Edellisen suhteesi loppumisen syy?
Minä en lopulta edes tiedä miksi mies lähti, kun ei pystynyt asioista puhumaan.
Kommentit (82)
leski kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
leski kirjoitti:
Mies kuoli.
Sama täällä. Otan osaa. Onko pitkä aika tapahtuneesta?
Osanotot sinullekin.
Viime vuoden alusta meni...yllättäen, tapaturmaisesti. Oli 47-vuotias.
Miten sinulla?
Reilut neljä vuotta, mies oli silloin 46 vuotta, sairauteen kuoli.
Uusin -> vanhin
- Ahdistus sitoutumisesta/seurustelun vakavoitumisesta, kesto 6kk (tiedän että oma syy, joten sen jälkeen päätös että pysytään naisista kaukana, ettei aiheudu mielipahaa, toiminut hyvin sen 4 vuotta. Olen keskittynyt aika pitkälti vain itseeni)
- Epävakaa/ehkä jotain mielenterveys juttuja jotka ilmeni vasta ajan päästä, seurustelu 12kk
- Kait toinen alkoi elämään nuoruuttaan uudelleen, kun ei kotona viihtynyt, kesto 6 vuotta
- Löytyi uusi, ei kyllä pettämistä yms. vaan peli poikki heti kun tajusin, kesto 2 vuotta
- Minun itsestään selvänä pitäminen, kesto 3 vuotta
Voi olla että olen ihan hakoteilläkin, mutta näin miettinyt itse jälkeenpäin
Toisen osapuolen täydellinen kykenemättömyys ymmärtää ja kasvaa.
Alko ärsyttää kun se hengas niin paljon sen kavereiden kans ja tuntu että moottorivehkeet menee meijä yhteisen ajan edelle. Plus se tais viä flirttailla mun kaverille vaikka me oltiin yhdessä vaikka toisaalta en oo ihan varma mut se hymyili sille samal taval ku mulle ja mä kyl tunnistan ku se hymyili mulle joskus samal taval mut ei oo enää parii viikkoo tehny nii ja nyt se tekee sille. Siis niiiiii läpinäkyvää ja iha ku mä en muka huomais??
Suora ote päiväkirjastani ja olin 15.v
N32
Mies halusi avoimen suhteen. Eikä mulla ollut vaihtoehtoa. Yritin vielä roikkua tässä pelissä mukana, mutta en pystynyt... Mies kävi toisen naisen kanssa risteilyllä ja jonkun parin kanssa mökkeilemässä. Näin vahingossa kuvia tuolta mökkireissulta, jossa siis harrastettiin ryhmäseksiä. Tuli yrjö ja samantien loppui tämän avoimen suhteen kokeilu.
Naisella oli huono itsetunto ja oli itsekäs. Ylitsevuotavan itsekäs.
Aloin seurustella nykyisen mieheni kans, ja entinen avopuoliso jäi. Tästä on kohta 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oltiin lopulta liian erilaisia. Arki ei toiminut yhtään. Rakkaudesta ei pulaa ollut. Nyt olen ollut jo kolme vuotta uuden kumppanin kanssa, jonka kanssa olen onnellinen, lapsikin siunaantunut.
Minulle on joskus nainen sanonut juuri noin, että arki ei toimi. Mitä se ihan rautalangasta väännettynä tarkoittaa? Onko se vain naisten kiertoilmaus jollekin muulle?
Esimerkiksi se voi tarkoittaa sitä että nainen kokee että joutuu jatkuvasti siivoamaan sun jälkiä, laittamaan sulle ruokaa ja käymään kaupassa ja sä makaat sillävälin sohvalla ja odotat suuseksiä. Sun kannalta kaikki toimii ehkä kuin unelma, mutta naisen näkökulmasta hän on tuossa tilanteessa kotiorja.
Miksi ihmeessä nainen passaa miestä, jos ei halua tehdä niin? Voisihan nuo kaikki helposti jättää tekemättä, ja mies huomaisi että hän saa hoitaa itse omat hommansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oltiin lopulta liian erilaisia. Arki ei toiminut yhtään. Rakkaudesta ei pulaa ollut. Nyt olen ollut jo kolme vuotta uuden kumppanin kanssa, jonka kanssa olen onnellinen, lapsikin siunaantunut.
Minulle on joskus nainen sanonut juuri noin, että arki ei toimi. Mitä se ihan rautalangasta väännettynä tarkoittaa? Onko se vain naisten kiertoilmaus jollekin muulle?
Esimerkiksi se voi tarkoittaa sitä että nainen kokee että joutuu jatkuvasti siivoamaan sun jälkiä, laittamaan sulle ruokaa ja käymään kaupassa ja sä makaat sillävälin sohvalla ja odotat suuseksiä. Sun kannalta kaikki toimii ehkä kuin unelma, mutta naisen näkökulmasta hän on tuossa tilanteessa kotiorja.
Miksi ihmeessä nainen passaa miestä, jos ei halua tehdä niin? Voisihan nuo kaikki helposti jättää tekemättä, ja mies huomaisi että hän saa hoitaa itse omat hommansa.
Koska kaikki ei pysty elamaan jos lattiat ja tasot on taynna likaisia kalsareita, sukkia ja astioita. Ja ruokaakin pitaa saada joskus.
"Mutta voihan toinen kayda kaupassa"
Joo, tai sitten ostaa joka paiva pizzaa/kebappia ym mika taas ei valttamatta toiselle maistu.
Jatin nuo sukupuolet pois, kun voi menna ihan kummin pain vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen vei jalat alta. En nähnyt järkeä jatkaa suhdetta, kun haaveilin toisesta. Mitään pettämistä ei tapahtunut, eikä suhteen päättymisen jälkeenkään tapahtunut mitään sen tyypin kanssa, joka vei jalat alta (en edes yrittänyt). Olin monta vuotta sinkkuna ja tutustuin itseeni. Sitten vasta aloitin uuden etsinnän ja tässä ollaan oltu jo vuosia nykyisen kanssa.
Mullakin kävi tämä, että toinen vei jalat alta ja että meillä ei ollut suhdetta ja silti se johti eroon mieheni kanssa. Esim. se alkoi hälyyttää, ettei miestäni mitenkään haitannut se, että se toinen kiinnosti enemmän.
Koska mies luottaa sinuun niin paljon ettei tarvi hälyyttää? Hienoa että siksi pitää ottaa miehestä ero...
Koin, että minä olin suhteen vastentahtoinen projektipäällikkö ja mies jonkinnäköinen matkustaja. Hän ei tiennyt mitä halusi, eikä tehnyt mitään ehotuksia. Ei halunnut edetä suhteessa, eikä myöskään erota.
Epävarmuus -> tunteiden hiipuminen -> havainto, että helpompaa ilman -> ero.
Petti. Hankki toisen akan sillä välin kun minä odottelin häntä kotiin ryyppyreissulta.
Ex-naiseni radikalisoitui kolmikymppisenä. Halusi tehdä juttuja, joita normaalisti tehdään parikymppisenä opiskelijana. Parantaa maailmaa, hillua mielenosoituksissa.
En jaksanut moista ja erottiin.
Mies oli mitättömän riidan jälkeen puhumatta minulle 3 kuukautta - koko kesän. Ei auttanut mikään keskustelunyritys, maanittelu, itku eikä rukoilu, ei vaan puhunut. Kolmen kuukauden jälkeen tein päätökseni, ostin oman asunnon ja ilmoitin miehelle, että olen ostanut asunnon ja muutan pois. Siinä vaiheessa hän olisi ollut valmis vielä yrittämään. Minun näkökulmastani ei ollut enää jäljellä mitään mitä vielä olisi voinut korjata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuokin menee siihen "kun arki ei suju". Kun itse tykkäisi siististä kodista, ja toinen pystyy ihan sujuvasti astumaan roskapussin yli sisään ja ulos ovesta näkemättä sitä. Tai pystyy jättämään treenikassinsa keskelle lattiaa kahdeksi viikoksi, ja sitten kysyy, ootko pessyt mun treenikamppeet, ja mihin oot ne laittanut.
Miehen alkoholismi. Olin toistuvasti pyytänyt vähentämään / lopettamaan.
En oikeastaan edes tiedä. Tai oletan että syy oli siinä, että mies ei oikeastaan ikinä rakastanut minua. Erotessa mies kuitenkin keksi musta vaikka mitä vikoja ja syitä, miksi ei voinut olla minun kanssani. En esimerkiksi kuulemma oikeasti rakastanut häntä (ei pitänyt paikkaansa). Jälkikäteen olen myös tajunnut, että mies syytti mua myös monesta asiasta ihan turhaan. Hän esimerkiksi suhteemme aikana sanoi että haluaa että asiat tehdään tavalla y ja näin tehtiin. Eron tulessa syyllisti minua siitä että en ollut toiminut tavalla x, kun sitä hän olisi halunnut. Että loppupeleissä varmaan ihan hyvä että pääsin eroon.
Hänellä olikin jo toisaalla kihlattu, joka odotti heille toista lasta. Ei sillä että hän koskaan sitä minulle myönsi, kun satuin vahingossa pääsemään perille hänen kuvioistaan vuoden seurustelun jälkeen.
Sitä edellinen mies eksyi eksänsä sänkyyn ja sen reissun tulosta sitten ihmeteltiinkin 9 kuukautta myöhemmin. Tätä pidemmälle en enää edes viitsi muistella, mutta sanotaanko nyt näin, että olen kuuluisa pettämättömästä miesmaustani. Seuraavaksi pitäisi kenties lähtä avoimesti rentun miehen matkaan, kun nämä kaikin puolin kilteiltä vaikuttavat ovatkin aina varsinaisia veijareita?