Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukulaispariskunta puolittaa kaiken

Vierailija
11.10.2019 |

Talo ostettiin paikkakunnalta, että molemmilla on yhtä pitkä matka töihin, toisella toiseen suuntaa ja toisella toiseen suuntaan. Asuntolaina on puoliksi. Matkustelut maksetaan puoliksi. Kaikki kulut maksetaan puoliksi. Onko elämä nykyään tällaista?

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku on kiinnostunut SUKULAISpariskunnan rahankäytöstä??? No, meillä mies tienaa tuplaten mun tulot. Yhteiset kulut puolitetaan. Ruokakaupassa käydään yksin ja yhdessä. Jos yhdessä mennään niin ihan omaan koriin kerätään kumpainenkin mitä haluaa ja oman budjettinsa mukaan. Jääkaapin sisältö on yhteistä. Lokkeilua en ole havainnut. Käyttöoikeus molemmilla kaikkiin kodin tavaroihin. Mies huolehtii talon ylläpidon tarvikkeista, minä sisustuksesta ym. Mitä vielä...ravintolat, leffat, konsertit maksaa se, joka ehdottaa. Kalliimmat reissut molemmat omistaan, lomalla vuorotellen syömiset. Ihan toimii, ei näitä suuremmin lasketa, about puoliksi menee. Ylimääräisensä mies varmaan sijoittaa, en tiedä, eikä edes kiinnosta. Mulla on kaikkea mitä tarviin, liikaakin.

Vierailija
62/63 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raha-asiat pystyy puolittamaan mutta juuri esim tuo taloasia eli molemmat haluaa tasan yhtä pitkän työmatkan. Miten sitten kun syntyy lapsia. Miten heidän hoitonsa puolitetaan? Raskautta kun ei puolittamaan pysty.

Raskautta ei pysty puolittamaan, mutta lapsen hoidon pystyy. Lisäksi raskausaikana nainen on normaalisti töissä, ei suinkaan 9 kk ajan vuodepotilaana. Moni saa noin 100 päivän ajan täyden palkan työnantajalta, joten naiselle ei synny taloudellista taakkaa raskaudesta (työnantajalle syntyy!). Äitiysvapaata ei voi puolittaa, kaikki muut perhevapaat voi, joten missä tässä nyt on ongelma? Ai niin kun äiti haluaa hoitaa sitä lasta eikä osallistua perheen kuluihin muuten kuin kuluttajana.

Varmaan haaveissasi kaikki äidit ovat koko 9kk ajan töissä. Aluksi on pahoinvointia, lopuksi selkä ym. Kipuja. Sairaslomat todella yleisiä. Myös yötyö, raskas fyysinen työ kielletään monilta. Jos on esim. Ennen aikaista supistelua niin aika harva jatkaa töissä ja riskeeraa lapsen.

Itse kotirouvailen ja mies maksaa. Aika moni myös hoitaa lasta esim. 2 vuotta kotona minkä ajan mies maksaa asunnot ja elämisen. 10kk ikäisen lapsen paikka ei ole päiväkodissa.

Mistä keksit, että raskaana olevalle naiselle ei makseta palkkaa sairausloman aikana? Lisäksi (THL:n) tilastojen mukaan suurin osa naisista selviää raskausajasta alle 30 vrk sairauslomilla, koska raskaus ei ole sairaus eikä suurimmalla osalla ole työkyvyttömyyttä aiheuttavaa pahoinvointia.

Ehkä siitä, että synnytysikäisten naisten on hyvin vaikeaa löytää vakituista työtä. Useimmat tekevät lyhyttä tai lyhyempää pätkää.

Itse en ole raskaana, mutta silti työt loppuivat kun jouduin jäämään sairauslomalle.

Toki ymmärrän ettei työnantaja halua tyhjästä maksaa.

Se ei kuitenkaan tunnu reilulta, että oman ikäiset saman koulutuksen hankkineet miehet saavat vakitöitä, vaikka osaaminen olisi heikompaa. Nämä sankarit saavat sitten sairastaa ihan palkallisesti ja saavat siitä vielä hyvät eläkekertymät.

Naisille irtoaa pelkkää pätkää ja sairastelut menee omaan piikkiin. Lisäbonuksena eläkettä kertyy heikommin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sitten asiat puolitetaan kun syntyy vauva? Hänen hoitonsa, kulunsa?

Äiti tietenkin säästää etukäteen, että pystyy maksamaan osansa.

Vauvan kulut ovat tietenkin äidin henkilökohtaisia menoja. Niitä ei tarvitse puolittaa.

Leikki sikseen. Tiedän oikeasti naisia, jotka ovat näin joutuneet tekemään. Tämä on se, mitä minun ulkomaalainen mieheni jaksaa ihmetellä suu auki, "miksi ne suostuvat??".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan