Poika 13v hukkasi puhelimensa jonnekin koulun ja kodin väliselle matkalle, kun käskin mukaan etsimään sitä, sanoi "En mä v*ttu jaksa"
On muutenkin huolimaton tavaroidensa kanssa. Ensin sai iPhone 7:n, hinta n. 300. Sen "vahingossa" pudotettuaan sai halvemman, n. satasen puhelimen. Nyt sekin on kadonnut. Minä ja mies kävimme sitä tuloksetta etsimässä pojan lojuessa kotona pelikoneellaan.
Nyt ottaa sen verran päähän, ettei edes sen vertaa jaksanut nähdä vaivaa että olisi lähtenyt etsimään omaa puhelintaan tuosta n. puolen kilometrin tienpätkältä.
Ajattelin että annan puhelimeksi netittömän nokian kapulan ainakin pariksi viikoksi. Miehen mielestä liian ankara rangaistus, onko teistä?
Kommentit (65)
Jos meillä perseilisi noin, saisi olla kokonaan ilman puhelinta.
Ootte jo täysin epäonnistuneita vanhempia, jos poika saa teille puhua noin. Melkoisen vässykkä sun mies. Älkää ainakaan lisääntyykö enempää, kiitos.
Ihan oikein on.
Pelikone voi myös jäädä pois joksikin aikaa. Aikalailla viimeiset hetket vaikuttaa teinin elämänhallintaan.
Poika on juuri sellainen, millaiseksi olette hänet kasvattaneet.
Kasvatus ei ole pelkkää ohjeiden ja neuvojen antamista, se on sitäkin, että lapsi kasvaa sellaiseksi, millaisen mallin hän perheeltä saa.
Pieni lapsi imee kaiken itseensä kuin sieni, ja oppii toimimaan, niinkuin näkee muidenkin toimivan.
Älä moiti poikaa, siksi että hän on huoleton. Olisitte opettaneet hänet huolelliseksi.
Mihin se muka puhelinta tarvitsee? Anna olla ilman pari kuukautta. Keskustelkaa asiasta uudestaan vaikka joululahjojen aikaan. Oppiipahan olemaan!
Samaa mieltä, mun mielestä olkoon ilman puhelinta.
Ja poika on laiska just ton takia, että te vanhemmat etsitte puhelinta ja nyt vielä mietitte onko netitön puhelin liian ankara (wtf??) rangaistus.
Onko oikeasti hukannut vai onko jotkut ryöstäneet sun pojan?
Isommat pojat ottaa ne siltä, eikä poika kehtaa kertoa.
Laittaisin muunkin elektroniikan toistaiseksi jäähylle, jos poikaa ei kiinnosta huolehtia niistä. Tietokonetta saisi käyttää valvotusti koulutehtäviä varten.
Kyllä tolla menolla elämä tulee poikaa "kouluttamaan" jos ette itse sitä ennen tee!
antaa pojan olla ilman puhelinta kokonaan jospa läksyt menisi pikku hiljaa perille.
Ilman puhelinta minäkin jättäisin.
Netitön nokian kapula niin pitkäksi aikaa, että ostaa oman puhelimen. Jos ei jaksa lähteä etsimään hukkaamaansa tavaraa, ei ansaitse tuon kummempaa luuria. Ehkä oppii myös pitämään huolen romuistaan, jos joutuu itse tekemään työtä ansaitakseen rahat sen ostoon.
Rangaistus on aivan kohtuuttoman kova. Teinillä pitää olla älypuhelin, muuten sosiaaliset suhteet kärsivät, nuori jaa kaveripiirin ulkopuolelle, koulu jää kesken, syrjäytyy, alkaa käyttää päihteitä, jää huumekoukkuun, ajautuu rikoksen poluille, kun tarvitsee rahaa huumeisiin, pakotetaan huumevelkojen takia ala-maailman muuliksi ja päätyy pahamaineiseen vankilan Venezuelassa. Otatko, ap, tästä vastuun?
Hyvin ne ovat kakarat selvinneet vuosikymmenet ilman puhelinta.
Naurettavia kommentteja osa. En itse voisi olla juurikaan paremmin kasvatettu, mutta kyllä veljeltäni silti tulee välillä tosi välinpitämätöntä settiä vanhemmille. Ihan kuuluu ikään ja pitää tehdä selväksi ettei ok.
Ei minkäänlaista puhelinta pojalle, jos ei kiinnosta huolehtia.
Huh, miten laiska lapsi.