Meillä on vieressä Lidl ja hain sieltä päivän ruuat mutta mies ajeli silti työpäivän jälkeen Prismaan
Ja nyt väsyneenä värkkää tuolla jotain lämppäreitä, ei kelvanneet Lidlin kala ja muussi.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Mä en syö muuta kuin lidlin ruokaa. On nääs lihat parempia kuin muissa kaupoissa ja saa paljon muitakin laadukkaita ulkomaalaisia tuotteita mitä ei ole fiksattu ''suomalaisten suuhun sopivan makuiseksi'' eli ovat täyttä tavaraa. Annan esimerkin, lidlin pakastettu parsakaali sisältää isoja parsakaalin nuppuja eli kokonainen pilkottu parsakaali. Muiden kauppojen pakastettu parsakaali on silputtua höttöä ja niitä alapaloja.
ties missä aasinpissassa kasvatettuja!
"jos meinaat ruokamenoissa saastaa (ja sitahan sa meinaat, miksi muuten kavisit Lidlissa) niin kannattaa ostaa kerralla viikon ruuat ja ihan etukateen miettia, mita tekee ja tehda sen perusteella ostoslista"
En ymmärrä väittämää. Miten muka viikon ruuat ovat sen halvempia kuin vaikkapa kerran päivässä ostetut? Olettaen tietysti, etteivät tarjoukset ole voimassa kuin juuri tuona kyseisenä ostospäivänä.
Itse käyn kerran viikossa kaupassa ihan siksi, että se on logistisesti helpompaa. Kiertelen kaupan läpi ja poimin sieltä sopivilta tuntuvat tuotteet. En tosiaan tarvitse mitään ostoslistaa, vaan voin poimia sieltä sopivia tuotteita myös tarjouksesta. Jos ruokalistalla olisi vaikkapa porsaankyljykset, en voisi ostaa nyt tarjouksessa olevia kanafileitä.
Kertokaa nyt joku ihan rautalangasta vääntäen miten kaupassakäntikertoja harventamalla säästää ruokaostosten kokonaiskuluissa.
torinou kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en syö muuta kuin lidlin ruokaa. On nääs lihat parempia kuin muissa kaupoissa ja saa paljon muitakin laadukkaita ulkomaalaisia tuotteita mitä ei ole fiksattu ''suomalaisten suuhun sopivan makuiseksi'' eli ovat täyttä tavaraa. Annan esimerkin, lidlin pakastettu parsakaali sisältää isoja parsakaalin nuppuja eli kokonainen pilkottu parsakaali. Muiden kauppojen pakastettu parsakaali on silputtua höttöä ja niitä alapaloja.
ties missä aasinpissassa kasvatettuja!
Sä et oikeasti tiedä miten hevi-tuotteet on kasvatettu, olivatpa ne L, K tai S -kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Kukin käyköön missä kaupassa tykkää.
Itse en pidä kaikista Lidlin tuotteista ( Olen kokeillut), mutta esim. jotkut keksit ja suklaat joita ei muualta saa, ovat olleet hyviä.
Jotkut saavat tästäkin aiheesta ihmettelemisen aihetta, jos ei kauheasti arvosta ko. kauppaa ( Onhan se "ihan kummaa/ kamalaakin", jos kertoo mieluummin asioivansa muualla😆...).
Osa Lidlin tuotteista on minusta selvästi parempia kuin muualla, kuten jäätelöt ja osa muista maitotuotteista samoin granola. Hevi-tuotteissa ei juuri eroa. Samoin pakattu maustamaton liha ja kala. Huonompia ovat useat valmisruoat.
Isoin ongelma Lidlissä on valikoiman suppeus, aivan oleellisesti vähemmän valikoimaa kuin Prismassa. Siksi käyn Lidlissä hankkimassa nuo omat suosikit ja valtaosan osoista ostan Prismasta.
Vierailija kirjoitti:
Minä pyöräilen pörrisman kupeesta liitiin 10 km päähän ;-)
Hyötyliikuntaa, pointsit siitä.
Vierailija kirjoitti:
Lidlistä saa erinomaista muusijauhetta. Tykkään tehdä ruuan alusta asti itse mutta tuota meillä on aina kaapissa varalla.
Me ei olla enää vuosiin tehty itse muusia kun löydettiin tuo Lidlin muusijauhe. Siitä tulee tosi hyvä muusi, ei tarvi enää vaivautua perunoita kuorimaan.
Vierailija kirjoitti:
"jos meinaat ruokamenoissa saastaa (ja sitahan sa meinaat, miksi muuten kavisit Lidlissa) niin kannattaa ostaa kerralla viikon ruuat ja ihan etukateen miettia, mita tekee ja tehda sen perusteella ostoslista"
En ymmärrä väittämää. Miten muka viikon ruuat ovat sen halvempia kuin vaikkapa kerran päivässä ostetut? Olettaen tietysti, etteivät tarjoukset ole voimassa kuin juuri tuona kyseisenä ostospäivänä.
Itse käyn kerran viikossa kaupassa ihan siksi, että se on logistisesti helpompaa. Kiertelen kaupan läpi ja poimin sieltä sopivilta tuntuvat tuotteet. En tosiaan tarvitse mitään ostoslistaa, vaan voin poimia sieltä sopivia tuotteita myös tarjouksesta. Jos ruokalistalla olisi vaikkapa porsaankyljykset, en voisi ostaa nyt tarjouksessa olevia kanafileitä.
Kertokaa nyt joku ihan rautalangasta vääntäen miten kaupassakäntikertoja harventamalla säästää ruokaostosten kokonaiskuluissa.
:D No ei se kiveen hakattu ole se ostoslista. Itse esim ensi sunnuntaille suunnittelin indonesialaistyyppista ruokaa, eli ruokalistassa luki etta sate-protskua. Kaupassa sitten katson, onko sopivia lihoja tarjouksessa tai laputettu, ja valitsen sitten ne.
Ilman ostoslistaa kaupasta tulee napattua mukaan myos herateostoksia, ja ruokasuunnittelu havikin minimoimiseksi kay vaikeammaksi. Itse kayn myos autolla kaupassa ja kauppa on aika kaukana, eli bensakulut myos lisaavat kaupassakaynnin kokonaishintaa.
Mutta jos sina osaisit ostaa yhta edullisesti ja yhta vahalla havikilla ruokaa kaymalla joka paiva kaupassa, niin hyva sulle. :) Itse olen huomannut etta suunnittelemalla menut etukateen ja tekemalla ostoslistan, ruokakauppalasku on pienentynyt. Just eilen kavin hakemassa ensi viikon perjantaihin asti ruuat ja meni 35 euroa. :)
Minä pyöräilen pörrisman kupeesta liitiin 10 km päähän ;-)