Pitkä ajomatka ja tapailemani mies vaatii että ajan puolet matkasta, vaikka olen ajanut autoa viimeksi 15 vuotta sitten
Eli meillä pienimuotoinen lomareissu suunnitteilla mutta taitaa nyt sitten kaatua tähän. Olin 15 vuotta sitten pahassa kolarissa ja sen seurauksena melkein vuoden pyörätuolissa. Minulle jäi tästä trauma, enkä sen jälkeen ole pystynyt ajamaan. Mies sanoo, että minun pitää ajaa puolet matkasta, koska hänen keskittymisensä alkaa herpaantua siinä 4-5 tuntia ajettuaan. (matka kestää 9,5h)
Minä en kertakaikkiaan uskalla ajaa ja suuntakin on sellainen, etten ole siellä ennen ajanut. Miten ratkaista tilanne?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Hö, on siinäkin mies. Meidän mies ajaa välillä etelästä pohjois-suomeen, eikä pysähdy, kuin kerran tankkaamaan ja samalla juo kahvit. Sanoo, ettei ole mikään ihme juttu ajaa putkeen aamusta myöhään iltaan.
T. Tuleva leskivaimo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kiusasi isot pojat koulussa, ja sain tosi pahat traumat tästä. Nyt (30 vuotta myöhemmin) vaadin, että joku muu kuljettaa minua aina sinne, minne haluan. Kyllä tämä tulisi jokaisen ymmärtää!
Kaikki eivät koe tarpeelliseksi miellyttää jotain miestä. Mikä ongelma siinä on jos kumpikin maksaa oman osansa tulevasta matkasta jos tämä tullaan taittamaan julkisilla tai yöpymään jossain?
Mutta se miehen tarjoama autokyyti kelpaa kuitenkin?
Älä matkusta autolla. Suurempi riski on mies, joka luulee olevansa keskimääräistä parempi autonkuljettaja, kuten 99 prosenttia miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kiusasi isot pojat koulussa, ja sain tosi pahat traumat tästä. Nyt (30 vuotta myöhemmin) vaadin, että joku muu kuljettaa minua aina sinne, minne haluan. Kyllä tämä tulisi jokaisen ymmärtää!
Kaikki eivät koe tarpeelliseksi miellyttää jotain miestä. Mikä ongelma siinä on jos kumpikin maksaa oman osansa tulevasta matkasta jos tämä tullaan taittamaan julkisilla tai yöpymään jossain?
Mutta se miehen tarjoama autokyyti kelpaa kuitenkin?
Mieskin voi opetella käyttämään julkisia tai sitten todetaan ettemme sovi yhteen. Ite omaan kortin mutten ole hyvään toviin ajanut autoa koska mulla ei ole varaa sellaista pitää. Kummasti deiteille on ollut ok käyttää julkisia sekä se että osallistun bensoihin.
Vierailija kirjoitti:
Puolitatte matkan pysähtymällä yöksi.
Ja oikeuden ja kohtuuden nimessä naisen kuuluisi maksaa tämä yösija koska pönöttää vain kyydissä. Sinänsä hyvä idea pysähtyä yöksi jos vain aikataulut antaa myöten. 9h on pitkä aika pysyä skarppina ja ajaa autoa, ei todellakaan mitään lomailua.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en tapaile tuota miestä, mulla ei ole ajokorttia...
Tuskinpa se kortittonta patistaisikaan ajamaan puolta matkaa. Onhan se naurettavaa, että 2019 kaksi kortillista lähtee matkalle, toinen ajaa kuin palkattu kuljettaja (mutta maksutta) ja toinen räplää puhelinta tai nukkuu vieressä.
Tää on just sitä "rusinat pullasta" feminismiä ja vapautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hö, on siinäkin mies. Meidän mies ajaa välillä etelästä pohjois-suomeen, eikä pysähdy, kuin kerran tankkaamaan ja samalla juo kahvit. Sanoo, ettei ole mikään ihme juttu ajaa putkeen aamusta myöhään iltaan.
V***u mikä sankari. Minä en kehustelisi miehellä joka ottaa tuollaisen riskin muiden kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun aviomies asuu 500 km päässä minusta, joka toisen viikon,koska hänellä on lapsi.
Välillä lähden hänen mukaansa viemään lasta kotiinsa, ja mies ajaa eestaas tämän matkan.
Olen minäkin välillä ajanut loppumatkasta, mutta yleensä mies ajaa.
Ja tämä 1000 km siis päivän aikana.
Kuusi tuntia yhteen suuntaan.Ja tää on joku sankariteko? Lähinnä säälittää tossukka joka kuskaa "prinsessaa" joka tönöttää kuin taksissa. Ite en kehtaisi vain istua vieressä kun toinen ajaa tyyliin vuorokauden putkeen vaan tarjoutuisin itse ajamaan välillä.
Jos tykkää ajaa, niin toki annan. Ei oo ollu mitään ongelmaa.
Anna miehen ottaa olutta koko matka apukuskin puolella. Saat varmasti hyviä ohjeita.
Jos ap:lla kunnon trauma niin toki sitä voi halutessaan lähteä työstämään, mutta ei se tuo tuloksia hetkessä.
Ap on vaarallinen kuski, koska hänellä voi mennä kädet ja jalat tunnottomiksi tai eivät tottele aivojen käskyjä. Näkö voi sumentua tai mennä putkinäöksi. Lisäksi vauhti voi tuntua pahalta ja muu liikenne aiheuttaa vääristyneen suuria reaktioita.
Nyt kuulostaa siltä, että olette valinneet väärän kulkuvälineen matkallenne. Automatkailun idea on, että kuljettaja mieluummin ajaa valitun matkan kuin menee julkisilla. Jos ajamisesta tulee yhtään riitaa, niin on parasta valita muu kulkuväline. En heti keksi paikkaa, johon olisi pakko ajaa 9,5 tuntia yhteen soittoon ilman, että vaihtoehtona on jokin muu kulkuväline tai yöpyminen matkalla. Miesystäväsi ei voi missään tapauksessa vaatia sinua ajamaan hänen autoaan.
En lähtisi matkalle ja kyllä taitaisi olla myös koko suhde siinä. Mies ei ymmärrä traumaasi ja selvästi ajattelee sinun vaan lapsellisesti yrittävän hakea huomiota sillä että et uskalla ajaa ja ajattelee että oikeasti haluat vain päästä helpolla. En pystyisi seurustelemaan tuossa tilanteessa miehen kanssa jonka asenne on noin julma. Jos mies välittäisi sinusta, hän automaattisesti yrittäisi keksiä tilanteeseen ratkaisun jossa sinua ei pakoteta ajamaan. On ok että mies ei itse hakua ajaa noin pitkää matkaa putkeen mutta sitten pitää vaikka olla matkalla yötä.
Ymmärrän kyllä, että miehesi ei halua ajaa putkeen koko matkaa. Keskittymiskyky tosiaan herpaantuu ja itse pelkään eniten juuri rattiin nukahtamista.
Jos olet kolarista traumatisoitunut, niin sinun ei kannattaisi tukea ratkaisua, jossa yksi henkilö ajaa koko matkan. Pysähtykää yöksi matkan varrelle. Sinun itsesi kannattaisi aloitta taas ajaminen, mutta vähitellen, eikä suoraan jollain pitkän matkan ajolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun aviomies asuu 500 km päässä minusta, joka toisen viikon,koska hänellä on lapsi.
Välillä lähden hänen mukaansa viemään lasta kotiinsa, ja mies ajaa eestaas tämän matkan.
Olen minäkin välillä ajanut loppumatkasta, mutta yleensä mies ajaa.
Ja tämä 1000 km siis päivän aikana.
Kuusi tuntia yhteen suuntaan.Ja tää on joku sankariteko? Lähinnä säälittää tossukka joka kuskaa "prinsessaa" joka tönöttää kuin taksissa. Ite en kehtaisi vain istua vieressä kun toinen ajaa tyyliin vuorokauden putkeen vaan tarjoutuisin itse ajamaan välillä.
Jos tykkää ajaa, niin toki annan. Ei oo ollu mitään ongelmaa.
Ja mies muuten pitää mua prinsessanaan, monta kertaa päivässä saan kuulla rakkaaltani "mun prinsessani". Mutta mikään tossukka hän ei todellakaan ole.
Meillä mies on perheenpää, ja minä parhaani mukaan kunnioitan miehen tahtoa.
Sen takia olen lähtenyt hänen mukaansakin viemään lasta toiselle puolen suomea, koska hän niin tahtoo.
Itselläkin on lapsia, enkä jaksaisi pitkiä automatkoja, mutta miehen tahtoa kunnioittaen lähden mukaan.
Venäjälläkin ollaan nyt paljon ajeltu, ja mies on sanonut tykkäävänsä ajaa, ja olen suosiolla antanut hänen olla kuskina.
Pietarissa kun viiden miljoonan asukkaan kaupungissa ajelee, niin olisin itse jo saanut varmaan kolaroitua monesti.
Mutta mies on kyllä pärjännyt hienosti.
Joten meidän perheessä nämä ajomatkat ei ole ongelma. Tietysti olisi ihanaa kun saisimme asua koko perhe yhdessä, ja näin tulee vielä tapahtumaankin.
Jos nyt se mies kuitenkin jollain keinolla suostuu ajamaan niin pidä hänelle seuraa, ÄLÄKÄ vaan räplää puhelintasi. Mikään ei ole rasittavampaa kun matkustaja joka seurustelee kuljettajan sijaan puhelimensa kanssa.
Kai te huomasitte, ettei ap enää osallistu ketjuun eli tämä oli miehen keksimä provo.
Ihana loma tiedossa. 20 tuntia autossa istumista luvassa. Tuollaiselle matkalle lähtijän pitää olla autohullu. En lähtisi, vaikka saisin istua ajamatta koko matkan. Vaihtakaa suunnitelmaa.
Ja tää on joku sankariteko? Lähinnä säälittää tossukka joka kuskaa "prinsessaa" joka tönöttää kuin taksissa. Ite en kehtaisi vain istua vieressä kun toinen ajaa tyyliin vuorokauden putkeen vaan tarjoutuisin itse ajamaan välillä.