Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anteeksi vaan, mutta en voi ymmärtää naisia, jotka eivät käytä hajuvettä!

Vierailija
11.10.2019 |

Itselleni suihkaisu hajuvettä kuuluu jokaisen aamun rutiineihin kuten hampaiden pesu. Ja kyllä hyvä tuoksu kuuluu jokaiselle itsestään huolehtivalle miehellekin!

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän välissä passaakin kysyä, että mikä on se naisten hajuvesi, joka löyhkää erittäin pahalta juuri laitettuna. Haju on kuin mikäkin mädältä kananmunalta haisevan pierun katku. Se kyllä tuntuu tasoittuvan ajan mittaan, mutta ei silti ole hyvä sittenkään.

Vierailija
42/89 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kämppikselläni on astma. Ja maailmassa on muuten paljon ihmisiä, jotka eivät siedä hajusteita ja joutuvat sitten kärvistelemään esim. bussissa, kun jonkun mielestä suihkaus hajuvettä on välttämätön.

Lisäksi hajuvedet ovat kalliita luksustuotteita, joita ainakaan minulla ei ole varaa ostaa. Laitan rahani mieluummin sellaiseen "luksukseen" josta saan jotain sisältöä elämään, kuten Netflixiin.

Netflix?! Mutta eihän siellä ole mitään muuta hyvää kuin The Crown!

Minä taas laitan rahaa tuoksuihin, koska ne ilahduttavat minua. Minua. Muista en välitä, sorry vaan.

Tulikin mieleeni, etten ole kertonut vielä tänään Fragranticassa, minkä tuoksun tänä aamuna valitsin. Pitääkin mennä se tekemään, ciao! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaista diagnoosia kuin "hajusteyliherkkyys" ei edes ole olemassa. 

Ääliö, ne kemikaalit haittaavat monikemikaaliherkistynyttä. Mene muualle pätemään.

"monikemikaaliherkistynyttä" :DDDD

Ei muuten ole sellaistakaan diagnoosia, ääliö.

Vierailija
44/89 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri on hajusteallerginen, joten arkisin en käytä. 

Toisekseen, enemmän minua ihmetyttää ne tapaukset, jotka laittavat sen kymmenen suihkausta. Niin, että heidät haistaa 100 metrin päästä. Se vasta järkyttävää onkin.

Vierailija
45/89 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mitään. Kaikkia nyt vain ei ole siunattu kovin hyvällä ymmärtämiskyvyllä. Erilaisuus ja moninaisuus on rikkaus. <3

Vierailija
46/89 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minä sanon, niin kuin olen sanonut tähänkin asti, että niin kauan minä käytän tuoksuja (tällä hetkellä Paco Rabanne - Olympéa) kuin tässä maassa joudun kärsimään yhdestäkään tupakoitsijasta. Kuten esimerkiksi tänä aamuna bussikatoksessa, vaikka Fölin säännöissä sanoo vältä tupakointia bussikatoksissa - tupakoitsijat ovat niin tollukan tyhmiä, etteivät osaa sääntöjä lukea ja niitä noudattaa??? Mutta tietenkin, jos olisivat älyllä siunattuja, eivät koskaan olisi yököttävää pahettaan edes aloittaneet. Selväähän se on.

Sellasia ne raukat on. Kannattaa tehä niin kuin minä: jos joku tulee lähelle sauhuttelee, laita sormet kurkkuun ja Oksenna sen sauhuttelijan päälle. Sinullakin on siihen yhtäläinen oikeus kuin sauhuttelijalla tulla luoksesi haisemaan.

Tässä kommentissa tiivistyy "hajusteyliherkkien" diagnoosi... 

Vierailija
47/89 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hajusteallergiaa on 2-3%:lla väestöstä. Allergia ilmenee kosketusihottumana, esimerkiksi käsi-ihottumana, sen huomaamattomana pahentajana tai parantumisen hidastajana.

Joka toinen meistä saa epämiellyttäviä ruumiillisia tai psyykkisiä oireita lähiympäristön tavallisista tuoksuista, myös vesivahinkohomeista ja -bakteereista. Sitä voidaan sanoa tuoksuherkkyydeksi."

Tuoksuyliherkkyys

Hygienia- ja kulutustuotteiden hajustaminen on synnyttänyt uuden potilasryhmän: tuoksuyliherkät, jotka saavat voimakkaita keskushermoston ja hengityselinten oireita tuoksuaineista. 

Oireilun taustaa ei täysin ymmärretä, koska näiden ihmisten hengityselimet eivät ole allergisesti herkistyneet. Tuoksuyliherkät ihmiset ovat yleensä keski-ikäisiä ja ongelma on kehittynyt vähitellen.

https://www.allergiahelsinki.fi/neuvonta/allergia-ja-astmaneuvonta/haju…

Vierailija
48/89 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri on hajusteallerginen, joten arkisin en käytä. 

Toisekseen, enemmän minua ihmetyttää ne tapaukset, jotka laittavat sen kymmenen suihkausta. Niin, että heidät haistaa 100 metrin päästä. Se vasta järkyttävää onkin.

Vai että hajusteallerginen, kun sellaista sairautta ei ole olemassakaan.

Vierailija
49/89 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minä sanon, niin kuin olen sanonut tähänkin asti, että niin kauan minä käytän tuoksuja (tällä hetkellä Paco Rabanne - Olympéa) kuin tässä maassa joudun kärsimään yhdestäkään tupakoitsijasta. Kuten esimerkiksi tänä aamuna bussikatoksessa, vaikka Fölin säännöissä sanoo vältä tupakointia bussikatoksissa - tupakoitsijat ovat niin tollukan tyhmiä, etteivät osaa sääntöjä lukea ja niitä noudattaa??? Mutta tietenkin, jos olisivat älyllä siunattuja, eivät koskaan olisi yököttävää pahettaan edes aloittaneet. Selväähän se on.

Asiaan on helppo ratkaisu: osta oma auto niin ei tarvi kärsiä kenekään tupakan tai muista hajuista bussikatoksessa eikä bussissa. 

Hei, wanker! Minulla on auto, ihan ihkaomalla rahalla ostettu, ei siis pankin tai muun rahoituslaitoksen lainoittamana. Mieheni ajaa sillä töihin, koska hänellä on pitempi työmatka kuin minulla, enkä muutenkaan mene keskustaan autolla, koska en todellakaan maksa parkkimaksuja - sen verran raumalaisuutta minussa vielä on tallella. :D

Vierailija
50/89 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän eri asia, mutta en edes halua, että mieheni käyttää jotain tuoksua. Hänen ominaistuoksunsa on niin huumaava, että mikään teollinen tuoksu ei voi olla yhtä hyvä. Käyn aina aamulla ennen töihinlähtöä haistelemassa häntä. :D

Vierailija
51/89 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en käytä, en halua pilata keuhkojani hengittelemällä sellaisia kemikaaleja, joita ei ole pakko käyttää.

Ja ajattelen myöskin muita ihmisiä tässä asiassa, julkisilla kun kuljen joka aamu.

Et kai tosissasi kuvittele, että hajuveden "kemikaalit" pilaa keuhkot? Voi pyhä jysäys kuinka ihmiset on nykyään tyhmiä...

Ja suuri osa näistä tuoksumaanikoista on tupakoitsijoita, tai perhe- tai ystäväpiirissä on tupakoitsijoita, mutta tupakka ei sitten missään nimessä pilaa keuhkoja eikä aiheuta keuhko- tai kurkkusyöpää tai keuhkoahtaumatautia. Ei suinkaan! Vain tuoksut! :D :D :D

Aivan ja samoin "hajusteyliherkillä" tapaa olla piskejä tupa täynnä, mutta eihän elukoiden hilse tietenkään voi aiheuttaa allergisia oireita...

Niin, hajusteyliherkkyys tarkoittaa, että ei kestä keinotekoista teollista hajustetta. Koira aiheuttaa allergiaa, mikäli on koirille allerginen. 

Vierailija
52/89 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ääliö, ne kemikaalit haittaavat monikemikaaliherkistynyttä. Mene muualle pätemään.

ole iloinen ja tai ainakin tyytyväinen jollet itse ao riesasta kärsi. - Kun ihminen ei siedä mitään tuoksuja eikä kemikaaleja lähellään, niin  voitanee tällöin luontevasti puhua monikemikaali yliherkkyydestä.

- Asiaa sivuten muistui mieleeni ilm. edelleenkin Yle areenasta löytyvä ohjelma: https://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/04/28/inhimillinen-tekija-elamaa-mon…

Vierailija
53/89 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ole iloinen ja tai ainakin tyytyväinen jollet itse ao riesasta kärsi. - Kun ihminen ei siedä mitään tuoksuja eikä kemikaaleja lähellään, niin  voitanee tällöin luontevasti puhua monikemikaali yliherkkyydestä.

- Asiaa sivuten muistui mieleeni ilm. edelleenkin Yle areenasta löytyvä ohjelma: https://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/04/28/inhimillinen-tekija-elamaa-mon…

Sellainen ihminenhän on aivan jatkuvasti sairas, koska kaikkialla on tuoksua ja kemikaaleja.  Ihan vaikka luonnossakin.

Vierailija
54/89 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hajusteallergiaa on 2-3%:lla väestöstä. Allergia ilmenee kosketusihottumana, esimerkiksi käsi-ihottumana, sen huomaamattomana pahentajana tai parantumisen hidastajana.

Joka toinen meistä saa epämiellyttäviä ruumiillisia tai psyykkisiä oireita lähiympäristön tavallisista tuoksuista, myös vesivahinkohomeista ja -bakteereista. Sitä voidaan sanoa tuoksuherkkyydeksi."

Tuoksuyliherkkyys

Hygienia- ja kulutustuotteiden hajustaminen on synnyttänyt uuden potilasryhmän: tuoksuyliherkät, jotka saavat voimakkaita keskushermoston ja hengityselinten oireita tuoksuaineista. 

Oireilun taustaa ei täysin ymmärretä, koska näiden ihmisten hengityselimet eivät ole allergisesti herkistyneet. Tuoksuyliherkät ihmiset ovat yleensä keski-ikäisiä ja ongelma on kehittynyt vähitellen.

Hmmm. Minä olen keski-ikäinen, siis yli viisikymppinen, eikä minulla ole tuoksuyliherkkyyttä. Enkä edes tunne yhtään tuoksuyliherkkää. Hmmm, very, very interesting...

Vierailija
55/89 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiaan on helppo ratkaisu: osta oma auto niin ei tarvi kärsiä kenekään tupakan tai muista hajuista bussikatoksessa eikä bussissa. 

Hei, wanker! Minulla on auto, ihan ihkaomalla rahalla ostettu, ei siis pankin tai muun rahoituslaitoksen lainoittamana. Mieheni ajaa sillä töihin, koska hänellä on pitempi työmatka kuin minulla, enkä muutenkaan mene keskustaan autolla, koska en todellakaan maksa parkkimaksuja - sen verran raumalaisuutta minussa vielä on tallella. :D

No aja sillä Fölillä sitten ja lopeta valittaminen! 

Tuo kehuskelusi "omalla rahalla" ostetusta autosta ei muuten liity asiaan ollenkaan, eikä myöskään se, että rahasi ei enää riitä parkkimaksuihin. Säälittävää.

Vierailija
56/89 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuoksuyliherkkyys

Hmmm. Minä olen keski-ikäinen, siis yli viisikymppinen, eikä minulla ole tuoksuyliherkkyyttä. Enkä edes tunne yhtään tuoksuyliherkkää. Hmmm, very, very interesting...

Samat sanat.

Vierailija
57/89 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin mielelläni (hillitysti) jotain laadukasta tuoksuja ja niitä kotoa aika monta löytyykin. Työskentelen kuitenkin avokonttorissa, jossa hajusteiden käyttö on kiellettyä, joten arkisin en hajusteita käytä.

Vierailija
58/89 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn suihkussa joka aamu ja kärsin monien itseään "tuoksuttavien" löyhkästä.

Kannatan peseytymistä ja vaatteiden hyvin säännöllistä pesemistä. 

Vierailija
59/89 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en ymmärrä hajuvesien käyttöä puolustuksella "kun ne tupakoitsijat". Mulla on paha astma ja ilmeisesti se tarkoittaa ettei mulla ole mitään oikeuksia hengittää kodin ulkopuolella? Ne tupakoitsijat mä näen jo kaukaa ja kierrän, hajuvesiä en näe. Siis parfyymi riippuvaisten sanoma mulle on: "Pysy kotona tai kuole". 

Mun oma äiti sanoo että se on hänen ihmisoikeus käyttää lempihajuvettänsä ja on nyt verisesti loukkaantunut kun ei saa tulla meille käymään. 

Vierailija
60/89 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuoksuyliherkkyys

Ymmärrätkö, mikä ero näillä on:

”Tuoksuyliherkät ovat keski-ikäisiä.”

”Keski-ikäiset ovat tuoksuyliherkkiä.”

Taitaa muidenkin hajuvesihullujen kuin ap:n ymmärryksessä olla valaanmentäviä aukkoja...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä