Mies! Miten tulkitset jos lisään seuranhakuilmoitukseeni seuraavan tekstin? (Lapsista / vapaaehtoisesta lapsettomuudesta)
"Toivon meillä olevan työelämän ulkopuolella paljon aikaa toisillemme. En kuitenkaan kiinnostu miehestä, joka on dumpannut lapsensa äidin huollettaviksi. Olethan siis vapaaehtoisesti lapseton, kuten minäkin."
Yritän sanoa tämän asian niin painokkaasti, että lapsia hankkineet miehet tajuaisivat jättää yhteydenoton kokonaan tekemättä. En tietysti kuitenkaan halua antaa itsestäni liian kielteistä vaikutelmaa. Ilmoitukseni on pitkä ja monipuolisesti elämääni kuvaileva, eikä sisällä mitään muuta negaation kautta ilmaistua asiaa, joten mietin että tämän voisi ehkä sinne lisätä ilman että kokonaisuus kärsii.
Mielipiteitä?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Entä tällainen ehdotus?
"Mies, onko sinunkin haaveesi ihana ja tiivis kahden aikuisen välinen parisuhde, jossa vietetään yhdessä mukavaa arkea? Ota ihmeessä yhteyttä."Tjsp.
Jos tää on huono niin voitteko kertoa perustelut myös (olen näköjään ihan ulkona deittikuvioista)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä tällainen ehdotus?
"Mies, onko sinunkin haaveesi ihana ja tiivis kahden aikuisen välinen parisuhde, jossa vietetään yhdessä mukavaa arkea? Ota ihmeessä yhteyttä."Tjsp.
Jos tää on huono niin voitteko kertoa perustelut myös (olen näköjään ihan ulkona deittikuvioista)
Nykyään pitää aika selvästi ilmaista, jos on vela. Ettei tule sitten myöhemmin eroa erilaisten haaveiden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vapaaehtoisesti lapseton mies. En hae seuraa netistä, mutta jos hakisin, niin tuollainen teksti antaisi aika ikävän vaikutelman juuri negatiivisuutensa takia. Sanot kuitenkin, että ilmoituksesi ei sisällä muuta nagaation kautta ilmaisua, joten kontekstinsa sisällä vaikutelma voisi olla vähemmän luotaantyöntävä.
Kehottaisin kuitenkin muokkaamaan sävyä vähemmän tuomitsevaksi. Tuosta voi saada sellaisen käsityksen, että sinulla on jonkinlaista vihamielisyyttä tai epäluuloa miehiä kohtaan yleensä.
Onnea metsästykseen! :)
Juuri sitä pelkäsinkin, että tuosta tulee tyly ja ikävä vaikutelma, jollainen en mielestäni kuitenkaan oikeasti ole.
Jos laitan pelkästään "olen vapaaehtoisesti lapseton, olethan sinäkin", saan aina paljon vastauksia miehiltä joilla on lapsia, jotka kaavailevat minusta lastenhoitoapua itselleen - jotenkin niin, että sehän on kätevää ettei minulla ole omia lapsia, kun sittenhän minua ei varmaan haittaa olla läsnä miehen lapsille, tmv. Osa puolestaan selittelee, että eivät vietä lastensa kanssa kovin paljon aikaa, joten parisuhde heidän kanssaan ei juuri eroaisi parisuhteesta vela-miehen kanssa. He eivät tunnu ymmärtävän, ettei se ole silmissäni mikään meriitti että ei pidä kunnolla huolta omista lapsistaan.
Olen niin kyllästynyt näihin yrittelijöihin, että mietin auttaisiko näiden torjumiseen tylympi lähestymistapa. Mutta tosiaan silloin on riskinä että karkotan niitä miehiä, joista oikeasti voisin kiinnostua.
ap
Voisitko vain sanoa jotain tyyliin "etsin miestä, joka on nyt ja tulevaisuudessa omasta halustaan lapseton"? Minua henkilökohtaisesti häiritsisi hiukan jo tuollainen "olethan sinäkin" -muotoilu, koska se kuulostaa siltä, että asetat ilmoituksesi lukijalle vaatimuksia. Kun kerrot aktiivimuodossa omista toiveistasi, niin se ei tunnu lukijasta niin tungettelevalta - tämä on ainakin minun mielikuvani.
Vaikutat fiksulta ihmiseltä, ja toivon että löydät yhtä fiksua seuraa. Vaikka seuranhaku meinaisi välillä aiheuttaa turhautumisen tunteita ääliöiden yhteydenottojen takia, niin vältä lipsumista aggressioon ilmaisussasi, koska se nimen omaan karkottaa ne fiksut tapaukset, ja sitten saat yhteydenottoja pelkästään ääliöiltä. Kuten sanoit, voi olla että ainoa keino on tehdä itse sitä suodatusta yhteyttä ottaneiden joukosta, mieluummin kuin yrittää karsia kaikki ei-toivotut yhteydenotot pois vihamielisellä ilmoituksella.
Ja jos nettitreffailu alkaa tuntua enemmän työltä kuin huvilta, niin silloin on sopiva aika pitää pieni tauko. :)
Ainakin tuosta tulee se kuva, että etsit seuraa todella vakavissasi etkä mitään lyhyttä seikkailua. Ehkä myös sellainen kuva, että ajattelet asioita järkiperäisesti etkä ole mikään romantikko. Ja että suunnittelet asioita tarkasti etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä tällainen ehdotus?
Mielestäni tuo on huono, koska se tuo mieleen käytettyjen autojen tai lomaosakkeiden kauppiaan.
Ilmaiskaa itseänne deitti-ilmoituksessa niin kuin ilmaisette itseänne arkielämässä. Ei todellisessa elämässä kukaan puhu tuollaista myyntimiesjargonia.
Kuulostaapa tämä nyt tylyltä. Sori, ei ollut tarkoitus loukata, vaan antaa rakentavaa palautetta.
Melko passiivisagressiivinen tapa ilmaista asia. Voi jäädä moni mies joka ehdon täyttäisikin jäämättä haaviin, kun arvio sinut ikäväksi ihmiseksi.
Ehkä positiivisemmin voisit laittaa: "Olen vapaaehtoisesti lapseton. Toivottavasti sinullakaan ei ole jälkikasvua ja jaat mielipiteeni."
Vierailija kirjoitti:
Ainakin tuosta tulee se kuva, että etsit seuraa todella vakavissasi etkä mitään lyhyttä seikkailua. Ehkä myös sellainen kuva, että ajattelet asioita järkiperäisesti etkä ole mikään romantikko. Ja että suunnittelet asioita tarkasti etukäteen.
Näin varmasti on. Mielestäni ongelma on se, että tekstistä tulee näiden lisäksi sellainen mielikuva, että kirjoittaja on ehkä katkera ja vihamielinen. Ymmärtääkseni aloittaja on sinun sanomiasi asioita, mutta tuskin on minun sanomiani asioita, joten viestiä olisi syytä muokata niin, ettei niitä negatiivisia mielikuvia tulisi positiivisten lisäksi.
Olen vela ja etsin velamiestä.
Lyhyt, tökerö mutta selkeä viesti. Ei estä niitä ei haluttuja lähestymisiä, mutta ei niitä edes pysty estämään.
Onko tuo "vapaaehtoisesti" pakko mainita? Kuulostaa niin typerältä. Vaikka onkin niin vauva-palstaa.
Parempi on, että laitat sen ytimekkäästi ja lyhyesti. Olen lapseton, olethan sinäkin.
En myöskään käyttäisi ilmaisua 'toivottavasti olet lapseton'. Siinä ikään kuin annetaan ymmärtää, että kyseessä on vain toive, ei vaatimus. Sanoisin suoraan että olen itse lapseton, enkä aio hankkia lapsia, ja etsin samanlaista miestä.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo "vapaaehtoisesti" pakko mainita? Kuulostaa niin typerältä. Vaikka onkin niin vauva-palstaa.
Miten niin? Onhan sillä suhteen kannalta aika hemmetin paljon väliä miksi joku on lapseton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä tällainen ehdotus?
Se on huono koska ei millään lailla rajaa pois lisääntyneitä, niinkuin ap toivoi.
Naisena tulee aina saamaan treffipalstalla viestejä ei-toivotuiltakin henkilöiltä, jotka eivät täytä ilmoituksessa selvästi asetettuja kriteerejä. Esim. jos 29-vuotiaan naisen ilmoituksessa miehen toivotuksi iäksi mainitaan 27-35, viestejä tulee myös 45-vuotiailta.