Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi toiset sanovat, ettei voi olla ADD:tä, jos on luonteeltaan rauhallinen?

Vierailija
08.10.2019 |

Kun siksihän se on nimenomaan juuri ADD, ilman H:ta siellä välissä.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon sellainen että jos esim juttelen jonkun kelan tyypin kanssa, niin en anna sen sanoa sanoja loppuun sillä virkamies slangilla vaan arvaan nopeasti mitä on sanomassa sanon sen hänen puheensa päälle nopeammin, koska en jaksa odottaa lausetta loppuun.

Tulee sellainen olo että heillä on hirveästi tietoa ja he haluavat hyödyntää sitä.

Se on jos joku juurta jaksaen alkaa selostaa jotakin niin sitten yhdistelee asiat ja kalauttaa sen olennaisimman heti ilmoille koska katkee muutoin verisuoni päästä.

Vierailija
22/26 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon sellainen että jos esim juttelen jonkun kelan tyypin kanssa, niin en anna sen sanoa sanoja loppuun sillä virkamies slangilla vaan arvaan nopeasti mitä on sanomassa sanon sen hänen puheensa päälle nopeammin, koska en jaksa odottaa lausetta loppuun.

Tää ei oo mikään häiriö. Ihan vaan epäkohteliasta käytöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on hämmentävän paljon väärinkäsityksiä neurokirjolaisia kohtaan. Ensinnäkin ADHD, ADD tai aspergerhenkilö voi olla älykkyydeltään mensatasoakin, eli opinnoissa tms epäonnistuminen ei johdu tyhmyydestä vaan siitä että keskittyminen on vaikeaa tai sosiaalisessa vuorovaikutuksessa ja sääntöjen noudattamisessa on haasteita. 

Minulla on ADHD ja pystyn tästä vitsauksesta huolimatta keskittymään itseäni kiinnostaviin asioihin niin syvällisesti etten enää näe ja kuule yhtään mitään. Eli putoan hyperfokukseen. Suurin osa asioista sen sijaan on tylsiä ja yksitoikkoisia ja minun on erittäin vaikea sietää muiden hitautta jne. Minulla on myös joku oppimishäiriö mitä ei ole vielä tutkittu, yritän päästä nyt tutkimuksiin jotta saisin vihdoin yliopiston valmiiksi. Opintoihin pääseminen ei ole ollut koskaan vaikeaa, valmistuminen sen sijaan on todella kovan työn ja tuskan takana. Esimerkiksi massaluennot tai pitkät kirjoitustehtävät ei sovi minulle yhtään.

Vierailija
24/26 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei enää virallisesti jaotella adhd tai add. Vaan adhdtä on kolmea muotoa. Rauhallisella ihmisellä voi olla myös adhd , tai add.. tai puhelialla vilkkaan oloisella ihmisellä add.

itseäni rasittaa stereotypiat joita lähtökohtaisesti levittää ihmiset joilla itsellään ei ole diagnosoitu adhdn mitään muotoa.

Adhd ei ole niin vahvasti ulkoa päin määriteltävä ja ulospäin näkyvä mitä stereotypioista annetaan ymmärtää. On esimerkiksi monia ulospäinsuuntautuneita, hauskoja ja vilkkaita ihmisiä joilla ei ole adhdtä. Ja hiljaisia rauhallisia ihmisiä joilla on adhdn ylivilkas muoto mutta se ei näy ulospäin. Eikä kaikki addit ole hiljaisia haaveilijoita. Ongelmien painopiste on vaan vähän eri kohdassa onko inattentive vai hyperactive taipuvainen.

T. Adhd jolla molemmat sekä inattentive & hyperactive muoto

Vierailija
25/26 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ei enää virallisesti jaotella adhd tai add. Vaan adhdtä on kolmea muotoa. Rauhallisella ihmisellä voi olla myös adhd , tai add.. tai puhelialla vilkkaan oloisella ihmisellä add.

itseäni rasittaa stereotypiat joita lähtökohtaisesti levittää ihmiset joilla itsellään ei ole diagnosoitu adhdn mitään muotoa.

Adhd ei ole niin vahvasti ulkoa päin määriteltävä ja ulospäin näkyvä mitä stereotypioista annetaan ymmärtää. On esimerkiksi monia ulospäinsuuntautuneita, hauskoja ja vilkkaita ihmisiä joilla ei ole adhdtä. Ja hiljaisia rauhallisia ihmisiä joilla on adhdn ylivilkas muoto mutta se ei näy ulospäin. Eikä kaikki addit ole hiljaisia haaveilijoita. Ongelmien painopiste on vaan vähän eri kohdassa onko inattentive vai hyperactive taipuvainen.

T. Adhd jolla molemmat sekä inattentive & hyperactive muoto

Eli inattentive, hyperactive ja mikä on se kolmas?

Vierailija
26/26 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnosoitu ADD kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla ulkoisesti rauhallinen, mutta ei silti pysty keskittymään asioihin.

Sekoitat ADD:n, ADHD ylivilkkaushäiriöön. ADD:llä on monesti hahmottamisongelmia ja ajattelu ns. "vaikeamman kautta".

Ovat sisarsairauksia, mutta kyseessä ei ole sama diagnoosi.

Kyllä kyseessä todella on sama häiriö. Aktiisuuden ja tarkkaavuuden häiriö, joka voi ilmetä joko yli- tai aliaktiivisuutena. Kun oletus on että tietty aktiivisuuden taso on normaali, on poikkeama siitä kumpaan suuntaan tahansa häiriö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä