Vaikea päätös ja epävakaa persoonallisuus
Tekstistä tulee niin pitkä että pitää jakaa kahteen viestiin.
Kysymykseni on hieman laajahko ja kieltämättä todella vaikea enkä tiedä mistä lähtisi sitä setvimään mutta kokeillaan.
Tästä tulee varmasti vähän hajanainen jota pyrin tarkentamaan jos tulee auttajia.
Arvostaisin aivan uskomattoman paljon jos joku voisi antaa ulkopuolista vinkkiä tilanteeseen tai jakaa kokemuksia kanssani
(varsinkin epävakaasta persoonallisuudesta ja sellaisen kanssa seurustelusta/irti pääsystä)
Tapasin parisen vuotta sitten erään tytön jonka kanssa oikeastaan kaikki onnistui. Kaikki kaverini pitivät hänestä ja huusivat yhteen ääneen että mun pitäisi ottaa hänet.
Itsekin aina viihdyin hänen kanssaan. Uskomaton rauha täytti aina minut, koska me ei oikeastaan koskaan riidelty yhtään mistään.
Ongelmana oli että noh, ehkä kaikki oli vähän liiankin hyvin koska kaikesta huolimatta kaipasin jotain, ehkä jännitystä?
Olin kuitenkin tottunut jollain kierolla tavalla entisissä suhteissani vähän ottamaan yhteenkin.
Ehkä minua myös usein häiritsi hänen tietämättömyytensä asioista. Ehkä voisi kuvailla häntä hieman yksinkertaiseksi ja olen aina tuntenut vetoa älykkyyteen.
Lopulta en tiedä miksi en vain ole valinnut jo häntä.
Aina välillä hairahduin muihinkin naisiin. Palaten sitten kuitenkin aina tämän naisen luokse.
Kerroin tästä kuitenkin aina hänelle ja tunteeni häntä kohtaan kasvoi ja kasvoi.
Voisi sanoa että oli pienestä kiinni ettemme jo alkaneet seurustella.
Sattui kuitenkin käymään niin että tapasin sitten toisen naisen joka oikeastaan vei varsinkin ulkonäöllisesti jalat altani.
Kuitenkin jo ensimmäisillä treffeillä minua ahdisti aivan julmetusti.
En osanut selittää mistä se johtui mutta minua seurasi kokoajan todella painostava ja outo tunne. Ikään kuin paha olisi läsnä?
Tuntui kuin hänessä olisi 2 persoonallisuutta.
En ollut tuntenut tuollaista painostavuuden tunnetta ikinä. Kaveritkin mainitsivat samasta asiasta että kyseinen henkilö on erittäin painostava selittämättömällä tavalla.
Silti jokin voima minua aina vetää tämän naisen luokse. Hän on myös uskomattoman fiksu ja meillä on erittäin kiihkeää yhdessä.
Samaan aikaan tunteeni tähän vanhaan tyttöön ei siltikään laimennu ja olen joutunut pahaan pinteeseen näiden kahden ihmisen välillä.
Olen nähnyt oikeastaan vuorotellen kumpaakin, tosin miltei vain kokoajan tätä uudempaa.
Rehellinen olen ollut vain ja ainoastaan tälle entiselle tytölle jolle kerroin koska hänelle muutenkin oli helppo kertoa kaikesta.
Tämä "uusi" kun on todella tempperamenttinen ja suuttuva.
Hänellä oli myös taipumus alkaa uhkaamaan minua itsemurhalla, viiltelyllä ja hän saikin paniikkikohtauksia kokoajan, joka oli minulle uusi asia.
Aina kun puhun tunteistani tai olen ottamassa etäisyyttä, saan itsemurhauhkauksia, näen uusia viiltelynjälkiä ja mustelmia jotka hän itselleen aiheuttaa.
Kommentit (4)
No joko epävakaasti käyttäytyvä ihminen hakeutuu itse hoitoon ja terapiaan eikä vedä sua mukanaan, tai se oot sä, jonka sinne terapiaan täytyy jossain kohtaa hakeutua. Jompi kumpi. Kuulostat ihanteelliselta pompoteltavalta ihmiseltä, joka ei tunne rajojaan.
Ei kannata haikailla ihmisen perään, jonka kanssa kaikki on aina hämmentävää ja joka saa sut muuttamaan omaa käytöstäsi. Yleensä mitä jännittävämpää ja arvaamatonta toisen kanssa on, sitä vähemmän kyseessä on molemminpuolinen ja terve suhde, joka kestäisi. Arvaamaton ja epävakaa ihminen menee oman päänsä mukaan, aina, ja jättää sut kun ei saa tyydytystä tai olo alkaa tuntua tyhjältä.
En sinuna ottaisi kumpaakaan vaihtoehtoa, vaan etsisin vielä. Kyllä ihmisen pitää herättää vahvoja tunteita, mutta niiden ei pitäisi johtua epävakaudesta ja epävarmuudesta, vaan siitä, että ihminen on itselle vaan niin sopiva.
Ihan vain yksi vinkki: älä leiki ihmisillä, he särkyvät.
Unohda molemmat kokonaan ja kasva aikuiseksi ensin itse. Sitten kun olet valmis oikeasti sitoutumaan rupea miettimään uusia naissuhteita.
Viesti jatkuu:
Alkaa kuitenkin tuntua oudolta etten pääse irroittamaan otetta tästä uudestakaan tytöstä vaikka joka kerta kun näemme riidellään ja otamme yhteen (ei fyysisesti) ja minua aina vain painostaa enemmän ja enemmän.
Yksikään kavereistanikaan ei pidä tästä tytöstä ja oikeastaan hän pienesti aina riitautuu myös kavereideni kanssa tai kavereideni mitta muuten vain täyttyy hänen kanssaan.
Hän silti kokoajan enemmän ja enemmän pitää minusta ja minä itse soupaan ja huopaan ja oikeastaan otan etäisyyttä ja haluaisin jollain oudolla alitajuisessa tavalla tämän kaiken loppuvan.
Varsinkin humalassa hommasta ei tule yhtään mitään. Silloin omat tunteeni ovat niin pinnassa etten kestä jollain tapaa ollenkaan hänen painostavaa ilmapiiriä ja huomion kaipuuta ja tulee miltei todella varmasti taiste
Ensin olen täysin varma että en voi jatkaa tätä ja toisaalta taas seuraavana aamuna saatankin miettiä kuinka paljon hänessä onkaan hyvää ja mitä jos kaikki toimisikin täydellisesti jos vaan unohdan tämän ensimmäisen tytön kokonaan?
Kamala ikävä saattaakin iskeä uudempaan tyttöömn ja tunnen uskomatonta sympatiaa ja ajatuksia hänestä.
Onko vika sittenkin minussa? -ajatukset täyttävät pääni.
Lopulta minulle selvisi että uudella tytöllä on epävakaa persoonallisuus josta en tiennyt kuin vasta näiden kuukausien jälkeen kun tätä on jatkunut koska hän ei uskaltanut kertoa etten tuomitse häntä.
Tämä kuitenkin alko selvittää oikeastaan kaiken sen että miksi on tuntunut kuin seurustelisin 2 eri persoonan kanssa tämän jälkimmäisen tytön tapauksessa.
Hän osaa olla uskomattoman lämmin ja läsnä, kunnes taas yhtäkkiä
todella kylmä, kolkko ja ilkeä. Tuntuu silloin kuin hänen katseensakin olisi toisen ihmisen.
Nyt olen siinä pinteessä että alan itse näiden kuukausien jälkeen olemaan ihan finaalissa siitä etten tiedä mitä tehdä.
Olen laihtunut ja tuntuu että olen puhunut jo jokaiselle kaverille ja tutulle asiasta ikäänkuin toivoakseni
että joku kertoo mitä tehdä. Pohdin ensimmäistä kertaa terapiaan menoa mutta sekin tuntuu hullulta tälläisessä itseaiheutetussa tilanteessa.
Olen lukenut todella paljon epävakaasta persoonasta ja siitä miten moni muukin tuntuu olevan olleen jumissa sellaisen kanssa.
Ikäänkuin itsekin alkaa olemaan epävakaa ja päivästä toiseen muuttuu mielipide siitä toisesta.
Esimerkiksi tässä iltalehden artikkelissa. Se on kuin omasta suustani.
https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000005827793.html
Mitä ajatuksia tämä herättää muissa? Haluaisin rehellisiä mielipiteitä ja kaikkia synkkiä ja onnellisiakin tarinoita.
Onko teillä kokemusta epävakaasta persoonasta ja sellaisesta ihmisestä eroamisesta?