Millä saan tuon lapsen vaihtamaan useammin vaatteita. Saattaa pitää viisikin päivää samaa paitaa ja antaa hirveän valitukse kanssa pesuun
Kommentit (10)
Teilla ei sitten ole tapana ihan rutiininomaisesti laittaa vaatteita pyykkiin vaikka max. kahden paivan kayton jalkeen?
Ei kai tuo iso ongelma ole, sanot vaan etta "nyt on ollut sama paita kaksi paivaa paalla, anna tanne niin menee pyykkiin".
Miten voi edes olla vaihtoehto, ettei vaatetta pestä useammin? Minun lapset vaihtaa vaatteet usein ja jos ei vaihda oma-aloitteisesti, käsken vaihtamaan.
Illalla viimeistään pitää vaihtaa yöpuku päälle ja silloin voit viedä vaatteet pyykkiin. Mikä tässä on vaikeaa?
Kai se ottaa yöksi pois?? Siitä pyykkiin
Osta monta kappaletta samoja vaatteita
Meillä toimii
Tyttö rakastaa yhtä tiettyä miesten XL hupparia ja käyttää sitä melkein aina
Nyt meillä on niitä 2 kappaletta. Toinen käytössä ja toinen pesussa/kaapissa puhtaana
Helppoa
Pestä vaatteita 5 päivän välein? HOW DARE YOU!
Vaatteita pidetään vähintään 20 päivää ja sitten, jos ilmasto suo, niin sitten pestään.
- GRETA
Mulla ollut sama työpaita jo kolme viikkoa päällä. Olen vähän laiska tuon pyykkäyksen suhteen...enkä kyllä töissäkään rehki😁
Kyllä (päällimmäistä) paitaa tai esim. farkkuja voi pitää helposti viisi päivää päällä ennen pesua, ellei ole erityisesti tahrinut tai hikoillut. Alushousut ja sukat vaihdetaan joka päivä.
Minkä ikäinen lapsi?
Meillä 4v, 7v ja 9v.
Näistä keskimmäinen on vaatteistaan tarkka. Voi olla, että käyttää samoja vaatteita kahtena päivänä peräkkäin.
Muut vaihtavat joka päivä ihan koko vaatekerran. Vanhin hikoilee vieläpä, joten senkin puolesta säännöllinen vaatteidenvaihto ja pesut ovat tärkeitä.
Vaatteita on vaihdettu säännöllisesti pienestä pitäen. Lisäksi vaatetta on käyty ostamassa yhdessä, jotta kampe on mieluista ja varmasti sopivaa eikä hutiostoja tule.
Olisiko mahdollista ostaa useampia mieluisia vaatteita? Minkä ikäinen lapsi on kyseessä? Mietin sitä, että varsinkin yläkouluikäinen joutuu helposti kiusatuksi, jos ei hygienia ole kunnossa.
Ostat useamman kappaleen suosikkivaatetta.