Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos marssin diagnoosin kanssa yksityiselle, niin määrätäänkö mulle lääkitys kuntoon?

Vierailija
09.10.2019 |

Mä en enää jaksa tapella julkisen puolen kanssa. Mulla siis ADHD diagnoosi ja tarvvitsen lääkkeet koska toimintakykyni ilman niitä on pyöreä nolla. Julkisella olen nyt pyörinyt KUUKAUSIA eikä mitään tapahdu, mua viskotaan lääkäriltä toiselle eikä kenelläkään ole oikein mitään hajua mitä tapahtuu tai mitä edellisen lääkärin kanssa on puhuttu.

En jaksa, en vaan jaksa. Nyt pari kuukautta sitten jostain kumman syystä saatiin älynväläys että multa pitää poissulkea masennus pois ennen kuin ADHD lääkitystä aletaan kokeilemaan. Masennuslääkkeet ei mulla auta, lähinnä ajavat itsemurhan partaalle.

Nyt sitten saan leikkiä kaksi viikkoa jollain järjettömällä sähkömyssyllä. Jee.

Jos menen diagnooseineni yksityiselle, niin mitä maksaa ja kuinka nopeasti voidaan lääkehoito aloittaa?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuo selvältä diagnoosilta vaikuttaa, on diagnoosinumero.

Mutta ei tuo masennusdiagnoosi ole.

Jos sinulla varaa, mene yksityiselle psykiatrian tai neurologian erikoislääkärille.

Huomaa, että erikoislääkärien palkkiot ovat suuria, yli 100 euroa ja toimistomaksu päälle.

Mutta kenties ja todennäköisesti saatat saada sieltä apua.

Siis tuossa on masennusdiagnoosikin ihan diagnoosinumeroineen, en vaan sitä kehdannut laittaa kun ajattelin että menee liian henkilökohtauseksi (tai samat numerothan noissa kaikissa taitaa olla), pointti oli kumminkin toi ADHD diagnoosi niin en kokenut tärkeästi raapustaa toista diagnoosia niin yksityiskohtaisesti.

AP

Vierailija
22/34 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan on kiire´vetämään pää täyteen..... nauttisit lääkkeettömästä ajasta..... ne on rankkoja lääkkeitä ne mieli ala lääkkeet.....

Mietin.... 

Että onkoihan taustalla jotain muutakin?

Osaatteko te pellet lukea? Tyyppi kertoo, että hänellä on jo adhd diagnoosi, eikä halua vetää mielialalääkkeitä? Vaan hakea yksityiseltä adhd lääkityksen ja se ei ole mitään nauttimista elämästä, jo sulla on adhd, eikä siihen lääkitystä kunnossa. Huoh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli haluat vaan adhd lääkityksen. Et tietoa siitä mikä sinulla on oikeasti?

👱🏻‍: MÄ HALUUN KU KAIKILLA MUILLAKI ON😩

Vierailija
24/34 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan on kiire´vetämään pää täyteen..... nauttisit lääkkeettömästä ajasta..... ne on rankkoja lääkkeitä ne mieli ala lääkkeet.....

Mietin.... 

Osaatteko te pellet lukea? Tyyppi kertoo, että hänellä on jo adhd diagnoosi, eikä halua vetää mielialalääkkeitä? Vaan hakea yksityiseltä adhd lääkityksen ja se ei ole mitään nauttimista elämästä, jo sulla on adhd, eikä siihen lääkitystä kunnossa. Huoh.

Narkki aina selitykset löytää. 

Vierailija
25/34 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuo selvältä diagnoosilta vaikuttaa, on diagnoosinumero.

Mutta ei tuo masennusdiagnoosi ole.

Jos sinulla varaa, mene yksityiselle psykiatrian tai neurologian erikoislääkärille.

Huomaa, että erikoislääkärien palkkiot ovat suuria, yli 100 euroa ja toimistomaksu päälle.

Mutta kenties ja todennäköisesti saatat saada sieltä apua.

Siis tuossa on masennusdiagnoosikin ihan diagnoosinumeroineen, en vaan sitä kehdannut laittaa kun ajattelin että menee liian henkilökohtauseksi (tai samat numerothan noissa kaikissa taitaa olla), pointti oli kumminkin toi ADHD diagnoosi niin en kokenut tärkeästi raapustaa toista diagnoosia niin yksityiskohtaisesti.

AP

Niin se ADHD ja masennus häviää kun pääset siihen pöytäkoneen ääreen kirjoittelemaan. HUOH!

Vierailija
26/34 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni en nyt viitsi ottaa niskasta kiinni. 
AP

Vierailija
27/34 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uskotaan mitä ihmiset kertovat, niin yksityiseltähän saa mitä tahansa kehtaa pyytää...

Mutta oletko varautunut siihen, että sulle joudutaan kokeilemaan erilaisia lääkevaihtoehtoja... Sekin tulee kalliiksi.

Ja anteeksi kun kysyn, mutta meneekö sun arki siihen, että mietit vaan tuota lääkkeen saamista?

Vierailija
28/34 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ennen ajan varaamista soittelemaan ja selvittämään suostuvatko kirjoittamaan reseptiä.

Aikoinaan mulla loppui reseptin uusiminen työterveydessä ja jouduin setvimään kenellä uusisin concertan seuraavaksi. Mehiläisestä löytyi yksi lääkäri, joka lupasi sen uusia pienten tutkimusten jälkeen. Nuo adhd-lääkkeet ovat tarkoin säänneltyjä, joten todennäköisesti et voi vain marssia paikalle, kertoa mitä haluat ja kuinka paljon ja he sitten vain kirjoittavat reseptin. 

Vierailija
29/34 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä te lässytätte jostain diagnoosin puutteesta, kun aloittaja on useamman kerran jo maininnut että sellainen löytyy jo. :D Ja kyllä, jo masennuslääkkeiden saaminen on julkisella puolella ihan täyttä tuskaa. Jos sulla on varaa, niin älä kiduta itseäsi vaan mene sinne yksityiselle.

Hintavaa kyllä on.

ADHD-diagnoosin taa tietyiltä lääkäreiltä jopa etäyhteydellä. Somessa on keskusteluryhmiä joissa noiden lääkärien nimiä jaetaan. P-Karjalasta kajahtaa!

Vierailija
30/34 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin.... 

Vaikea nauttia, kun ihan oikeasti ihan yhtä kärsimystä. Mun olo on ihan oikeasti sellainen, kuin mua kidutettaisiin. Haluaisin olla vaan normaali ja nauttia asioista niinkuin normaali ihminen. 

AP

Voi kyynel 😢.

Vierailija
31/34 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähimmästä puistosta voit ostaa niitä samoja lääkkeitä. Jotka on nimenomaan teille ns nepsyille määrätty. 

Vierailija
32/34 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu ekaan lääkäriin ja tarjoa lahjus työpaikan ulkopuolella

Sitten voi saada testoja pömppömahaan ja vedottomuuteen

Vierailija
33/34 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei masennus estä adhd-lääkkeiden käyttöä millään lailla.

Vierailija
34/34 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma että tarviit lääkityksen kun olet tähänkin asti sinnitelly?

Onko sulla joskus ollu ADHD lääkitys?