja heidän tavat ha tavattomuudet.      

Vierailija
67/89 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö sen ummehtuneen hajuvedentuoksun, joka lähtee etenkin vanhemmista "laittautuneista" naisista, jotka käyvät kampaajalla laitattamassa tukkansa ja sitten eivät päiväkausiin pese sitä ettei kampaus mene? Ilmeisesti hajuveden haju on tarttunut vaatteisiin, tukkaan ym. joskus muutama päivä sitten. Aivan järkyttävä! Omaan nenään se varmaan tuoksuu ihan kivalta, ja mukavaa kun voi vain vähän lisätä tuoksua ja taas on "ihana" hajuasuste... not.

Se voi joskus olla ihan kivaakin. Sain joskus jonkun vaatteen tädiltäni ja tuoksui aivan hänen hajuvedeltään.

Vierailija
68/89 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi näissä hajuvesikeskusteluissa aina oletetaan, että hajuvesiä käyttävät yleensä ruiskuttaa tuoksua päällensä niin, että se löyhkää kilometrien päähän? 

Koska hyvin monet tekevät niin. Nenä turtuu oman hajuveden tuoksuun.

Vierailija
69/89 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siksi, että ne hajuvettä liikaa lotraavat huomataan. Miedosti hajustettua ihmistä ei välttämättä haista jos ei istu ihan vieressä. Kyllä kaikki varmaan tietävät sen tunteen, kun joku Hieno Rouva astuu bussiin ja hajuveden lemu leviää joka paikkaan. Sen sijaan aistikkaammin hajustetta käyttävät jäävät huomaamatta.

Vierailija
70/89 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei töissä saa käyttää, joten en enää aamuisin "suihkauta" aamurutiinien yhteydessä. Toki, jos

lähden ulos, niin laitan. Ja välillä käytän kyllä ihan kotonakin 

Vierailija
71/89 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän välissä passaakin kysyä, että mikä on se naisten hajuvesi, joka löyhkää erittäin pahalta juuri laitettuna. Haju on kuin mikäkin mädältä kananmunalta haisevan pierun katku. Se kyllä tuntuu tasoittuvan ajan mittaan, mutta ei silti ole hyvä sittenkään.

Kannattaa käyttää muita tuotteita kuin halpahallista 90-luvulla ostettu purkki. Tai sitten se "hajuvesi" on juuri se pieru, naisetkin pierevät.

Vierailija
72/89 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä menee vähän aiheen vierestä, mutta Netflixissä on satoja sarjoja ja leffoja, joten jos sun mielestä vain yksi on hyvä, sulla täytyy olla aika rajoittunut maku. Tai sitten et ole edes kokeillut mitään muuta.

Vierailija
73/89 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi ihana käyttää hajuvettä, mutta ajattelen kanssaihmisiä. Työpaikkani on "hajuton", enkä toki halua kiusata muita kaupassa, juhlissa, bussissa, teatterissa jne. Kotona voin tuoksua.

Hajuttomat työpaikat haisevat.  Ei se likaa ole, mutta kaikella materialla on hajunsa, ihmisillä, kalusteilla, pinnoilla.  Miellyttävä tuoksu on kuin peittävä asuste.

Hei juntti. Puhdas ihminen ei haise. Missä

Tunkiosda teidän työntekijät asuvat?

Kaikilla on oma ominaishajunsa. En useinkaan tykkää siitä esim. tilanteessa kun joku kumartuu saman näytön ääreen. On liian intiimiä. Mielummin pitäisin jonkun tuoksun sen peittona, niin kuin vaatteet peittävät alastomuuden.

Vierailija
74/89 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piinallisen hyvä hajuaisti eli haistan monien HAJUveden ulkona 10 metrin päästä eli elämäni on usein aika haasteellista. Bussista joudun välillä jäämään pois, jos esimerkiksi ns. Angel-haisuvesi haisee.

Ihmiset turtuvat omaan hajuveteensä ja kippaavat päälleen aina vaan enemmän. Ikävä kyllä. 

Ymmärrän kyllä, etteivät hajusteita suosivat ymmärrä.

Vierailija
75/89 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn suihkussa joka aamu ja kärsin monien itseään "tuoksuttavien" löyhkästä.

Kannatan peseytymistä ja vaatteiden hyvin säännöllistä pesemistä. 

Koska hajuveden käyttäjäthän eivät pese itseään... hetkinen.

Vierailija
76/89 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka maistuu hyvältä ja virkistää. En silti tupakoi paljoa, koska se on epäterveellistä. Erityistilanteissa vain tupakan tai pari.

Vierailija
77/89 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hajusteallergiaa on 2-3%:lla väestöstä. Allergia ilmenee kosketusihottumana, esimerkiksi käsi-ihottumana, sen huomaamattomana pahentajana tai parantumisen hidastajana.

Joka toinen meistä saa epämiellyttäviä ruumiillisia tai psyykkisiä oireita lähiympäristön tavallisista tuoksuista, myös vesivahinkohomeista ja -bakteereista. Sitä voidaan sanoa tuoksuherkkyydeksi."

Tuoksuyliherkkyys

Hygienia- ja kulutustuotteiden hajustaminen on synnyttänyt uuden potilasryhmän: tuoksuyliherkät, jotka saavat voimakkaita keskushermoston ja hengityselinten oireita tuoksuaineista. 

Oireilun taustaa ei täysin ymmärretä, koska näiden ihmisten hengityselimet eivät ole allergisesti herkistyneet. Tuoksuyliherkät ihmiset ovat yleensä keski-ikäisiä ja ongelma on kehittynyt vähitellen.

https://www.allergiahelsinki.fi/neuvonta/allergia-ja-astmaneuvonta/haju…

Hmmm. Minä olen keski-ikäinen, siis yli viisikymppinen, eikä minulla ole tuoksuyliherkkyyttä. Enkä edes tunne yhtään tuoksuyliherkkää. Hmmm, very, very interesting...

Eihän meitä siinä tapauksessa voi olla olemassa. 

Osa ihmisistä näkee hyvin, osa kuulee hyvin ja osa - tuskallisesti - haistaa hyvin. Kuulun ikävä kyllä viimeksi mainittuihin ja hajusteet aiheuttavat minulle migreenin. 

Vierailija
78/89 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hajusteallergiaa on 2-3%:lla väestöstä. Allergia ilmenee kosketusihottumana, esimerkiksi käsi-ihottumana, sen huomaamattomana pahentajana tai parantumisen hidastajana.

Joka toinen meistä saa epämiellyttäviä ruumiillisia tai psyykkisiä oireita lähiympäristön tavallisista tuoksuista, myös vesivahinkohomeista ja -bakteereista. Sitä voidaan sanoa tuoksuherkkyydeksi."

Tuoksuyliherkkyys

Hygienia- ja kulutustuotteiden hajustaminen on synnyttänyt uuden potilasryhmän: tuoksuyliherkät, jotka saavat voimakkaita keskushermoston ja hengityselinten oireita tuoksuaineista. 

Oireilun taustaa ei täysin ymmärretä, koska näiden ihmisten hengityselimet eivät ole allergisesti herkistyneet. Tuoksuyliherkät ihmiset ovat yleensä keski-ikäisiä ja ongelma on kehittynyt vähitellen.

https://www.allergiahelsinki.fi/neuvonta/allergia-ja-astmaneuvonta/haju…

Hmmm. Minä olen keski-ikäinen, siis yli viisikymppinen, eikä minulla ole tuoksuyliherkkyyttä. Enkä edes tunne yhtään tuoksuyliherkkää. Hmmm, very, very interesting...

Niin, jos sinulla tai tutuillasi ei tuoksuyliherkkyytä ole, niin sitähän ei tietysti voi silloin olla kellään.

Ei oikein viisikymppisen ihmisen kirjoitukselta vaikuta. 

Vierailija
79/89 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi ihana käyttää hajuvettä, mutta ajattelen kanssaihmisiä. Työpaikkani on "hajuton", enkä toki halua kiusata muita kaupassa, juhlissa, bussissa, teatterissa jne. Kotona voin tuoksua.

Hajuttomat työpaikat haisevat.  Ei se likaa ole, mutta kaikella materialla on hajunsa, ihmisillä, kalusteilla, pinnoilla.  Miellyttävä tuoksu on kuin peittävä asuste.

Hei juntti. Puhdas ihminen ei haise. Missä

Tunkiosda teidän työntekijät asuvat?

Kaikilla on oma ominaishajunsa. En useinkaan tykkää siitä esim. tilanteessa kun joku kumartuu saman näytön ääreen. On liian intiimiä. Mielummin pitäisin jonkun tuoksun sen peittona, niin kuin vaatteet peittävät alastomuuden.

Täh mitä just luin? Eihän puhdas iho ja vaatteet haise millekkään, se ominaistuoksu on hikeä, ei miellyttävä mutta ei se hiki + hajuvesi kombo tee siitä hien hajusta yhtään miellyttävämpää. 

Vierailija
80/89 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän hajuvettä päivittäin. Työpaikkani (koulu) ei ole hajuton, mutta auta armias mikä marmatus hajuveden käytöstä alkoi kun sattui olemaan uimahallilla järjestettävä uimaopetus ja hallilla kyltit "hajuton". Siinä mentiin sitten loppuviikko ilman tuoksuja, ettei muut uimahallissa olevat pahoittaneet mieltään 🙄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan