Soitetaanko tullista kotiin, Jos olet saanut nimelläsi lähetetyn huumepaketin, eikö se ole poliisien tehtävä???
Isäni sai tänä aamuna puhelun tullin työntekijältä, että hänen nimissään on tullut huumepaketti suomeen ja hänen pitäisi mennä poliisi-asemalle selvittämään asiaa.
Isäni oli vain tokaissut että kylläpä on tullut väärään osoitteeseen. Eihän hänellä ole edes netti yhteyttä. Mistä tässä mahtaa olla kyse?
Kommentit (28)
Onhan niillä poliisin valtuuksia tullissa.
Isä on käynyt kirjaston tietokoneella
Joku on tilannut isäsi nimiin huumeita, identiteettivarkaus mahdollisesti.
Vierailija kirjoitti:
Sun isä on tilannut huumeita.
Mun isä on 80-vuotias vanhus.
Tulli hoitaa. Huumeet tilataan muiden osoitteisiin koska Suomen tulli on tehokas lähetykset jäävät usein kiinni. Vanhat ihmiset on hyviä "uhreja" kun ne tajua näistä jutuista mitään.
Monesti asialla on ollut naapurin teinipoika. Näissä tapauksissa poliisi on alkanut tarkkailemaan postilaatikkoa kuka sen paketin tulee noutamaan.
Tulli,poliisi,rajavartiosto-näillä oikeus tutkia rikoksia ja pidättää ihmisiä.
Kyllä se on tulli joka hoitaa nuo asiat. Itsekin jouduin joskus tullin kuulusteluun kun olin tilannut unilääkkeitä ulkomailta.
Varmaankin juurikin siksi että on vanhus, ei hokaa mistä on kysymys jos olisi tullut läpi, olis varsinainen huumeen tilaaja hakenut postilaatikosta. Eeläkeläinen on vähiten epäiltävä huumeiden "tilaaja" kuin joku nuorempi henkilö.
Tarkasti suunniteltu juttu, olis varsinaisen tilaajankin saanut helposti käräytettyä selvittämällä vain mitä kautta pääsee vanhuksen posteihin kiinni, helppo homma, olis pistänyt tyhjän kiinan kuoren postilaatikkoon ja riistakameran kuvaamaan hakijan, tai sitten ovelle tulijan tms.
Me päätettiin nyt kuitenkin ottaa huomenna yhteys tullin neuvontapalveluun ja kysyä oikeasti mikä tämä puhelu oikein oli.
Mun vanhemmat ei oikein käsittänyt koko puhelua ja isä epäili huijariksi
Jos sinne ei mene, poliisi käy noutamassa kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Me päätettiin nyt kuitenkin ottaa huomenna yhteys tullin neuvontapalveluun ja kysyä oikeasti mikä tämä puhelu oikein oli.
Se kannattaa tehdä.
Näitä tapahtuu aika paljon, että tilataan toisen osoitteeseen huumeita. Meillekin kävi kerran näin, tosin ei jäänyt paketti tulliin vaan tuli laatikkoon asti.
Ihmettelin että mikä ihmeen paketti siellä oli kun hain aamulla postin aikaisin. Avasin pakettia hiukan ja siellä oli monta pientä pussia jauhoa ja soitin saman tien poliisille. Ennenkuin hakivat paketin, ovikelloa soitti hulluna naapurin hampuusi ja selitti, että hänen pakettinsa tuli varmaan vahingossa meille, hän haluaa sen takaisin.
En ollut tietävänikään koko paketista, mutta ilmeisesti oli nähnyt minun hakevan sen kun jankutti ja selitti, että olen syyllistynyt varkauteen jos en palauta sitä pakettia ja hän on maksanut siitä jne. Kehotin sitten puhumaan poliisien kanssa, kun saapuvat pian ja vedin oven kiinni. Poliisit hakivat paketin ja aikanaan selvisi, että naapuri tosiaan oli tilannut minun nimelläni ja osoitteellani tuon paketin, tarkoitus oli ehtiä ennen minua hakea se postilaatikosta. Minulle ei tuosta mitään käynyt, paitsi että jouduin tietysti kuulusteluun asiasta.
Nykyisin ei tiedä mikä on aitoa ja mikä huijari. Huijaustapauksia on niin paljon liikenteessä, että yhdestäkään puhelusta ei voi olla enää varma.
Ei voi olla edes varma, että oveasi koputtava poliisiksi pukeutunut ihminen on poliisi. Huijareita on niin paljon.
Vanhuksille se onkin hirvein asia, että heidän ovelle tulee poliisi joka ei ole poliisi. Sitten se satuilee kuinka tiliäsi kohtaan on uhka, tililläsi olevat rahat pitää siirtää poliisin turvaan väliaikaisesti tähän tilinumeroon.
Joo. Minä en avaa ovia poliiseillekaan nykyisin, koska ei ole mitään takeita että ovat poliiseja.
Pappa varmaan tilannut vähän cbd öljyä kipuun ja unohtanut jutun. Eihän noi seniilit vanhukset aina kaikkea muista.
Postilaatikothan on yleensä lukittuja. Huumejampat sitten kyttäävät milloin paketti tulee ja tiirikoivat lootan? Vai miten tää oikein toimii. En ole tiennytkään että on yleistä tilailla toisten osoitteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Postilaatikothan on yleensä lukittuja. Huumejampat sitten kyttäävät milloin paketti tulee ja tiirikoivat lootan? Vai miten tää oikein toimii. En ole tiennytkään että on yleistä tilailla toisten osoitteisiin.
Ei ole yleensä lukittuja. Omakotialueella hyvin harvoilla on lukollisia postilaatikkoja. Vain prosentilla tai parilla.
Pitäisi kyllä nykyisin olla lukitut postilaatikot 100%.
Vierailija kirjoitti:
Tuon takia ne juuri ovat lukittuja, mutta monet eivät pidä postilaatikoita lukossa ja joutuvat kohteeksi. Kannattaa myös muistaa, että postin työntekijät tekevät tätä ja välillä lähetys lipsahtaa läpi ennen kuin lähetyksen saa. Varsinki kesätyöntekijöiden keskuudessa suosittua. Se on se syy miksi postiin menee töhin, palkkaahan siitä ei saa, mutta oma bisnes on tuottoisaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos on pyydetty käymään poliisiasemalla niin tuskin on kyse huijarista. Eivät ne huijarit sentään poliisiasemalla asustele.
Sun isä on tilannut huumeita.