Miksi ei varoitettu! Alapääni on kauhea, valtava riekaleinen aukko, synnytyksestä 3,5 kuukautta!
En olisi todellakaan ryhtynyt hommaan jos olisin tiennyt.
Kommentit (417)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvostan itseäni liikaa ryhtyäkseni tuohon - koskaan. Pitäkää te äipät ne revenneet alapäänne ja huutavat muksunne, kiitos.
Kiitos mielelläni, parempaa seksiä ja voi sitä rakkauden määrää.
Voi voi. Aina hoetaan että synnytys parantaa seksielämää, osalla joo. Mutta ei kaikilla!! Joten älä yleistä!
Voi sitä rakkauden määrää, mitä voi saada myös adoptiolapselta, omaisilta, ystäviltä, eläimiltä. Ei alatiesynnytyksellä synnytetty lapsi ole ainut joka osaa rakastaa.
Vierailija kirjoitti:
Lapsen tekoa varten se on sekä miehen mieliksi, jos ei ukkoa haittaa pitäisikö tuostakin ottaa ulkonäköpaineita.
Kyllä se mulle ainakin on ihan omaksi iloksi, ei lasten tekoa varten eikä jonkun muun mieliksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen synnyttänyt viisi lasta alakautta, eikä alapääni ole vieläkään valtava repaleinen aukko. Miehellekin on kelvannut samanlailla kuin ennen. Seksielämässä en ole huomannut mitään muutosta. Suurempi haitta ulkonäölle on ollut 80-luvulla leikatun umpparin arpi, se kun ei vuosien myötä ole muovautunut ja palautunut esim raskauksista samalla lailla kuin muu iho. Muutenkaan: miksi aikuisen naisen pitäisi näyttää teini-ikäiseltä neitsyeltä?
Kaikki ei ole yhtä onnekkaita. On pahoja repeämiä, laskeumia ja ties mitä, ja näitä tosi nihkeästi julkisella korjataan. Saat olla aikalailla vaippakuosissa ennen kuin pääset korjaukseen. Korjauksen jälkeenkään alapää ei välttämättä "pelitä" samoin kuin ennen. Kyse ei todellakaan ole siitä että pitäisi näyttää teiniltä. Toivottavasti tämä sinun ja monen muun harjoittama vähättely pikku hiljaa loppuisi ja asiaan saataisiin muutos.
Jos alapään ulkomuoto tai sisämuoto itseä haittaa, se kannattaa ilman muuta korjata! Maailmalla yleistä ja Suomessakin yleistymään päin. Ei tosin vielä 3 kuukautta synnytyksen jälkeen, vois vielä odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yh kirjoitti:
OMG.. onneksi itse sain synnyttää sektiolla.
Mutta sulla on kauhea tursuava arpi vatsassa koko lopun elämääsi ja sitä kinnaa ja kutittaa. Pimppa on sentään näkymättömissä, mutta alasti et voi enää näyttäytyä, kun kaikkia oksettaa sun pitkä vatsa-arpi. Ja kohdun seinämä on herkkä repeämään seuraavissa raskauksissa, jos nyt enää onnistutkaan raskautumaan tuon sektion vuoksi, raukka. Tiedän kokemuksesta.
Et sinä oikeasti taida mitään asiasta tietää.
T. 8 kk jälkeen kaunis vatsa ja siisti arpi, tiukasta alavarustuksesta puhumattakaan
Mulla näkyy vieläkin kymmenen vuoden jälkeen kohoumana ja punaisena ja kutittavana arpena. Tosi ruma. Ja sen jälkeen keskenmenoja vain, ei enää raskautta. Onneksi oli ennen sekioita tavallinen synnytys ja sitten vasta tuo sektio, joka pilasi elämäni ja myös lapseni terveyden ja vastustukyvyn, nyt on Chronin tauti ja pahat allergiat, ehkä myös psori, sitä testataan. Toivottavasti oma vauvasi pysyy terveenä, meilläkin meni viisi vuotta tavallisilla useilla lastentaudeilla, mutta sitten tuli nuo krooniset pahat sairaudet.
Useimmilla sektio ei pilaa elämää. Ja tavallinen synnytyskin voi mennä pieleen ja pahasti.
Crohnin tauti...hmm. Joo, kotisynnytyksellä aikanaan hyvin luomusti, kaikkien hyödyllisten bakteerien kera syntyneellä isälläni oli tuo tauti.
Vierailija kirjoitti:
Onko porukalle tuntematon käsite lantionpohjalihasten treenaus? Pahasti vaikuttaa trollaukselta ja vela-avautumiselta..
Minun alapääni ei jumppaamalla parane. Ruma se on kun mikä.
Nejän lapsen jälkeen se todella on kuin kauhuelokuvasta. Jos ero tulisi, en voisi itseäni koskaan kellekään esitellä.
Minulla on siis taipumus saada haavoihin arpikudosta. Olen myös revennyt joka suuntaan, jopa niin että värkkiä on pitänyt nukutuksessa korjata. Siellä on myös suonikohjuja, jotka eivät ole poistuneet, vaikka niin luvattiin.
Ei se kaunis ole kuunaan, että jos haitta on vain kosmeettinen niin ei hätää. Toiminnalliset vaivat on sitten oma lukunsa. Mulla on kans ruma värkki, synnytyksestä 5v. mutta ajaa asiansa ja kaikkeen tottuu. Olen tyytyväinen että en kärsi kuitenkaan virtsankarkailusta enkä mistään muustakaan. Rumuuden kanssa voi elää.
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Seuraavaksi voit koittaa hyppia trampoliinilla/hyppynarua/haaraperusta ja yllattya iloisesti.
T: Vela
Luuletko tosissasi että äidit eivät voi tätä tehdä ilman tenaa? Et tosiaan paljon tiedä synnytyksestä palautumisesta.
Uskotko oikeasti että kommentoit velaa? Meitä veloja ei liikuta kenenkään hyppimiset. Itselläni valuu pissaa ylipainon takia helposti, en ole synnyttänyt ekä synnytä. Mutten siitä stressiä ota, suojat on keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se muuttui aika radikaalisti ensimmäisen jälkeen.
Seuraavat kaksi eivät tilannetta pahentaneet.
Toisaalta löytyi uusi mieluinen leikki, käsi menee helposti sisään ja on nykyisin yksi mun lemppareista:)
Tuo on mua aina kiinnostanut tuo käden sisään laitto, mutta ei koskaan kokeiltu. Kiihottava ajatus kyllä. Ja eikai siinä vaadita synnytyksiä, vaan kuka vaan voi kokeilla.Nopeammin voi onnistua synnyttäeellä, uskon sen.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se enää ihan samalta näytä kuin ennen synnytyksiä, mutta enpä tuonne nyt kovin usein itse tähyilekään ja miehelle on kuitenkin edelleen kelvannut hyvin :D Tuntoaisti on ennemmin herkistynyt ja tiukkuuteen voi itse vaikuttaa jumppaamalla....
Et tähyile? Makuasia. Itse tykkään itsetyydyttäessä kattella peilistä itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Seuraavaksi voit koittaa hyppia trampoliinilla/hyppynarua/haaraperusta ja yllattya iloisesti.
Luuletko tosissasi että äidit eivät voi tätä tehdä ilman tenaa? Et tosiaan paljon tiedä synnytyksestä palautumisesta.
Uskotko oikeasti että kommentoit velaa? Meitä veloja ei liikuta kenenkään hyppimiset. Itselläni valuu pissaa ylipainon takia helposti, en ole synnyttänyt ekä synnytä. Mutten siitä stressiä ota, suojat on keksitty.
😱
Vierailija kirjoitti:
Olen synnyttänyt viisi lasta alakautta, eikä alapääni ole vieläkään valtava repaleinen aukko. Miehellekin on kelvannut samanlailla kuin ennen. Seksielämässä en ole huomannut mitään muutosta. Suurempi haitta ulkonäölle on ollut 80-luvulla leikatun umpparin arpi, se kun ei vuosien myötä ole muovautunut ja palautunut esim raskauksista samalla lailla kuin muu iho. Muutenkaan: miksi aikuisen naisen pitäisi näyttää teini-ikäiseltä neitsyeltä?
Minulla 4 lasta ja mies ainakin vaikuttaa olevan vielä kiinnostunut😀
Vierailija kirjoitti:
Kovasti koittaa velat luoda mielikuvia, että saisi lisää veloja :D
Väärin taas. Ei mua velana kiinnosta yhtään kuka on vela ja kuka ei, eikä ole mitään tarvetta "saada lisää veloja". On jokaisen oma asia, hankkiiko lapsia. Elämä on yhtä arvokasta, oli lapsia tai ei. Ihmisen arvo ei ole kiinni siitä, kuten ei ammatista tai omaisuudestakaan. Minulle tärkeintä on inhimillisyys, eli heikompien auttaminen.
Mutta tottakai veloja on enemmän nykyään ja tulee olemaan, koska ei ole enää niin vahvaa sosiaalista pakkoa saada lapsia. Ennen moni hankki lapsia vain koska se "kuului asiaan".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvostan itseäni liikaa ryhtyäkseni tuohon - koskaan. Pitäkää te äipät ne revenneet alapäänne ja huutavat muksunne, kiitos.
Kiitos mielelläni, parempaa seksiä ja voi sitä rakkauden määrää.
Voi voi. Aina hoetaan että synnytys parantaa seksielämää, osalla joo. Mutta ei kaikilla!! Joten älä yleistä!
Voi sitä rakkauden määrää, mitä voi saada myös adoptiolapselta, omaisilta, ystäviltä, eläimiltä. Ei alatiesynnytyksellä synnytetty lapsi ole ainut joka osaa rakastaa.
Missä kohtaa yleistin 😂? Äidinrakkautta ei valitettavasti voi verrata mihinkään muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Oma arvaukseni ketjua lukiessa olisi myös joko kakarat etsimässä viihdykettä perjantaihinsa, tai joku vakitrolli, jonka tarkoituksena on saada aikaan mielipahaa ja vastakkainasettelua. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Nyt jumppaa ihminen, olen ylipainoinen synnyttänyt (4) ja mitään ei valu.
Vierailija kirjoitti:
Ja tissitkin jäi mammografian jälkeen lätyiksi.
0/5
Mulla kävi noin mutta onneksi hoitajalla oli varastossa vanha T-pumppu millä pumppasi tissit ennalleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tissitkin jäi mammografian jälkeen lätyiksi.
0/5
Mulla kävi noin mutta onneksi hoitajalla oli varastossa vanha T-pumppu millä pumppasi tissit ennalleen.
T-pumppu? eikös ne ole parempi pumpata p-pumpulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se muuttui aika radikaalisti ensimmäisen jälkeen.
Seuraavat kaksi eivät tilannetta pahentaneet.
Toisaalta löytyi uusi mieluinen leikki, käsi menee helposti sisään ja on nykyisin yksi mun lemppareista:)Tuo on mua aina kiinnostanut tuo käden sisään laitto, mutta ei koskaan kokeiltu. Kiihottava ajatus kyllä. Ja eikai siinä vaadita synnytyksiä, vaan kuka vaan voi kokeilla.Nopeammin voi onnistua synnyttäeellä, uskon sen.
Meillä on fistattu ihan ensikerrasta ja kuuluu vakiohommiin.
Miehelleni homma oli tuttua niin monen kanssa, että harmittaa.
En ollut synnyttänyt ja homma sujui yhtä hyvin kuin tänäkin päivänä kahden äitinä.
Minä haluan käden sisään aina kuukautisten jälkeen, silloin jostain syystä minulle parhainta.
Neitsyeltä? Ei mun alapää ainakaan näytä mitenkään erilaiselta neitsyenä tai nyt keski-ikäisenä. Toki jos olisi alatiesynnytyksiä, voisi näyttääkin.