Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

6-vuotias poikani kysyi että milloin on poikien päivä

Vierailija
11.10.2019 |

Muistan että itse olen ollut ehkä 5 tai 6-vuotias, kun tajusin (tai sain kuulla) että mummoni suosii veljiäni ja poikaserkkujani ja asia tuntui todella omituiselta. En itse siinä vaiheessa ymmärtänyt ollenkaan mitä järkeä siinä on ja mikä se suuri ero on veljieni ja minun välillä. Mummoni oli sellainen ihminen että sanoi ihan suoraan, että hän tykkää vain pojista. Eli siinä ei ollut mitään arvuuttelemista. Poikani on myös autuaan tietämätön siitä että maailma on vähän erilainen tytöille ja pojille. Hänellä on kavereina tyttöjä siinä missä poikiakin, hän ei sillä tavalla vielä erottele. Jotenkin hämmennyin tuosta aamun kysymyksestä. Ei ole mitään poikien päivää. Mitä siinä olisi pitänyt vastata? Hämäsin ja siirsin aiheen hänen huomisiin synttäreihinsä ja että huomenna on hänen päivänsä. Mitä te olisitte vastanneet? Pitäisikö 6-vuotiaalle kertoa jo miten karu maailma on tytöille?

Kommentit (333)

Vierailija
121/333 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin karu maailma tytöille? Joo, maailma voi olla karu mutta fakta on että Suomessa Suomi on karumpi pojilleen kuin tytöilleen. Suomessa tytöt ovat monessa suhteessa paremmassa asemassa kuin pojat.

Vierailija
122/333 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet ruikuttaa ja valittaa. Tehkää itse jotain asemanne korjaamiseksi. Tulee mieleen : äiti,äiti auta.

Tulepa tekemään sama komenttit naisten päivänä, kun netti täyttyy ilman lahjoja jääneiden naisten valituksista. 

Jossain asioissa jo puhe on teko. Toki jokainen kriittinen kannanotto voidaan leimata valittamiseksi, mutta viekö se keskustelua mihinkään. 

Näkee hyvin tämän naisten kaksinaamaisuuden kun miehet tukevat ja puolustavat naisia niin naiset eivät vastavuoroisesti tue ja puolusta miehiä vaan potkivat heitä päähän ja sanovat että yksin on miesten hoidettava asiat. Jos miehet eivät auttaisi naisia niin alkaisi jo sovinistiksi haukkuminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/333 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet ruikuttaa ja valittaa. Tehkää itse jotain asemanne korjaamiseksi. Tulee mieleen : äiti,äiti auta.

Eikö epäkohdista puhuminen ole ensimmäinen askel?

Me ollaan liian kilttejä, että suoraan alkaisimme toimiin. Mutta älä huoli, teidän tänne kutsumat korvaavat miehet eivät ole. Tilanne varmaan tasoittuu taas, kun pääsevät valtaan, mutta minä ehdin kuolla pois ennen sitä.

Vierailija
124/333 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytöillä ja pojilla on samat oikeudet. Niin myös naisilla ja miehillä.

Velvollisuudet eivät ole samat.

Tämä! Asevelvollisuus on isoin ongelma. Joko naisille pakolliseksi tai miehille vapaaehtoiseksi eikä tallaista rusinat pullasta meininkiä. Naiset vaan jarruttavat tämän ongelman ratkaisua kun kannattavat tällaista seksististä järjestelmää jopa miehiä enemmän.

Naisten alapää vuotaa verta 10v elämästä, miehet ei kestä edes yhtä puolta vuotta. Harmi, ettei siellä enää kouluteta poikia miehiksi.

Taidat olla vähän tyhmä. Tässä ei nyt käsitellä biologiaa. Kyse oli velvollisuudesta josta naisella on oikeus luistella. Jos tuolle linjalle lähdetään niin eipä noista tytöistä näytä naisia kasvavan kun ravaavat perheellisenäkin baarissa ja joogassa pettämässä miestään kun mies hoitaa lapsia sillä aikaa.

Sulla on miehenä valta lopettaa sodat. Kas, ongelma ratkaistu.

Kyllä se valta tässä maassa on naisilla joten se on naisten velvollisuus.

Vierailija
125/333 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Johtomies A aloittaa sodan ja köyhät miehet B, C ja D joutuvat kuolemaan siinä, heitä ei varmaan hirveästi lohduta se, että käskyn antaneella henkilöllä oli myös penis.

Sitten on tasa-arvo toteutunut kun Johtomies A:n paikalla on Johtonainen A.

Eli 1762 oli Venäjällä tasa-arvo?

Tai 1837 Iso-Britanniassa?

No oliko? Ei, ei edes 2019.

Miksi sitten sanottiin, että on tasa-arvo, kun Johtomies A:n paikalla on Johtonainen A?

Etkö osaa seurata keskustelua?

Hienosti väistetty.

Sinähän tässä väistät. Minä vastasin toisen kommenttiin, ja sinä idioottina et viitsinyt edes lukea mihin vastattiin.

Vierailija
126/333 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tyttöjen ja naisten päivä, kaikki muut päivät on poikien ja miesten päiviä.... Suomessa sentään asiat vielä hyvin globaaliin tilanteešeen verrattuna.

Vähän ihmettelen, miten maailman etuoikeutuimmat, jaksatte jauhaa tuota paskaa?

Vierailija
127/333 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. miesten päivä kiinnostaa miehiä vain naisten päivänä, jolloin pääsee uhriutumaan siitä, että miksei joku (nainen) ole järjestänyt myös miesten päivää. Ja oikeastihan sellainen on, miehiä ei vaan kiinnosta se silloin. Tästä on tilastojakin, miesten päivää googletetaan lähinnä naistenpäivänä, miestenpäivänä se ei yllättäen kiinnostakkaan.

Tyttöjenpäivä on kansainvälinen ja ihan todella syystä, tyttöjen asema on ihan järkyttävä monissa paikoissa ympäri maailmaa poikiin verrattuna. Mutta siitä vaan järkkäämään poikien päivää, kyllähän semmoinenkin voisi varmasti olla.

Olen usein miehenä ihmetellyt, mikseivät naiset juhli tasa-arvoa naisten päivänä vaan vaativat miehiltä huomioita. Mitä tarkoittaa, että miehet järjestää sen itse?

Eli äitien päivän järjestää äidit, naisten päivän naiset jne. Öö?

Tasa-arvon kannalta se haaste tulee juuri siinä, että esim. parisuhteen kannalta olisi kiva, että se joka säännöt määrittelee noudattaa itse. Eli ei niin, että minua pitää muistaa jouluna, hääpäivänä, ystävänpäivänä, naisten päivänä, syntymäpäivänä, äitienpäivänä jne. 

Minä taas muistan vain sen, jos sinä et muista. Jos haluat, että sinua muistetaan, mikset järjestä itse. 

Vierailija
128/333 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Johtomies A aloittaa sodan ja köyhät miehet B, C ja D joutuvat kuolemaan siinä, heitä ei varmaan hirveästi lohduta se, että käskyn antaneella henkilöllä oli myös penis.

Jolla on siis penis.

Vierailija
129/333 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli 1762 oli Venäjällä tasa-arvo?

Tai 1837 Iso-Britanniassa?

No oliko? Ei, ei edes 2019.

Miksi sitten sanottiin, että on tasa-arvo, kun Johtomies A:n paikalla on Johtonainen A?

Etkö osaa seurata keskustelua?

Hienosti väistetty.

Sinähän tässä väistät. Minä vastasin toisen kommenttiin, ja sinä idioottina et viitsinyt edes lukea mihin vastattiin.

Tietenkin olisi pitänyt tarkentaa että yksittäistapauksia ei lasketa, mutta ajattelin sen nyt olevan muutenkin selvää. Anteeksi, pidin sinua liian fiksuna.

Vierailija
130/333 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme ketju. Vai oletteko noi tietämättömiä?

Tänään on tyttöjen päivä ja muutama kuukausi aikaisemmin vietittiin poikien päivää eli 16.5.

Jos ap. ei tätä tyhmyyttään tiennyt, se ei ole muiden syy tai vika, jos aukko on sivistyksessä.

Ja tiedoksi ap. myös miesten päivää vietetään.

Miesten ja poikien päivää nimenomaan ei vietetä. Tässä on se ero. Paljon se ap:n poikaa lohduttaa, jos se on kalenterissa, mutta kkaan ei huomaa. 

En muuten ole tavannut miestä, joka olisi saanut naiselta huomioita miesten päivänä. Jos jokainen päivä taas on miesten päivä (lukuunottamatta naisten ja äitien päivää), niin miksen saa kukkia koskaan? Enkä suklaata?

Mä en tunne yhtään naistakaan, joka saisi mieheltä kukkia tms naistenpäivänä. Meillä ainakin nämä päivät menee täysin huomaamatta.

Vierailija
131/333 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Ihan vtun mielenkiintoista.

Vierailija
132/333 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään on tyttöjen päivä ja muutama kuukausi aikaisemmin vietittiin poikien päivää eli 16.5.

Jos ap. ei tätä tyhmyyttään tiennyt, se ei ole muiden syy tai vika, jos aukko on sivistyksessä.

Miesten ja poikien päivää nimenomaan ei vietetä. Tässä on se ero. Paljon se ap:n poikaa lohduttaa, jos se on kalenterissa, mutta kkaan ei huomaa. 

En muuten ole tavannut miestä, joka olisi saanut naiselta huomioita miesten päivänä. Jos jokainen päivä taas on miesten päivä (lukuunottamatta naisten ja äitien päivää), niin miksen saa kukkia koskaan? Enkä suklaata?

Mä en tunne yhtään naistakaan, joka saisi mieheltä kukkia tms naistenpäivänä. Meillä ainakin nämä päivät menee täysin huomaamatta.

Tasa-arvoinnen malli toki tuokin. 

Vierailija
133/333 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi suurin osa tuntemistani naisista ovat järkevää porukkaa esim. pitävät asevelvollisuutta miehiä syrjivänä ja puolustavat poikia. Tämän ketjun viesteistä voisi herkempi saada huonon kuvan että kaikki naiset muka vihaisivat miehiä.

Vierailija
134/333 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tyttöjen ja naisten päivä, kaikki muut päivät on poikien ja miesten päiviä.... Suomessa sentään asiat vielä hyvin globaaliin tilanteešeen verrattuna.

Vähän ihmettelen, miten maailman etuoikeutuimmat, jaksatte jauhaa tuota paskaa?

Varmaan niin kauan kuin te *oikeasti* maailman etuoikeutetuimmat jaksatte valittaa naisten /tyttöjen päivästä.

Vierailija
135/333 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Asevelvollisuus on isoin ongelma. Joko naisille pakolliseksi tai miehille vapaaehtoiseksi eikä tallaista rusinat pullasta meininkiä. Naiset vaan jarruttavat tämän ongelman ratkaisua kun kannattavat tällaista seksististä järjestelmää jopa miehiä enemmän.

Naisten alapää vuotaa verta 10v elämästä, miehet ei kestä edes yhtä puolta vuotta. Harmi, ettei siellä enää kouluteta poikia miehiksi.

Siellä makaa aika monta parikymppistä poikaa sankarihaudoissa. Jokunen enemmän kuin tyttöjä. Sitäkö verta tarkoitat?

Vierailija
136/333 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla vähän tyhmä. Tässä ei nyt käsitellä biologiaa. Kyse oli velvollisuudesta josta naisella on oikeus luistella. Jos tuolle linjalle lähdetään niin eipä noista tytöistä näytä naisia kasvavan kun ravaavat perheellisenäkin baarissa ja joogassa pettämässä miestään kun mies hoitaa lapsia sillä aikaa.

Sulla on miehenä valta lopettaa sodat. Kas, ongelma ratkaistu.

Kyllä se valta tässä maassa on naisilla joten se on naisten velvollisuus.

Hmm... valtaa pitävistä meillä on siis enemmistönä naisia? Kuten pressa, pääministeri jne?

Vierailija
137/333 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies antaa perheen naisille kukkaset. Arvostaa sitä työtä jota teen perheen eteen ja olen lahjoittanut hänelle mm. liudan lapsia. Tytär saa kukkasen vain ihan yleisestä kunnioituksesta naisia kohtaan.

Vierailija
138/333 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tosiaan koskaan kuullut poikien päivästä. Tyttöjen päivästä ja naisten päivästä olen kuullut ja ihan yhtä laiska olen ollut niidenkin suhteen. Tässähän tätä sivistyy. Millaisia teemoja poikien päivänä on nostettu esiin?

Vierailija
139/333 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi suurin osa tuntemistani naisista ovat järkevää porukkaa esim. pitävät asevelvollisuutta miehiä syrjivänä ja puolustavat poikia. Tämän ketjun viesteistä voisi herkempi saada huonon kuvan että kaikki naiset muka vihaisivat miehiä.

Tämä palstan viesteistä.

Jos ei tuntisi naisia oikeassa elämässä, jos antaisi naiskuvan tulla tältä palstalta, alkaisi takuulla vihaamaan naisia.

Vierailija
140/333 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies antaa perheen naisille kukkaset. Arvostaa sitä työtä jota teen perheen eteen ja olen lahjoittanut hänelle mm. liudan lapsia. Tytär saa kukkasen vain ihan yleisestä kunnioituksesta naisia kohtaan.

Huomioitko miestäsi vuorostaan miestenpäivänä vai haukutko häntä pelkästään?