Muuttopäiväkirjat
Kommentit (48)
Oon jotenki tosi järkyttyny, miten nää puhuu toisilleen. Toi Matti ainaki vaikuttaa ihan mul kulta, jota vaa vituttaa Klaaran olemassaolo plus eikö ne oo tunteny toisensa vaan jonku 6 kk. En muutenkaa ymmärrä mistä ihmeestä Yle on nää tyypit kaivanu, jotenki tosi outoa porukkaa.
Siis oikeesti, miten kauheita miehiä tähän sarjaan on löydetty! :O Puhuvat kumppaneilleen tosi rumasti.
Tupakan poltto autossa on myös vuonna 2016 voimaan tupakkalain mukaan kiellettyä, kun kyydissä on alle 15v lapsi. Mutta eipä tunnu Antti haittaavan kun jaksossa 7. laittaa palamaan lapset kyydissä. Tuskin kukaan normaali ihminen Suomen lakia ulkoa osaa, mutta luulisi jo järjenkin sanovan, ettei autossa polteta kun lapsia kyydissä.
Katsoin kaikki jaksot ja extrat ja olin alkuun samaa mieltä Ummeljoen väestä. Heillä on kuitenkin todella ihanat lapset ja pätkistä näkyy, että juuri ne sudenkuopat on vältetty, joita mm. Supernanny Suomessa käsiteltiin. Kukaan ei ole kiinni puhelimessa tai pleikassa, ruokaa tehdään ja syödään yhdessä ja lapsille ollaan jämäköitä. Antakaa nyt ihmisille mahdollisuus muuttua. Ana näkyy tekevän lumitöitä ja oikeitakin nykyään, Taija leipoo harva se päivä. Jotain ne on oikein tehneet, kun lapsi varmistaa moneen kertaan saako näyttää keskaria ja tyttö on niin valoisa ja oma-aloitteinen. Pikku-ukosta nyt puhumattakaan. Kielenkäyttö on roisia ja kämppä sotkussa, mutta ainakin perhe on vuorovaikutuksessa. Kaikkea hyvää heille!
Alko ahdistamaan sekä Matti että Justus heti ensi näkemältä. Oon meinaan just tuollasten kanssa yrittäny pärjätä aikanaan kun vielä kuvittelin että parisuhde se on ihmisen elämässä onnen ja autuuden tae. Tulee muistot mieleen. Mutta hyvä huomata että muutki huomaa että luonnevikasta sakkiahan nuo on. Ville ja Klaara on molemmat superkilttejä ihmisiä jotka vaan uskoo sisällään että heissä se vika on kun toinen on täys kuspää. Toivottavasti tajuavat vielä että muutakin on olemassa, ja yksinolokin voittaa parisuhdehelvetin jossa toinen tekee kaikkensa sen suhteen sabotoimiseksi.
Ja mää olen ollu yksin nyt jo 8 vuotta ja niin pirun tyytyväinen. Kertaakaan ei ole tullu mieleen että olispa joku tossa taas v-tuilemassa ja pettämässä.
Erikoinen sarja. Vaatii vähän sulattelua ehkä...
Onko nämä nyt niin kuin ns keskivertoja tai normaaleja suomalaisia? En ole ikinä kuvitellut asuvani lintukodossa, mutta vähän järkyttää. Kaikki miehet aivan vätyksiä, siivoa sinä, minä pelaan pleikkarilla. Kova koulu ainakin noille kahdelle nuorelle tytölle kasvattaa tuollasia mieslapsia.
Täytyy myöntää, että vähän ärsyttää tuo Ummeljoen pari. Aikuisia ihmisiä, mutta yhteiskunnan rahoilla elätetään hevosesta lähtien kaikki. Samaan aikaan mummoila ei riitä rahat lääkkeisiin, opiskelijat elää velaksi, mutta työkykyiset valittaa kun ei enemmän rahaa tule yhteiskunnalta. Hyvä jos kuitenkin ohjelman jälkeen edes toinen on töissä.
Myötähäpeän määrä on suuri. Meneekö vapaa lisäänytymisoikeus tasapainoisen vanhemmuuden edelle? Ummeljoelle en muuta, se on varma se. Kauhunaapurit...
Sosiaalitoimisto hoi...