Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

8 suden lauma piinaa ihmisiä Turun seudulla. Pitäkää lapset sisällä!

Vierailija
10.10.2019 |

https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000006267567.html

Eivät näytä pelkäävän ihmisiä, joten uhka on todellinen.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei haloo, ne 1800-luvun tapaukset tulivat tilanteessa, jossa Suomenmaasta tai ainakin Varsinais-Suomesta oli hirvet metsästetty melkein sukupuuttoon, metsäkauris ei ollut vielä levinnyt tänne eikä valkohäntäkauriitakaan oltu vielä tuotu Suomeen -> susilla oli nälänhätä joten oli pakko hyökätä karjan ja ihmisten kimppuun.

Tämä 8 yksilön susilauma elää Kemiönsaarella _erittäin_ tiheän metsä- ja valkohäntäkaurispopulaation keskellä (ja varmasti hirviäkin löytyy), eli niille kyllä ruokaa riittää. Miksi hitossa ne kävis ihmisten kimppuun???

Vierailija
22/47 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varokaa, sudet kurkkii ikkunoista ja vaanivat postilaatikolla!

Öisin kopputtelevat lapsiperheiden oviin. Älkää avatko!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sudet on ihan oikea uhka kuten ovat kathut, myrkylliset käärmeet, punkit ym.. Se, että uhkia varotaan ja niiltä koitetaan suojautua on vain järkevää. Jos näin ei tehdä, vahinko tulee tapahtumaan, se on vain faktaa eikä mitään muuta.

Ei susia tarvitse pelätä, mutta ne aiheuttavat vaaran jos ne pyörivät pihassa.

Karhuja metsästetään, joka jalostaa kantaa siten että ihmistä vähemmän pelkäävät poistuu geenipoolista. Kyyt tapetaan pihapiiristä tai vähintäänkin siirretään pois.

Mikä ihme tässä sudessa on että se pitää ylisuojella? Kannanhoidollinen metsästys on vähintä mitä ihmisarkuuden ylläpitämiseksi tulee tehdä.

Vierailija
24/47 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susia Itä- tai Pohjois-Suomessa: "Ei niille saa tehdä mitään! Suosien luontainen elinympäristö! Väistykööt ihminen niiden tieltä!"

Susia Etelä-Suomessa: "Suden äkkiä pois! Ne on vaarallisia lapsille! Ajatelkaa ihmisiä!"

Vierailija
25/47 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin tulee ensimmäinen uhri?

Joka päivä ensimmäinen suomalaisuhri on yhden päivän lähempänä. Tämä suden ylisuojelu johtaa ihmistappoon jossain vaiheessa. Uhkaavia tilanteitahan on ollut jo paljon. Yhtään suoranaista kimppuunkäyntiyritystä ei taida vielä olla, mutta väistämättä sekin tulee tapahtumaan.

Pikimiten lakiin tulisi lisätä pykälä, joka mahdolistaa suden surmaamisen välittömän uhkan välttämiseksi.

Miten se nyt joka päivä on lähempänä? Onko ne sudet kertoneet sulle että ihan koska tahansa tapahtuu, any day now?

Ei ne sudet ole ennenkään ihmisen kimppuun käyneet, miksi nyt kävisivät? Sekin ainut dokumentoitu tapaus jostain 1800-luvulta oli ilmeisesti sittenkin koira tai koirasusi.

Kyllä se oli todennäköisimmin aito susi, mahdollisesti sairas yksilö. Venäjällähän näitä tapauksia on ollut paljon enemmän, sama laji luonnollisesti.

1800-luvun tapauksista moni oli paimenessa ollut lapsi. Nykyisin ei lapset juurikaan metsissä oleskele, varsinkaan lammaslaumojen tms. kanssa.

Vierailija
26/47 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei haloo, ne 1800-luvun tapaukset tulivat tilanteessa, jossa Suomenmaasta tai ainakin Varsinais-Suomesta oli hirvet metsästetty melkein sukupuuttoon, metsäkauris ei ollut vielä levinnyt tänne eikä valkohäntäkauriitakaan oltu vielä tuotu Suomeen -> susilla oli nälänhätä joten oli pakko hyökätä karjan ja ihmisten kimppuun.

Tämä 8 yksilön susilauma elää Kemiönsaarella _erittäin_ tiheän metsä- ja valkohäntäkaurispopulaation keskellä (ja varmasti hirviäkin löytyy), eli niille kyllä ruokaa riittää. Miksi hitossa ne kävis ihmisten kimppuun???

Jos susikannan annetaan kasvaa valtoimenaan, niin ihan sama tilanne on edessä. Luonto kun ei tunne kohtuullisuutta, vaan aina painetaan päädystä toiseen. Rajoittamattomana susikanta kasvaisi niin suureksi että saaliseläimet käy vähiin ja susilla olisi edessä nälkäkuolema. Susien kuotua nälkään saaliskannat lähtisi taas kasvuun jne.

Vierailija
27/47 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun seutu? Melko kaukana noin niinkuin arkielämää miettiessä. Ei noiden vuoksi tarvi lapsia pitää sisällä "Turun seudulla".

Vierailija
28/47 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susipelko on lentopelon lisäksi älyttömin fobia.

Vierailija
29/47 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi vain hyvä, jos sudet söisivät pari ärsyttävää adhd-kakaraa tai marjassa möyryävän alzheimer-vanhuksen. Vähemmän riesaa meille muille.

Vierailija
30/47 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse oon käsittänyt että nykysusien potentiaalimen vaarallisuus perustuus siihen että ne eivät enää ole puhtaasti susia, jotka väistävät ihmistä, vaan sekoittuneet koiran kanssa, jotka eivät pelkää ihmistä.

Tämä koiran lisääminen suomen susikantaan taitaa olla ihan tahallista. On varmaan ajateltu että koirageenit helpottaa suden sopeutumista lähemmäksi ihmistä.

Höpsis, mutta ehkä susi on saanut koiran kanssa jälkeläisen luonnossa.

Luontoon on täysin tarkoituksella päästetty koirasusia.

Vierailija
31/47 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen enempi huolissani naapurin kaahareista

Vierailija
32/47 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin tulee ensimmäinen uhri?

No ei ole tullut lähes 200 vuoteen.

Vierailija
33/47 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sudet ei ole muuta kuin tutkineet pihaa aikaisin aamulla ja ainoa koira jonka ne ovat tappaneet, meni itse tielle haastamaan riitaa ohikulkevan suden kanssa. Harvinaisen ongelmaton lauma. Voisiko se jopa todistaa, että mitä suurempi susilauma, sitä paremmin ne saavat normaalia ravintoa luonnosta?

Vierailija
34/47 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me on jouduttu tänä syksynä ottamaan lampaat sisälle normaalia aiemmin. Susien takia. Meillä on laumanvartijakoiria ja ne on olleet selvästi enemmän varuillaan ja valppaina metsän suuntaan kuin "normaalina" vuotena.

Lapset saatetaan koulubussille. Syystä, että tästä on ison tien varteen 2km ja ihan tosta ekan mutkan takaa on metsämiehet tehneet runsaasti susihavaintoja. Siitä on sudet kulkenu aamuvarhaisella ja illan hämyssä, eli silloinkin kun siitä ihmiset kulkee.

Metsämiehet ovat tutkailleet, että tässä ihan meidän vaikutuspiirissä on yksi iso susilauma ja siitä ilmeisesti eronneita susia toinen pienempi porukka. Se isompi näyttäisi kulkevan päivittäin tässä meidän nurkilla ja toinen toisella puolella tilauksia vähän kauempana. Olemme siis ikään kuin saarroksissa.

Kuka teistä susifaneista, ihan nyt rehellisesti, laittais tässä tilanteessa kaksi pientä koululaista turvallisin mielin kulkemaan 2km pilkkopimeää ja hiljaista hiekkatietä ison tien varteen odottamaan koulukuljetusta? Yksi susi painaa enemmän kuin kaksi lasta yhteensä ja niitä on tässä oikein lauma!

Vierailija
35/47 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä keskustelusta kyllä huomaa että ihminen on itsekkäin petoeläin maan päällä.

Kaikki muu elollinen pitää hävittää koska minä minä minä minä minä...

Vierailija
36/47 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nämä ilkkujat sanoo kun lapsi menehtyy susien hyökkäykseen?

Vierailija
37/47 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me on jouduttu tänä syksynä ottamaan lampaat sisälle normaalia aiemmin. Susien takia. Meillä on laumanvartijakoiria ja ne on olleet selvästi enemmän varuillaan ja valppaina metsän suuntaan kuin "normaalina" vuotena.

Lapset saatetaan koulubussille. Syystä, että tästä on ison tien varteen 2km ja ihan tosta ekan mutkan takaa on metsämiehet tehneet runsaasti susihavaintoja. Siitä on sudet kulkenu aamuvarhaisella ja illan hämyssä, eli silloinkin kun siitä ihmiset kulkee.

Metsämiehet ovat tutkailleet, että tässä ihan meidän vaikutuspiirissä on yksi iso susilauma ja siitä ilmeisesti eronneita susia toinen pienempi porukka. Se isompi näyttäisi kulkevan päivittäin tässä meidän nurkilla ja toinen toisella puolella tilauksia vähän kauempana. Olemme siis ikään kuin saarroksissa.

Kuka teistä susifaneista, ihan nyt rehellisesti, laittais tässä tilanteessa kaksi pientä koululaista turvallisin mielin kulkemaan 2km pilkkopimeää ja hiljaista hiekkatietä ison tien varteen odottamaan koulukuljetusta? Yksi susi painaa enemmän kuin kaksi lasta yhteensä ja niitä on tässä oikein lauma!

No muuttakaa jonnekin kaupungin keskustaan jos ette pärjää ja uskalla. Ihme vinkumista. Viu viu, olen uhri kun itse päätin muuttaa lampuriksi korpien keskelle. Nyt pelottaa!

Vierailija
38/47 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nämä ilkkujat sanoo kun lapsi menehtyy susien hyökkäykseen?

"No mutta sehän maistui."

Vierailija
39/47 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Ihmiskantaa onkin syytä alkaa rajoittamaan. Vievät susilta ja karhuilta niiden elintilan.

Vierailija
40/47 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No muuttakaa jonnekin kaupungin keskustaan jos ette pärjää ja uskalla. Ihme vinkumista. Viu viu, olen uhri kun itse päätin muuttaa lampuriksi korpien keskelle. Nyt pelottaa!

En ole päättänyt muuttaa lampuriksi korpien keskelle. Tämä tila on ollut täällä jo kauan ennen näitä susilaumoja. Tämä on minun synnyinkoti, eikä sijaitse missään korven keskellä. Jos oliskin korpea nii ihan ok, mutta kun ihan kylän liepeillä tässä tilaa pidetään, niin olis ihan suotavaa, että petoeläimet menis sinne korpeen mihin ne kuuluukin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan