Mika ”Immu” Ilmén on entinen Cannonballin jäsen nimittää vaimoaan hu*raksi ja tämä on vaimolle ilmeisesti ok?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e7c6c3c9-171e-41b7-a18c-81758da7d471
"Jonna on upea nainen. Hän on mun paras kaverini, mun huorani ja mun aseveli."
Jos puolisoni julkaisisi kirjan, jossa nimittää minua huoraksi niin se juttu olisi sitten tasan siinä. Tuolle vaimolle se on ilmeisesti ok, sillä ovat jutun mukaan edelleen naimisissa?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki naiset ei ole tosikkoja, varsinkaan noissa piireissä.
Peruskukkahattutädit pahoittaa mielensä jos muijaksi kutsutaan.
Sinusta on sama asia kutsua vaimoaan muijaksi ja hu*raksi? Muijan nyt voi vielä vitsillä ottaa, äänensävystä riippuen, mutta huo*aa ei.
No eihän noi muutenkaan ole mitään järjen jättiläisiä, lähinnä isottelevia väkivaltaa ihannoiva pikkupoikia, jolle liivit on kuin ensimmäinen kakka 😀
Katu-ukkojen kieltä, tarkoittaa lähinnä sitä että pitää vaimoaan seksikkäänä ja tulee tulkita kehuna. Vaimo tuskin pahastui, päinvastoin.
Luetun ymmärtäminen on tärkeä taito. Sitä voi kehittää esimerkiksi siten, että uskaltaa katsoa sen oman keskiluokkaisen kuplan ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
No eihän noi muutenkaan ole mitään järjen jättiläisiä, lähinnä isottelevia väkivaltaa ihannoiva pikkupoikia, jolle liivit on kuin ensimmäinen kakka 😀
No nyt lens lonkerot näppikselle xD
Mutta eivät joo ole mitään välkkyjä, UB:n porukkakin riehuu tuolla liivit vinossa ja käy kovistelemassa sivullisia. Että varmaan ei jää kytiltä vahingossakaan huomaamatta ketkä siellä menee :D Oikeat kovan linjan ammattimafiosot facepalmaa tolle touhulle molemmilla käsillä.
Oksettaa tämmöiset huumediilereitä ihannoivat jutut. Naisella on huoli perheestään, kun sankarimies joutuu linnaan. Klooriaa ja sankarinviittaa haetaan ja osiltaan myös saadaan.
Haetaan julkisuutta kirjalle, rikokset nähdään hienoina ja niitä ihannoidaan.
Eikö kukaan ajattele huumediileireiden uhreja? Eikö tätä eukkoa hävetä yhtään? Miltä uhrien omaisista tuntuu? Onko se niin hienoa oikeasti?
Kuka tuo esille ne äidit, isät ja sisarukset, joiden läheinen on menehtynyt tämänkin naisen sankarimiehen järjestämiin huumeisiin?
Meillä tuntuu yhteiskunta olevan menossa kovaa vauhtia alaspäin...
Jännä miten paljon selittelyä yhteen haastatteluun mahtui. Ja todella vähällä tuo nainen päästettiin koskien miehen rikollisuutta - törkeää huumekauppaa ja ilmeisesti väkivaltarikollisuuttakin. Miten sellaisen voi hyväksyä, kyllähän sen tietää vaikka yrittäisikin sulkea silmänsä. Nainen on osaltaan mahdollistaja.
Mutta voi yhyy, heidän perhe-elämänsä joutui telakalle. Sehän siinä oli isoin ongelma.
Mitäpä jos annettaisiin jokaisen päättää itse milkaisessa parisuhteessa haluaa olla ja millainen kielenkäyttö on molemmille ok. Hänhän sanoi pitävänsä korostetun maskuliinisista miehistä ja perinteisistä sukupuolirooleista, hän esim. haluaa olla se, joka siivoaa ja laittaa ruoan, kun mies makaa sohvalla. Ja jos se todella on molemmille ok, ei se kuulu meille muille.
Liivimiehet tykkäävät aina strippareiden näköisistä ja oloisista naisista.
Vierailija kirjoitti:
Katu-ukkojen kieltä, tarkoittaa lähinnä sitä että pitää vaimoaan seksikkäänä ja tulee tulkita kehuna. Vaimo tuskin pahastui, päinvastoin.
Luetun ymmärtäminen on tärkeä taito. Sitä voi kehittää esimerkiksi siten, että uskaltaa katsoa sen oman keskiluokkaisen kuplan ulkopuolelle.
Tuolla asenteella voidaan sitten nimitellä ihmisiä miten vaan. Huo..a myy itseään rahaa vastaan ja akti ei sisällä tunteita. Onko sinun maailmassasi tämä ainoa synonyymi kauniille ja seksikkäällä?
Hei te kaikki hyväksyvät ja ymmärtävät. Huumeiden myynti ja muu siihen liittyvä rikollisuus on siis ok ja hyvä vaimo, kun hyväksyy miehensä toiminnan. Ok.
Portsarina pahoinpidellyt asiakkaita ja oikein kerskailee sillä...
Vierailija kirjoitti:
Jännä miten paljon selittelyä yhteen haastatteluun mahtui. Ja todella vähällä tuo nainen päästettiin koskien miehen rikollisuutta - törkeää huumekauppaa ja ilmeisesti väkivaltarikollisuuttakin.
Kyllä ton ilmeisesti sanan voi ottaa pois, tuollahan se kerskailee kuinka jossain grillijuhlissa hakkasivat jotain velkaa ollutta miestä ja välillä kävivät syömässä pihviä grillistä.
Onko se samaa porukkaa kuin se nakki jolle tuli housuun iso kakki :D ?
Nais-polo on vaikeasti läheisriippuvainen. Mikäköhän sillä on mennyt rikki?
Noin käy myös alkoholistien puolisoille, kumppani on mahdollistaja ja tuntee itsensä tärkeäksi kun saa hyysätä ja hoivata. Jos juominen loppuu niin dynamiikka kärsii ja ero tulee.
Tuo nainen tarvii jonkun projektin jonka kautta tuntee itsensä tärkeäksi.
No sopii kyllä hyvin tuohon parisuhteeseen.
Vankilassa miehelle oli muodostunut omat rutiininsa, jotka eivät Jonnaa miellyttäneet.
– Immu nousi kello 5.30 arkena ja viikonloppuna tekemään aamupalaa. Hän halusi myös siivota ja laittaa ruuat. Se oli kauheaa. Olisin ollut ihan kauhuissani, jos se olisi jatkunut. Ajattelin, että kyllä tämän on pakko mennä ajan kanssa ohi, ja onneksi se meni. Siihen meni noin puoli vuotta. Asiat alkoivat olla kunnossa, kun Immu makasi sohvalla ja komenteli minua.
Niin, Jonnan mielestä kotitöiden ei pidä jakautua mitenkään tasaisesti. Itse asiassa hänestä ne on parempi jättää pitkälti naisen hoidettavaksi. Hän sanoo näkevänsä tasa-arvon enemmän sitä kautta, miten kumpikin arvostaa ja kohtelee toista osapuolta suhteessa.
– Olen vanhan koulukunnan nainen ja olen sitä mieltä, että nainen on se, joka tekee ruuat, ottaa rätin käteen ja hoitaa tiskit. Minun mielestäni pitää olla tietyt roolit miehille ja naisille.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/979018e5-4cfb-4ce8-8da1-7c09a484613d
Vierailija kirjoitti:
Olen siis ihan mielelläni kukkahattutäti, jos näin on.
Vierailija kirjoitti:
Oksettaa tämmöiset huumediilereitä ihannoivat jutut. Naisella on huoli perheestään, kun sankarimies joutuu linnaan. Klooriaa ja sankarinviittaa haetaan ja osiltaan myös saadaan.
Haetaan julkisuutta kirjalle, rikokset nähdään hienoina ja niitä ihannoidaan.
Eikö kukaan ajattele huumediileireiden uhreja? Eikö tätä eukkoa hävetä yhtään? Miltä uhrien omaisista tuntuu? Onko se niin hienoa oikeasti?
Kuka tuo esille ne äidit, isät ja sisarukset, joiden läheinen on menehtynyt tämänkin naisen sankarimiehen järjestämiin huumeisiin?
Meillä tuntuu yhteiskunta olevan menossa kovaa vauhtia alaspäin...
Samaa mietin. Ihmettelen, mille lukijakunnalle tuo kirja on suunnattu.
Itse kokisin että tuo nimitys olisi pienin ongelma tuossa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos annettaisiin jokaisen päättää itse milkaisessa parisuhteessa haluaa olla ja millainen kielenkäyttö on molemmille ok. Hänhän sanoi pitävänsä korostetun maskuliinisista miehistä ja perinteisistä sukupuolirooleista, hän esim. haluaa olla se, joka siivoaa ja laittaa ruoan, kun mies makaa sohvalla. Ja jos se todella on molemmille ok, ei se kuulu meille muille.
Samaa mieltä, paitsi tuosta.