Mielipiteesi nimestä Alva?
Mitä mieltä? Mikä mielestäsi sopii toiseksi nimeksi?
Kommentit (26)
Alva on kaunis nimi, johon sopii kaveriksi lähes kaikenlaiset nimet! Nimimaku määrää. :)
Alva Olivia, Alva Johanna... menee vielä kolmas nimi väliinkin.
Tulee lämmin olo nimestä Alva. Varmaan siksi, että yhdessä lempisaduistani on kotiapulainen nimeltään Alva.
Vierailija kirjoitti:
Tulee lämmin olo nimestä Alva. Varmaan siksi, että yhdessä lempisaduistani on kotiapulainen nimeltään Alva.
Ja varmaan juuri tuon mielenyhtymän vuoksi, antaisin toiseksi nimeksi jonkun samanlaisen mielenyhtymän synnyttämän nimen. Siis jonkun "vanhahtavan".
Samaa sarjaa Livian kanssa. Toisaalta tosi kiva, mut silti jotenkin kolkko.
Sehän on miehen nimi. Thomas Alva Edison, hehkulampun keksijä, lienee tunnetuin.
Alva ei kuulosta suomalaiselta. Alma on kauniimpi ja suomalaisempi, joskin sekin ulkomailla käytössä.
(Spoler alert) Lisäksi Skyrim-pelissä oli vampyyritar nimeltä Alva. Hän lumosi kyläläisen ja sai tämän polttamaan vaimonsa ja lapsensa elävältä kodissaan. Eli vähän huonot vibat :)
Alva taipuu myös aika helposti Alfaksi.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on miehen nimi. Thomas Alva Edison, hehkulampun keksijä, lienee tunnetuin.
Aika moni muukin nimi esiintyy naisilla ja miehillä, esimerkkinä vaikka Maria/Marie, Kim ja Robin.
Aika paljon tuota nimeä on annettu Suomessa. Yksi sellainen nimi, johon en ole koskaan törmännyt. Vaikka olen mukana monessa missä kohtaan jatkuasti erilaisia nimiä.
Kuten esim. olen työskennellyt päiväkodissa kohta 20 vuotta, ollut vapaaehtoistyössä, jossa joka viikko usean vuoden tutustuin uusiin perheisiin, ollut erilaisissa harrasturyhmissä niin vetäjänä kuin vanhempana jne.
Alva nimeä on annettu Suomessa lähes 1200 kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Michael Maria Penttilä.
Alva on kuules Pohjoismaissa ihan naisen nimi, ei miehen. Yleensäkin a- loppuiset nimet on naisten nimiä.
Roberto (mies)
Roberta (nainen)
Kiva sukupuolineutraali nimi, joka ei kuitenkaan huuda olevansa sukupuolineutraali. Varmaan menee sekaisin joskus esim. Alvar-nimen kanssa.
Alva alvi alviira alveera alivia alivi alviiri a
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Michael Maria Penttilä.
Alva on kuules Pohjoismaissa ihan naisen nimi, ei miehen. Yleensäkin a- loppuiset nimet on naisten nimiä.
Roberto (mies)
Roberta (nainen)
Väärin. Suomessa Alva on naisilla yleisempi, mutta sitä on annettu myös miehille. Tunnen miespuolisen Alvan.
Alva Myrdal, nobelisti, nainen. Esikuva tyttärellesi?
Ihan ok nimi, ei nyt erityisemmin häikäise kauneudellaan. Itse kyllä olettaisin Alvan olevan miespuolinen, ihan siksi kun en ole sitä ikinä naisen nimenä nähnyt.
No toinen nimi mistä tykkään on Adelia. Ja myös Adele. Ne nyt ainakin on selvästi naisten nimiä :D
Ap
Mulle tulee heti mieleen joku uusi voidemerkki apteekissa.
Alva on ehdottomasi parempi kuin mikään ad-alkuinen nimi.
Ihan kiva.
Alva Olivia
Alva Linnea
Alva Josefina
Alva Maaria
Alva Isabella