Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten haetaan passi R-kioskilta kun ei ole lainkaan henkilöllisyystodistusta?

Vierailija
08.10.2019 |

Ainoastaan ajokortti löytyy. Miten sen passin saa sieltä R-kiskalta oikein?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako sen valtakirjan sieltä poliisiasemalta, kun käy tunnistautumassa?

Paikkakunnallani ei ole poliisiasemaa, vain palvelupiste avoinna kerran viikossa. Oon siis hakemassa henkilökorttia ja menossa tunnistautumaan lähiviikkoina, aika varattuna.

Henk.kort. tulee sit R-kioskiin, josta jonkun pitää lunastaa se puolestani.

Vierailija
22/41 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Kelaankin käy vanha passikin. Tosin kyselevät kaikenlaisia kysymyksiä. Jos ei joku sitä tiennyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riittää kun kirjoitat valtakirjan jollekin jolla on voimassa oleva passi. Viimeksi kun hain omaa passia niin pyysin puiston spurgua hakemaan passini valtakirjalla.

Ja sillä oli passi/ 5 v voimassa oleva henkkari? No oho.

Millä luulet hänen hakevan tukirahat säännöllisesti pankista?

No ei mullakaan ole virallista henkkaria ja kävin just pankissa ja hain uuden pankkikortin? Ja sen käyttämiseen riittää ajokortti jos satutaan kysymään.

Vierailija
24/41 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Passin pitäisi tosiaan olla jotain 8v voimassa. 5v on aivan liian vähän. Ei siinä ajassa ehdi ulkonäkö edes muuttua. Eikä sen puoleen passin sivutkaan ehdi täyttyä.

Rahastuksen takia se onkin noin lyhyt. Tietoturva on tekosyy.

Vierailija
25/41 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riittää kun kirjoitat valtakirjan jollekin jolla on voimassa oleva passi. Viimeksi kun hain omaa passia niin pyysin puiston spurgua hakemaan passini valtakirjalla.

Niinpä. Toimeentulotukena saa passin/henkilökortin pidettyä voimassa.

Passia ei saa, henkilökortin kyllä. Se kelpaa muistaakseni euroopassa shengen alueella joten toimeentukuasiakaskin voi käydä ulkomailla tai ainakin pohjoismaissa.

Henkilökortti on vähän halvempi kuin passi.

Vierailija
26/41 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei mullakaan ole virallista henkkaria ja kävin just pankissa ja hain uuden pankkikortin? Ja sen käyttämiseen riittää ajokortti jos satutaan kysymään.

Ajokortti saattaa riittää pankille tai sitten ei, uusiin asiakkuuksiin se ei enää kelpaa tunnistautumiseen. Eli pankki itse päättää nykyään kelpaako.

Vierailija
27/41 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mää oon tämmönen takuueläkkeellä oleva deeku. En saa toimeentulotukea kun oma asunto jne., enkä ole tarvinut henkilökorttia mihinkään

Ajokortilla saa paketit, ja moni muukin vielä onnistuu.

Vierailija
28/41 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain näyttämällä henkilökorttiani. Tästä tosin on nyt jo yli pari vuotta, en tiedä saako henkilökortilla enää.

Vierailija
29/41 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajokortti saattaa riittää pankille tai sitten ei, uusiin asiakkuuksiin se ei enää kelpaa tunnistautumiseen. Eli pankki itse päättää nykyään kelpaako.

Niin, ei kelpaa sähköistä tunnistautumista vaativiin, se on laki. Muihin ne kelpuuttaa. Ja jos pultsarilla on kortti, sen ei sitä tarvitse pankissa uusia.

Multakin ne kyseli onko muuta kuin ajokortti, koska mulla oli väärä se varmistuspuhelinnumero. No, oli vain ajokortti mutta suostuivat poistamaan sen numeron ja itse verkkopankkitunnuksilla lisäsin uuden. En ole käynyt pankissa 18 vuoteen varmaan ja olen rahani saanut ja paketteja noutanut.

Vierailija
30/41 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain näyttämällä henkilökorttiani. Tästä tosin on nyt jo yli pari vuotta, en tiedä saako henkilökortilla enää.

Saa tietysti. Mutta se on voimassa 5 vuotta kuten passikin, ja passi taitaa olla jopa halvempi, ja sillä voi matkustaa muuallakin kuin eta-maissa tai mitä lie. Joten useampi ottaa passin.

Vierailija
31/41 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Henkilökortti on vähän halvempi kuin passi."

Passi on tällä hetkellä halvempi.

Vierailija
32/41 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just joo. Kuinkahan mones aloitus tämäkin on. Jos vähänkin seuraa uutisia ja lehtiä, niin tämä on jo moneen kertaan kerrottu viime aikoina.

https://www.poliisi.fi/luvat/kysymyksia_ja_vastauksia

Vierailija
33/41 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha passi käy henkilöllisyystodistuksesta moneen paikkaa, myös uuden passin noutamiseen.

Tietysti vanhentuneella passilla ei voi matkustaa.

Vierailija
34/41 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikkakunnallani ei ole poliisiasemaa, vain palvelupiste avoinna kerran viikossa. Oon siis hakemassa henkilökorttia ja menossa tunnistautumaan lähiviikkoina, aika varattuna.

Miksi alapeukkuja?

Mulla ei ole tulostinta, en voi tulostaa sitä valtakirjaa mistään.

Joku sanoi täällä että valtakirjan voi pyytää poliisiasemalta.

Vierailija
35/41 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukkuja?

Tarkoitan siis valtakirjalomaketta, jolla voin valtuuttaa jonkun tuttavani lunastamaan henkilökorttini R-kiskalta. Mulla ei siis ole passia eikä henkilökorttia.

Vierailija
36/41 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa tietysti. Mutta se on voimassa 5 vuotta kuten passikin, ja passi taitaa olla jopa halvempi, ja sillä voi matkustaa muuallakin kuin eta-maissa tai mitä lie. Joten useampi ottaa passin.

Ok, tietoni on parin vuoden takaa, silloin henkilökortti oli 10€ halvempi kuin passi ja toimeentuloasiakkaat ei saanu passia (harkinnanvaraisesta?) toimeentulohakemuksella. Ehkä sen kulut katsotaan katetuksi sillä normitoimeentulolla?

Vierailija
37/41 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy vaikka kirjastossa ja tulostaa sen lomakkeen, jos ei kenelläkään sun kavereista ole tulostinta.

Vierailija
38/41 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, tietoni on parin vuoden takaa, silloin henkilökortti oli 10€ halvempi kuin passi ja toimeentuloasiakkaat ei saanu passia (harkinnanvaraisesta?) toimeentulohakemuksella. Ehkä sen kulut katsotaan katetuksi sillä normitoimeentulolla?

Tässä ajantasaisin. Passi myös listassa maksusitoumus hakemuksessa.

https://www.kela.fi/toimeentulotuki-maksusitoumukset

Vierailija
39/41 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukkuja?

Kirjastoissa voi tulostaa. Mutta jospa menisit ihan sinne poliisiasemalle kysymään miten toimia.

Vierailija
40/41 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Passia ei saa, henkilökortin kyllä. Se kelpaa muistaakseni euroopassa shengen alueella joten toimeentukuasiakaskin voi käydä ulkomailla tai ainakin pohjoismaissa.

Henkilökortti on vähän halvempi kuin passi.

Minä olen saanut vanhalla passilla uuden passin ja se on toiminut henkilöllisyystodistuksena ja on kerrottu, että passia voi käyttää henkilöllisyystodistuksena vuoden, kun päivämäärä on umpeutunut. Ja tämän tiedon sain poliisilsitoksesta, kun hain uutta passia.

Henkilöllisyyshän varmistetaan vielä tekstiviestillä, joka on ilmoitettu hakijan puhelimern, kun passi on noudettavissa ja se vielä varmistetaan ärrällä.