Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kylläpäs omistusasunnossa asuminen on HALPAAA! Vastike 110 €/kk + korko 40 €/kk.

Omistusasumisen ihanuus
07.10.2019 |

Maksan kauheat 150 €/kk uudehkosta kolmiosta hyvällä paikalla. :)
Varsinainen asuntolainan lyhennyshän menee mun omaan taskuun ja sitä kautta varallisuuteni nousee. Toki asunnon arvokin on noussut viime vuosien aikana muutaman satasen kuussa - siis paljon enemmän kuin maksan koko touhusta.

Täytyy sanoa, että tein viisaasti ostaessani oman asunnon. Vuokralla asuessani ei ollut varaa oikein mihinkään ja elämä vuokratalossa oli levotonta.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se halvempaa on jos ei ole suurempia remontteja tulossa. Esim putkiremontti.

Vierailija
2/7 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkos ap maksaa yhtiövelan lyhennystä per kk? Vaikka lopulta meneekin omaan taskuun, sekin raha on verollisena tienattava.

Mulla velaton kolmio + autopaikka, yhteensä 362 €/kk. Saman kokoisesta vuokra-asunnosta maksetaan tässä talossa 800-900 €/kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin oman asunnon jo vuonna 1978, olen ollut velaton jo 25 vuotta, nyt asun 80 neliön uudehkossa rivarikolmiossa yksin, vastike on 230 €/kk, sisältää kaukolämmön, veden, pihatyöt, kiinteistövakuutuksen ja jätehuollon. Vedestä saan aina palautusta n. 50 € vuodessa, meillä on asuntokohtainen mittaus, tasaus vuosittain. Asumispolku on kulkenut kaksiosta omakotitalon kautta tähän. Tyytyväinen olen.

Vierailija
4/7 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se halvempaa on jos ei ole suurempia remontteja tulossa. Esim putkiremontti.

Kyllä niitä remontteja piisasi omakotitalossakin, olen sellaisenkin omistanut. Asun uudessa rivarissa, ostin asuntoni käteisellä, kun myin taloni pois, jäi sukanvarteenkin hiukan.

Vierailija
5/7 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta puhut. Omakotitalo 160 m2, tonttia 8 ha. Lainan lyhennys on kaikki 420 € plus 40 € takaisinmaksuturvaa. Jätehuolto 90 € / vuosi, lokakaivon tyhjennys 100 € / vuosi, nuohous 100 € / vuosi. Lämmitys tapahtuu puilla, jotka kaadetaan omasta metsästä. Naapuri auraa pihan tarvittaessa kympin per kerta.

Vierailija
6/7 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta puhut. Omakotitalo 160 m2, tonttia 8 ha. Lainan lyhennys on kaikki 420 € plus 40 € takaisinmaksuturvaa. Jätehuolto 90 € / vuosi, lokakaivon tyhjennys 100 € / vuosi, nuohous 100 € / vuosi. Lämmitys tapahtuu puilla, jotka kaadetaan omasta metsästä. Naapuri auraa pihan tarvittaessa kympin per kerta.

Minä kyllästyin lämmittämään isoa taloa (asuin silloin jo yksin), tekemään puita, piha- ja lumityöt alkoivat painaa kun ikää tuli. Kun lähdin ulkomaille, piti aina löytää nurenleikkaaja ja lumitöiden tekijä. Siivous oli hirveää, kun tilaa oli ja siivous ei ole lempiharrastukseni. Nyt on hyvä rivarissa, pieni piha, jolla on iso ihana terassi. Eläkeläisille passeli homma.

Vierailija
7/7 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllästyin lämmittämään isoa taloa (asuin silloin jo yksin), tekemään puita, piha- ja lumityöt alkoivat painaa kun ikää tuli. Kun lähdin ulkomaille, piti aina löytää nurenleikkaaja ja lumitöiden tekijä. Siivous oli hirveää, kun tilaa oli ja siivous ei ole lempiharrastukseni. Nyt on hyvä rivarissa, pieni piha, jolla on iso ihana terassi. Eläkeläisille passeli homma.

Meitä asuu tässä kaksi työikäistä ihmistä, nuo kotityöt ovat sopivaa vastapainoa meidän kummankin työlle, joten tykkäämme kovasti. Me kaiketi olemme sitten juuri niitä nurkanrapsutuksista pitäviä :)