Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terapiatalo Noste on perseestä

Rikottu
11.10.2019 |

Onko muilla kokemuksia Terapiatalo Nosteesta? Kävin terapeutilla tutustumassa, hän arvioi mun olevan tosi tyhmä, sanoi ongelmieni olevan helppoja ratkaista! En kai olisi hakeutumassa kolmen vuoden terapiaan, jos ne olisi yhdellä kerralla ratkaistu. Vaihdoin sit terapeuttia ja kysyin kenelle valittaa, niin se toka oli parempi, muttei hänkään tiennyt mistään mitään. Sanoi, että potilasasiamies on sama terapeutti joka kohteli mua idioottina joka ei oo jo keksinyt ratkaisuja ahdistukseen ja hän ratkaisee ne kerralla. Eikä neuvonut mihin voin valittaa, kun en halua olla enää missään tekemisissä ihmisen kanssa joka taas sai mun masennuksen pahenemaan.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla hyvä kokemus Nosteesta. Aivan ihana terapeutti ja toimiva laskutus. Laskutuslisät aikalailla samaa luokkaa kuin muuallakin. 

Vierailija
42/56 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykoterapiaa tarjoavat suomessa yksityiset ammatinharjoittajat, joten kyllä se aina enemmän tai vähemmän kaupallista toimintaa on.

Nosteen nettisivuilla minua hämmästytti, ettei kerrottu terapeuttien pohjakoulutusta. Itselleni sillä on jonkin verran väliä, onko se esim. Psykiatri, psykologi, sosionomi vai teologi. Ei tietenkään ainoana valintaa määrittävä tekijänä, mutta osana sitä, joten outoa pantata tuota tietoa.

Tämä on helppo tarkistaa. JulkiTerhikki. Sinne syötät nimen, niin tulee pohjakoulutus ja syntymävuosi. Itse menisin vain lääkäri- tai psykologitaustaiselle. Sillä ON väliä. Ongelmasta riippuen ehkä teologikin menisi.

Psykoterapia koulutuksella on merkitystä, kaikki kunnon koulutukseen päässeet ovat terveydenhuollon ammattilaisia. En menisi ratkaisu keskeiselle terapeutille, jos vaikeuteni olisivat kestäneet vuosia. En kyllä muutenkaan, heppoinen terapia koulutus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykoterapiaa tarjoavat suomessa yksityiset ammatinharjoittajat, joten kyllä se aina enemmän tai vähemmän kaupallista toimintaa on.

Nosteen nettisivuilla minua hämmästytti, ettei kerrottu terapeuttien pohjakoulutusta. Itselleni sillä on jonkin verran väliä, onko se esim. Psykiatri, psykologi, sosionomi vai teologi. Ei tietenkään ainoana valintaa määrittävä tekijänä, mutta osana sitä, joten outoa pantata tuota tietoa.

Tämä on helppo tarkistaa. JulkiTerhikki. Sinne syötät nimen, niin tulee pohjakoulutus ja syntymävuosi. Itse menisin vain lääkäri- tai psykologitaustaiselle. Sillä ON väliä. Ongelmasta riippuen ehkä teologikin menisi.

Psykoterapia koulutuksella on merkitystä, kaikki kunnon koulutukseen päässeet ovat terveydenhuollon ammattilaisia. En menisi ratkaisu keskeiselle

Höpönlöpö. Jokaisen psykoterapiakoulutuksen pitää sisältää tietyt vaadittavat opinnot ja jokaisella psykoterapiaa opiskelleella pitää olla työkokemusta julkisesta sosiaali- ja terveydenhuollosta. Kaikkia psykoterapiakoulutuksia valvotaan yliopistojen toimesta. 

Oikeasti suurin merkitys terapiassa on yleisesti terapeutin kyvyssä olla läsnä, osata analysoida ja todella kuunnella ja tunnistaa asiakkaan puheesta asioita, joihin voi tarttua. Oma kokemukseni on, että psykoterapeutin pohjakoulutuksella on aika vähän merkitystä siinä, onko tämä hyvä terapeutti. Olen työni vuoksi tavannut paljon eri terapeutteja. Parhaita terapeutteja ovat olleet mielestäni sosiaalityöntekijätaustaiset. Huonoimpia lääkärit. Mutta tämäkin on hyvin yksilöllistä. Sillä on myös merkitystä, että miten henkilökohtaiset kemiat toimivat. Myös eri terapiasuuntaukset toimivat eri ihmisille. 

Jos siis etsit sopivaa terapeuttia, älä tuijota pohjakoulutuksia liikaa, koska ne eivät kerro terapeutin varsinaisesti terapeuttisesta osaamisesta yhtään mitään. Jokainen psykoterapeutti käy läpi koulutuksen, joka antaa valmiudet toimia terapeuttina. Lääkärille tai psykologille ei opeteta taitoja, joita varsinaisesti tarvitaan ihmisten kohtaamistyössä. Terapeutit, joilla on kokemusta keskustelutyöstä erilaisten ihmisten kanssa ovat yleensä erittäin taitavia terapeutteja. Ja sitten tietysti kannattaa testata ihan sitä, että miten itse pystyy avautumaan terapeutille, ottaako terapeutti vastaan, jos kerrot negatiivisia tunteita terapeuttia kohtaan? Hyvä terapeutti osaa hyödyntää sun negatiiviset tunteet häntä kohtaan, koska niillä voi olla terapeuttista arvoa sun prosessille.

Vierailija
44/56 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttavat energia sieppareilta. 

Vierailija
45/56 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava terapeutti. Surkea rahanahne lafka. Tuplasivat toimistomaksut salakavalasti 1.8.24 alkaen.

Aiemmin toimistomaksu oli 19,90e kuukaudessa. Nyt saa pulittaa 43,6e!?

Aivan törkeää riistämistä. Terapiasta saa muutekin maksaa satasen kerrasta. Hintojen korotus tuli täysin puskista. Ei mitään yhteydenottoa tai edes mainintaa missään. Piti erikseen kaivaa tieto Nosteen nettisivuilta missä mainitaan:

"Siirrymme 1.8.2024 alkaen käyntikohtaiseen palvelumaksuun. Käyntikohtainen palvelumaksu on 1.8. alkaen 10,90 euroa/käynti, joka laskutetaan korkeintaan neljästä käynnistä kuukaudessa. "

Suosittelen etsimään terapeuttia muualta!

Vierailija
46/56 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynnin hinnaksi kerrottiin 100€, mutta tuli 110€ lasku. Olen tehnyt reklamaation, mutta ei ole tullut mitään vastausta. Tosi huono paikka!

Vierailija
47/56 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia?

Vierailija
48/56 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän merkitsee minkä psykoterapia koulutuksen hän on saanut, terapiamenetelmiä ei opeteta peruskoulutuksissa. Joissain psykoterapia koulutuksissa on todella monipuolinen teoria osuus, pitkäkestoiset koulutuspotilaat, joihin vaaditaan työnohjaus. Myöskin oman terapian vaatimus on aika tärkeä tuossa työssä, miten voit ymmärtää ja tiedostaa potilaan vaikeuksia kunnolla ellet ole käynyt läpi omaa kehityshistoriaa ja työstänyt vaikeuksiasi.

Vierailija
49/56 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin, kiitos hyvästä ja tarkka näköisestä kommentista!

Vierailija
50/56 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi suositella myöskään Toimintaterapia Nostetta. Samaa lafkaa.

Vierailija
51/56 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi p*askaa! Tuli toisesta ketjusta mieleen kun kävin täällä ja terapeutin ilmoittamaan hintaan lisätiin 10€ pilipalimaksua. En ikinä unohda! Lähetin heille viestiä, että kyllä hinnan pitää olla se mitä etukäteen ilmoitettiin, mutta eivät suostuneet muokata laskua. En sitten silloin jaksanut olla kuluttujansuojavirastoon yhteydessä kuitenkaan.

Vierailija
52/56 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harkitsen Nosteen toimintaterapiaa. Millaisia kokemuksia muilla palstalaisilla on?

Vierailija
53/56 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni terapeutin työtausta tulee tarkistaa. Jos on aina ollut jossain yhdistyksessä töissä niin kosketuspinta oikeisiin ongelmiin voi olla vähäinen.

Sellainen joka on ollut esim sairaalassa töissä ja nähnyt kaikkea voi olla parempi terapeutti.

Itsellä menee terapeutti vaihtoon. Tuntuu että joudun kannattelemassa terapeuttia kun hän ei oikein kestä mitä on mulle tapahtunut.

Vierailija
54/56 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harkitsen Nosteen toimintaterapiaa. Millaisia kokemuksia muilla palstalaisilla on?

Ottavat kenet tahansa toimintaterapeutin töihin. On alalla ihan "julkinen salaisuus". En itse menisi, koska siellä on töissä ne, jotka eivät muualle pääse.

Vierailija
55/56 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta terapiaa on kun pääsee säännöllisesti yhdyntään naisen kanssa + kassit tyhjiks.

M38

Vierailija
56/56 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sinua. Sitten taas he työskentelevät siellä terapeutteina eivätkä lääkäreinä, psykologeina tai muuna.

Terapia ei ihannetapauksessa ole sitä, että kuunnellaan viisauksia ja parannetaan maailmaa tai vaihdetaan aihetta ihan satunnaisesti. Ohjaukselliseen ja risteilevään jutteluun diakoni tai pappi on parempi. Terapiassa hoidetaan ihannetapauksessa jotain vaivaa, jonka lääkäri on jo rajannut. Jos mennään tälle alueelle, että toivotaan viisasta harmaapartaa, joka tekee myös diagnoosit, niin raha menee helposti hukkaan. 

Tässä mielessä se on sama kuin kysyisi, että onko fysioterapeutilla taustalla laitoshuoltajan, personal trainerin, hierojan tai putkimiehen koulutus. Kaikki he ovat osaavia siinä, mitä pitää tehdä eli lääkärin diagnosoimien vaivojen hoitamisessa fysioterapialla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi