Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein pesette hiukset?

Vierailija
07.10.2019 |

Minua on jo pitkään mietityttänyt tämä trendi pestä hiukset mahdollisimman harvoin.

Etenkin se että ettekö käy ollenkaan suihkussa joka päivä vai pesettekö vain vartalon vai kasteletteko hiukset vedellä?

Minua ällöttää ajatus että kävisi nukkumaan hiuksissa joissa on muotoilutuotteita ja päivän liat (katupölyä yms.) Liat hankautuisi pitkin kasvoja yön aikana.

Itse tykkään käydä iltaisin suihkussa ja pestä itseni päästä varpaisiin shampoolla ja suihkusaippualla, jotta voi käydä puhtaana nukkumaan joka päivä.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset pesen vain 2 kertaa viikossa. Harrastan liikuntaa, jonka jälkeen pesen vartaloni ja laitan hiuksiin kuivashampoota. Minun tyynyliinani likaisuus ei haittaa ketään ja hiuspohjani ei pitäisi häiritä ketään. Hiukseni näyttävät puhtailta, joten kenenkään silmiin ei pitäisi sattua niitä katsellessa. Jos joku haistaa kauppajonossa päänahkani hien jota ei ole pesty 3 päivään, on se ehkä tämän ylikehittyneen hajuaistin omaavan ongelma.

Vierailija
22/37 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen 4 krt viikossa shampoolla jja hoitoaine pitkien hiusten latvoihin silloin. Muulloin hiukset sipasen vain ylös solmukkeeksi suihkuun mennessä joka päivä, joskus kaksikin krt suihku päivässä jos jotain erityistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä näkee hyvin miten harva harrastaa liikuntaa.

Minä harrastan ja melkein 7 päivänä viikossa ja hikoilen varsinkin kesällä niin että hiukset ovat märkinä. Jostain syystä kuitenkin tuntuu että hikoilun jälkeen kun hiukset ovat kuivuneet ne tuntuu puhtaammilta ja ikäänkuin pesemisen tarvetta ei olisikaan. Näyttävät myös puhtaammilta ja ikäänkuin olivat puhdistuneet hikoilun seurauksena. Käyn kuitenkin melkein aina pesemässä hiukset ihan vaan tavan vuoksi.

Vierailija
24/37 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä harrastan ja melkein 7 päivänä viikossa ja hikoilen varsinkin kesällä niin että hiukset ovat märkinä. Jostain syystä kuitenkin tuntuu että hikoilun jälkeen kun hiukset ovat kuivuneet ne tuntuu puhtaammilta ja ikäänkuin pesemisen tarvetta ei olisikaan. Näyttävät myös puhtaammilta ja ikäänkuin olivat puhdistuneet hikoilun seurauksena. Käyn kuitenkin melkein aina pesemässä hiukset ihan vaan tavan vuoksi.

Onko sulla kiharat hiukset?

Vierailija
25/37 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen 3-4 päivän välein. Minulla on pitkät ja paksut hiukset, jotka eivät näytä likaisilta, vaikka olisin viikon pesemättä, ei vaan muuten ole kovin freesi olo päänahassa silloin :D Käyn kyllä suihkussa joka päivä, mutta laitan vaan hiukset nutturalle niillä kerroilla kun en pese niitä.

Vierailija
26/37 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on pakko pestä joka päivä hiuspohja lactacydillä tai mun päänahka tulehtuu, tulee haavoja ja   hilselaattoja. Olin kerran kolme päivää pesemättä ja se kostautui.

Oletko käynyt lääkärissä? Minulla oli samanlaista kunnes sain seborreani tasapainoon

Vierailija
27/37 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kerran viikossa. Harrastan kävelyä "lenkkeilynä". En käytä muotoilutuotteita enkä muutakaan tee hiuksilleni, värjää tms....

Vierailija
28/37 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun on pakko pestä joka päivä hiuspohja lactacydillä tai mun päänahka tulehtuu, tulee haavoja ja   hilselaattoja. Olin kerran kolme päivää pesemättä ja se kostautui.

Oletko käynyt lääkärissä? Minulla oli samanlaista kunnes sain seborreani tasapainoon

Olen, mutta en halua taas mitään antibioottikuureja. Vatsa jo niistä ihan mäsänä. Muukin iho kuplii.

Vierailija
29/37 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa shampoolla ja toisen kerran hoitoaineella "raikastan" siina valissa. Valissa kuivashampoota tarpeen mukaan. 

Kayn alle viiden minuutin pikasuihkussa joka (tyo)aamu, enka kastele hiuksia aamusuihkun aikana. 

Sen sijaan salipaivina (3 x viikko), kun kayn treenin jalkeen suihkussa, kastelen hiukset vaikken pese niita. Huuhdon hiet pois. Ja siis ne shampoo- ja hoitoainepesut tassa yhteydessa. 

Kaytan muotoilutuotteista ainoastaan hiuslakkaa ja sitakin maltillisesti, se lahtee myos aika hyvin harjaamalla pois. 

Vierailija
30/37 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen joka päivä. En halua mennä likaisena nukkumaan. Lyhyt ja ohut tukka, kuivuu hetkessä, ei mitään ongelmaa. Joskus kuumeessa tms. en jaksa käydä suihkussa ja se tunne päänahassa seuraavana päivänä on ihan järkyttävä.

Vierailija
31/37 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesetän kampaajalla kerran viikossa.

Vierailija
32/37 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen hiukset yleensä joka toinen päivä, joskus joka kolmas. En normaalisti käytä hiuksissani muotoilutuotteita, ja niinä päivinä, kun en aio pestä hiuksia, niin laitan ne nutturalle suihkun ajaksi. En siis kastele niitä silloin.

Vierailija
33/37 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä harrastan uintia ja lenkkeilyä. En siltikään pese hiuksia kuin joka toinen tai kolmas päivä. Uinnin jälkeen laitan latvoihin hieman hoitoöljyä, lenkin jälkeen pesen vain vartaloni. Ei mun hiukset hikoile.

Vierailija
34/37 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin joka kolmas päivä tai liikuntapäivinä. Eli jos en liiku ollenkaan niin pesen noin joka kolmas päivä mutta tietysti jos kerran viikossa käyn uimahallissa (päivä vaihtelee) niin pesen, samoin harrastettuani muuta sellaista liikuntaa, jossa päänahkakin hikoaa. Jos olen vain tehnyt reippaan kävelylenkin niin se ei välttämättä edellytä hiustenpesua.

Pesen palasampoolla, en käytä muotoilutuotteita lukuun ottamatta satunnaista suolavettä. Joskus suihkutan hiuksiin jätettävää hoitoainetta.

Vierailija
35/37 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen ilta. En käytä muotoilutuotteita joten ei tarvetta pestä sellaisia pois. Liikuntaharrastuksissa hikoilen muualta paljon enemmän ja hiukseni ovat polkkamittaiset joten niitä en pese joka ilta vaikka muutoin suihkussa kävisinkin.

Vierailija
36/37 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen hiukset kerran viikossa tai harvemmin. Hiukset on pitkät ja paksut, ”aina” kiinni. En käytä muotoilutuotteita.

Vartalosuihkussa käyn tarpeen mukaan, mutta en koskaan ennen nukkumaan menoa. Mökillä ilta-aikaan saunominen ja sen yhteydessä peseytyminen on taas oma juttunsa.

Vierailija
37/37 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla kiharat hiukset?

Ei ole vaan sellaiset ns. suomalaiset hiukset eli ohuet ja vähänlaiseksi ja lisäksi yleensä rasvoittuvat helposti. Sen takia pesen joka päivä, en voi sietää sitä tunnetta että hiukset menevät päätä pitkin. Mutta just tuo hikoilun jälkeiset puhtaan näköiset hiukset on jännä juttu.