Hömpötys, johon lähdit matkaan
Oli ketju hömpötyksistä mihin et lähtenyt matkaan. Kerro tässä ketjussa sellainen hömpötys, johon lähdit matkaan, joka voi olla noloa mainita. Tunnustakaa!
Itse karppasin, ja ostin jopa vähähiilihydraattisia leipiä. :D
Kommentit (839)
Oli joku buumi, missä kehuttiin fluoritonta hammastahnaa. Fluoria haukuttiin ja sanottiin, että se pilaa suunnilleen aivot. Minä raukka säikähdin ja aloin pestä hampaat niillä ns luonnonmukaisilla tahnoilla, joissa ei ole yhtään fluoria.
Vuoden fluorittomuushömpöttelyn jälkeen seurauksena tuhottomasti reikiä ja kalliit hammaslääkärilaskut. Nyt pesen taas kiltisti fluorilla ja reiät pysyneet poissa.
Olaplex-blondaukset
Törkeän hintasta eikä kyllä mulla toiminut.
Ostin kotiin yli 100 euron arvosta myös niitä kotihoitoja, jäi osa käyttämättäkin kun ei todellakaan tullut juuri mitään ihmeellistä vaikutusta. Ihan jollain markettituotteilla saan paremmannäkösen tukan.
En tiedä miten on muilla, voihan se joillain toimia.
Toteutin kaalisoppadieetin kerran. Joo, nesteitä lähti ja siinäpä se.
Vierailija kirjoitti:
Ostos tv:n vatsalihasvekotin ja tärinävyö😁
Tämä. Tulipa kans tilattu Vibroshape täristinvyö, häätää selluliitin talosta ja puutarhasta.. 😁👍
Verkostomarkkinointi. Meni rahat ja ystävät. Älkää ryhtykö!
Vierailija kirjoitti:
No se oli se talvi 2022-2023, kun ostin wc-ämpärin ja jätekasseja ja värjöttelin koleassa asunnossa niin, että kämpän kylmin seinä alkoi jo kukkia. Never again, pitäkää energiansäästönne.
Hesarin vouhotukset / yleinen hysteria "kriisitalvesta" ja "sähkökriisistä". Minäkin pohdin, miten pienessä kaksioissani voin säästää sähköä. Huolehdin siitä, onko kotivaraa tarpeeksi ja kauanko selviäisin kaapissa olevilla ruuilla. Ostin kannellisen ämpärin ja aloin säilyttää vettä. Hamstrasin kahvia.
Nyt vietin helmikuun ulkomailla sukulaisen luona. Sieltä palatessa oli ihmeellisen kevyt olo: olin unohtanut koko kriisivalmiuden kokonaan! Nyt en enää mittaa sähkömittarilla jääkaapin kulutusta tai jemmaa hyvin säilyviä elintarvikkeita. Pitäkää kriisinne!
Vierailija kirjoitti:
Ostin 80-luvulla glukomannaania eli vatsantäyttöpillereitä, joiden piti laihduttaa.. Ja höpsis! Kaappiin jäivät.
70-luvulla kuolasin lehdestä ondulaattorikampaa, jolla olisi pitänyt saada hienoja kampauksia. Ja pyh, jotenkin lapsikin tajusi, ettei taida ihan onnistua silloiset korkeat kampaukset pelkällä kammalla.
Edelleen käytössä: zumbatunnit, kahvakuula, hulavanne, goretexit. Mitään sängynaluskuntoilyvälineitä en ole hommannut!!
No nyt nolottaa🤔
Tähän asti luin hymyillen alentuvasti ja omahyväisesti. En minä vaan...
Mutta:
Ondulaattorikampa. Sen hommasin kuvitellen ihania kiharia ... ehei. Höhlä olin.
Nyt alkoi epäilyttää, että aktiivisia unohduksia saattaa olla muitakin...
Applen tietokoneet
Ihan eka hankkimani MacBook Pro oli käytössä 11 vuotta mutta tää seuraava... Ostin viime syyskuussa, on pitänyt käyttää huollossa jo neljästi ja yhä on ongelmia! Ei esim. herää lepotilasta ja tuulettimet huutavat kun katsoo videoita. Tyhmä kun menin ostamaan: tuttavani varoitti että nämä uudemman polven koneet on ihan p*skaa. Steve Jobsin perintöä näissä ei ole jäljellä muruakaan.
Ei enää ikinä ainakaan tietokoneita Applelta.
Menin kerran Jehovan todistajien tilaisuuteen heidän salilleen. Jonkinlainen uteliaisuus heidän ajattelutapaansa kohtaan ajoi minut sinne. Seurakunnan puhujien puheet tuntuivat vähän aikaa jotenkin loogisilta ja laulutkin kauniilta. Rivijäsenet halusivat kovasta huolehtia minusta ja ystävällisyys oli käsinkosketeltavaa. Kuitenkin jo muutaman vapaamuotoisen tapaamisen jälkeen oli pakko tunnustaa itselleen että näiden "ystävien" ajattelutapa ja suhtautuminen maailmaan ja ihmisiin oli hyvin primitiivinen. Mitään aitoa keskustelua tärkeistä asioista ei oikein voinut käydä, heillä oli oikeus ainoastaan yhteen ainoaan oikeaan mielipiteeseen joka oli heihin istutettu johtajiensa toimesta. Uudet "ystävät" katosivat.
Fitnessbuumin hurahdin täysillä. Söin proteiinia ja huhkin salilla, luin bodauslehtiä ja seurasin vaikka mitä treeniblogia, instatiliä yms. Kaappi oli täynnä jumppatrikoita jne. Sinänsä ihan ok, opin paljon fyysisen terveyden ylläpitämisestä, mutta aika överiksihän touhuni alussa meni. Tuli kaikenlaisia virheitä tehtyä, liian raskas treeni liian vähän ruokaa, tai mukaraskas treeni ja liikaa ruokaa niin että takapuoli levisi ja maha kasvoi, eikä se mitään lihasta todellakaan ollut.
Nyt olen maltillisempi ja lempeämpi itseäni kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Ostin piikkimaton n. 6 vuotta sitten, vai milloin se villitys nyt olikaan.
Mikä kenellekin on hömpötys. Ostin piikkimaton yli 10 vuotta sitten ja se on edelleen päivittäisessä käytössä (tosin alkaa hajoamaan, eli uusi ostettava pian!).
Vierailija kirjoitti:
Niin piti lisätä edelliseen, että varokaa kaikki yliopistossa opiskelevat sosialismia, sillä se on kuin roisto, joka käy armottomasti päällesi. Hankkikaa jokin rokoite liiallista sosialistista ajattelua vastaan, opetelkaa mieluummin ajattelemaan omilla aivoillanne.
Vaikuttaisi siltä, että kirjoittaja ei itse ole opiskellut yliopistossa.
Kuntoilu- ja terveysvälineisiin tulee joskus hurahdettua. Ei nyt niin pahasti, että olisin ostellut jotain ostostv-kamaa, mutta kaapeista löytyy ainakin piikkimatto, kahvakuula, selätin ja pilatesrengas (siis sellainen pyöreä, jota voi puristaa käsin tai reisien välissä). Kahvakuulaa käytän joskus, mutta muut on aika lailla unohtuneet käytöstä. Piikkimatolla makasin aikoinaan ja tykkäsin siitä, voishan sitä taas kokeilla joku kerta.
Pahimpana koronahysteria-aikana tuli hamstrattua vessapaperia, tomaattimurskaa, tonnikalaa, ruokaöljyä ja muuta varmuusvarastoa. Jossain vaiheessa oli kuivakaappi niin täynnä näkkäriä ja tonnikalapurnukkaa, ettei tarvinnut vähään aikaan ostaa. Mitään varsinaista merkitystä sillä ei ollut, korona ei vaikuttanut meidän kaupassa käyntiin, koska aiemminkin pyrittiin käymään isoilla ostoksilla kerran viikossa.
Ostos-tv:n laihdutushousut. Eivät mahtuneet edes päälle ja annoin kaverille.
Selluliitin poisto jollain uä-hoidolla. Rentouttavaa oli, mutta ei tosiaan toiminut.
Kaikenlaisia muotidieettejä kokeilin nuorempana.
Nykyään pidän itsestäni enkä koe jatkuvaa tarvetta laihduttaa.
Aikoinaan oli kaikentavaran ostohömpötys minulla. Ostin milloin mitäkin "tarpeellista" aina kun halvalla sain. Tuli NIIN hyvä fiilis niistä edullisista löydöistä ja tarjouksista.
Sitten eräänä päivänä havahduin, että kaikki kaapit on täynnä turhaa roinaa. En keksinyt mitä niillä tekisin, joten kuskasin kierrätyskeskukseen.
Nykyään säästän satoja, jopa tuhansia euroja vuodessa kun en ostele tarpeetonta tavaraa.
P.S. Tapahtui ennen kuin mitään konmaria oli edes keksitty.
Sain lahjaksi piikkimaton 10v sitten, ja olen siitä asti joka ilta jonka kotona olen nukkunut maannut sen päällä 15-20 minuuttia. Piikimaton vuoksi pystyin jättämään särkylääkkeen illasta pois. Ennen jouduin syödä iltaisin buranaa kun alaselkää, reisiä ja sääriä särki niin etten saanut nukuttua. MAtolla makaaminen poisitaa kipuni.
Eli lähdin onnekseni mukaan piikkimattoiluun. Nyt on jo kolmas piikkimatto menossa :D
Menin mukaan sellaisiin seurakuntiin joissa ihmisiä kaadetaan ja puhutaan kielten sekamelskaa. Alkuun se tuntui hyvältä ja oikealta, mutta ennen pitkää raskaalta ja ahdistavalta.
Pari vuotta sitten liityin takaisin omaan evlut seurakuntaan ja koen, että tämä "tavallinen" usko riittää minulle.
Täällä kans yksi joka hurahti aikoinaan sellaisiin laihdutuskapseleihin ne muka täytti vatsaa niin ettei tarvinnut syödä kuin kerran päivässä,ei ollut mitään hyötyä ja kun yritin peruttaa tilauksen ei onnistunut puhelimen kautta,ei sähköpostiin vastattu jne kun uhkailin poliiseilla niin eivät lähettäneet enää noita kapseleita:D puoli vuotta tilaisin 40 e/kk hintaan ja mitään hyötyä niistä ei ollut myös voide joka polttaa rasvaa tai muka piti polttaa oli kans yksi hömpötys,loppuvoide vanheni ja heitin sitten lopun roskiin.
Magneettipatja. Maksoi 3000 euroa. En huomannut mitään eroa. Turha ja ihan kallis ostos.
Mää oon samanlainen. Korona-aikana ihmiset hurahti retkeilyyn ja islantilaisiin villapaitoihin, minä päätin pysyä pois luontopoluilta ja reiteiltä niin kauan kuin kyseinen buumi kestää. Mieluusti liikun muualla ja kieltämättä ahdistaa ajatus rinkka selässä taapertaa jonossa toisten kanssa. Huh ei. Neulon mieluusti sukkia ja silloin tällöin paitojakin, mutta en ymmärrä miksi niiden pitäisi olla juuri noita islantilaisia malleja islantilaisista langoista.
Johonkin olen silti hurahtanut, mm just noihin fitfarmin valmennuksiin ja proteiinin tankkaukseen jauheista, juomista, patukoista, rahkoista jne.