Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ei voi sanoa suoraan toiselle, jos ei ole enää halua tavata?

Vierailija
07.10.2019 |

Ymmärrän ettei esim netissä randomeille tarvitse vastata yhtään mitään, mutta jos ollaan tapailtu ja yhtäkkiä toinen vetäytyy, ei enää vastaa puheluihin tai viesteihin niin minusta se on väärin toista kohtaan. Jos minulla on kiinnostusta toiseen niin tarvitsen toiselta tiedon, ettei hän ihan oikeasti halua enää olla tekemisissä. Olen aina pystynyt menemään eteenpäin kun toinen osapuoli on sanonut reilusti että haluaa mennä elämässä eteenpäin eikä ole enää halua tavata minua. Se on ihan toivottavaa, että toinen sanoo suoraan, koska silloin itsekin voi suunnata katseensa kohti muita maisemia.

Miksi jotkut eivät voi sanoa suoraan?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeakettu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa positiiviesti ajatella, niin se on empatiaa. 

Kokee, että toisesta jättäminen tuntuu tosi pahalta. Välttelee sitä siis ja vaikka tajuaakin, että tekee vielä pahemman olon. 

Ei vain pysty. 

Olen itse tällainen. En ole paha enkä pelaa mitään pelejä. Se vain on todella vaikea sanoa toiselle, että et kelpaakaan. Siitähän siinä aina on kyse. 

Eiku sehän on just empatian vastakohta. Määritellään toisen ihmisen puolesta mikä hänelle on hyväksi. Täysin itsekästä toimintaa ja vain omista lähtökohdista ajateltua.

En oikein tajua? 

Nimenomaan järjen tasolla ymmärrän, että sille toiselle olisi parempi varsin suorakin sanominen. 

Tunteet kuitenkin sotivat vastaan. Pelkään, että loukkaan verisesti. En määrittele sinänsä mitään. 

Mutta onhan tässä keinonsa: vetoaminen siihen, että tuntuu: "me ei oikein sovita toisillemme, en usko että tästä tulee mitään, vaikka hauskaa kanssasi on ollut. Löydät varmasti jonkun, joka osaa arvostaa X-piirrettäsi. Elämäntilanteeni on hankala ja kaduttaa, jos annoin liikaa odotuksia jne. jne... "

En koskaan voisi sanoa vain: en halua tavata sinua enää. Ilman mitään selitystä. Miten se loppujen lopuksi olisi parempi kuin radiohiljaisuus (sori 90-luvun terminologia)

Vierailija
22/33 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmankos ei tuollaista viestiä/puhelua tullut kun kaikki on hyvin eikä toinen olekaan minulle vihainen. Ihanan helpottunut olo. Ajattelinkin jo että miksi mun pitää kärsiä näin paljon.

Mitä tästä opimme - ei kannata odottaa sitä pahinta, koska niin kauan kun toinen ei vastaa on vielä toivoa olemassa! Aina se ei ole merkki toisen erohaluista jos ei vastaa mitään.

AP

Eli sen toisen kanssa ei sujunutkaan?

Asia on selvitetty, en ollut taaskaan kuunnellut mitä hän oli sanonut.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te aina kuvittelette että toisella on joku muu, jos ei ota yhteyttä muutamaan päivään? Eikä se ole minun asiani miettiä sitä. Ainoa mitä voin tehdä on luottaa toiseen. Jos mies sanoo olevansa sinkku hän on sinkku kunnes toisin todistetaan. Se että mies ei viestittele muutamaan päivään ei ole mikään todiste siitä että hänellä on joku muu. En mä edes halua suhdetta jossa oltaisiin vain toistemme kanssa. On hyvä että miehellä on muutakin elämää. Olin vain huolissani kun ei kuulunut, mutta hänellä oli siihen aivan normaali syy.

AP

Vierailija
24/33 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmankos ei tuollaista viestiä/puhelua tullut kun kaikki on hyvin eikä toinen olekaan minulle vihainen. Ihanan helpottunut olo. Ajattelinkin jo että miksi mun pitää kärsiä näin paljon.

Mitä tästä opimme - ei kannata odottaa sitä pahinta, koska niin kauan kun toinen ei vastaa on vielä toivoa olemassa! Aina se ei ole merkki toisen erohaluista jos ei vastaa mitään.

AP

Olitko sä siis nyt alkanut hermoilla jostain lyhyestä hiljaisuudesta joka oli teidän viestitystiheyteen suhteutettuna suunnilleen viivästynyt vastaus tai tyypillä yksi kiireisempi päivä?

Ihan oikea katoilu ja katkot yhteydenpidossa on selvä merkki ettei tyyppiä kiinnosta/kiinnosta kohdella sua hyvin ja jatkamalla tapailua aiheutat vaan itsellesi harmia.

Ei pidä spekuloida jos ei tiedä taustoja. Kaikki on nyt hyvin, mutta on ihan selvää että mielikuvitus voi.lähteä laukkaamaan tilanteissa jotka eivät menekään sen mukaisesti kuin itse olisi halunnut.

AP

Voi sua. Heti defenssit pystyssä puhumassa "spekuloinnista" kun joku huomauttaa että katoilu yleisesti on todella huono merkki. Tuo se vasta huono merkki onkin.

Vierailija
25/33 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te aina kuvittelette että toisella on joku muu, jos ei ota yhteyttä muutamaan päivään? Eikä se ole minun asiani miettiä sitä. Ainoa mitä voin tehdä on luottaa toiseen. Jos mies sanoo olevansa sinkku hän on sinkku kunnes toisin todistetaan. Se että mies ei viestittele muutamaan päivään ei ole mikään todiste siitä että hänellä on joku muu. En mä edes halua suhdetta jossa oltaisiin vain toistemme kanssa. On hyvä että miehellä on muutakin elämää. Olin vain huolissani kun ei kuulunut, mutta hänellä oli siihen aivan normaali syy.

AP

Voit kyllä myös olla luottamatta. Niinkun nyt ehkä kannattaisi. Ja niinkun selvästi et oikeasti luotakaan kuten jokaisesta tähän ketjuun lisäämästäsi viestistä näkyy.

Vierailija
26/33 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ymmärrettävää, ettei halua sanoa suoraan ettei toinen kiinnostakaan. Se tuntuu töykeältä, eikä halua pahoittaa toisen mieltä. Ja varsinkin on kamalaa jos se toinen alkaa tivaamaan syitä että miksi ei. Jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta, mitä muita syitä siihen tarvitsee? Ja luulisi toisen ymmärtävän jos ei kuulu vastausta viesteihin tai yhteydenottoja, että ei sitä nyt taida kiinnostaa.

Vierailija
27/33 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hopeakettu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokee, että toisesta jättäminen tuntuu tosi pahalta. Välttelee sitä siis ja vaikka tajuaakin, että tekee vielä pahemman olon. 

Ei vain pysty. 

Olen itse tällainen. En ole paha enkä pelaa mitään pelejä. Se vain on todella vaikea sanoa toiselle, että et kelpaakaan. Siitähän siinä aina on kyse. 

Eiku sehän on just empatian vastakohta. Määritellään toisen ihmisen puolesta mikä hänelle on hyväksi. Täysin itsekästä toimintaa ja vain omista lähtökohdista ajateltua.

En oikein tajua? 

Nimenomaan järjen tasolla ymmärrän, että sille toiselle olisi parempi varsin suorakin sanominen. 

Tunteet kuitenkin sotivat vastaan. Pelkään, että loukkaan verisesti. En määrittele sinänsä mitään. 

Mutta onhan tässä keinonsa: vetoaminen siihen, että tuntuu: "me ei oikein sovita toisillemme, en usko että tästä tulee mitään, vaikka hauskaa kanssasi on ollut. Löydät varmasti jonkun, joka osaa arvostaa X-piirrettäsi. Elämäntilanteeni on hankala ja kaduttaa, jos annoin liikaa odotuksia jne. jne... "

En koskaan voisi sanoa vain: en halua tavata sinua enää. Ilman mitään selitystä. Miten se loppujen lopuksi olisi parempi kuin radiohiljaisuus (sori 90-luvun terminologia)

No eikö se ole itsestäänselvää ainakin normaalille hyvätapaiselle ihmiselle, ettei tuollaista vaan töksäytetä ilman mitään selityksiä. Lyhyt selitys riittää ja aina voi keksiä tekosyitä jos oikeaa ei voi sanoa loukkaamatta.

Vierailija
28/33 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hopeakettu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vain pysty. 

En oikein tajua? 

No eikö se ole itsestäänselvää ainakin normaalille hyvätapaiselle ihmiselle, ettei tuollaista vaan töksäytetä ilman mitään selityksiä. Lyhyt selitys riittää ja aina voi keksiä tekosyitä jos oikeaa ei voi sanoa loukkaamatta.

Ei mitään noin pitkiä selityksiä tarvitse. Jos haluaa lopettaa tapailun loukkaamatta niin kannattaa kokeilla seuraavaa: "Moi, me ei voida tapailla enää. Olen tavannut kivan tyypin johon haluan nyt tutustua. Hyvää jatkoa ja oli kiva tutustua!".

Ja sillä hyvä.

Jätkänä mua eniten ärsyttää sellaiset viestit joissa sanotaan alentuvasti "kyllä sä löydät jonkun itsellesi sopivan". Ei tarvitse alkaa hyysäämään, pettymykset kuuluvat asiaan ja tässä vaiheessa turha viestittely vie vain aikaa tärkeämmiltä asioilta.

Vierailija
29/33 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hopeakettu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vain pysty. 

En oikein tajua? 

Miksi pitää ylipäänsä selittää mitään, jos se kerran on valetta ja kaunistelua? Pitäisi aikuiselle ihmiselle riittää että ei halua jatkaa, sama kai se on mistä syystä. Perimmäinen syy on kuitenkin se, ettei tykkää tarpeeksi.

Vierailija
30/33 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Olitko sä siis nyt alkanut hermoilla jostain lyhyestä hiljaisuudesta joka oli teidän viestitystiheyteen suhteutettuna suunnilleen viivästynyt vastaus tai tyypillä yksi kiireisempi päivä?

Ihan oikea katoilu ja katkot yhteydenpidossa on selvä merkki ettei tyyppiä kiinnosta/kiinnosta kohdella sua hyvin ja jatkamalla tapailua aiheutat vaan itsellesi harmia.

Ei pidä spekuloida jos ei tiedä taustoja. Kaikki on nyt hyvin, mutta on ihan selvää että mielikuvitus voi.lähteä laukkaamaan tilanteissa jotka eivät menekään sen mukaisesti kuin itse olisi halunnut.

AP

Voi sua. Heti defenssit pystyssä puhumassa "spekuloinnista" kun joku huomauttaa että katoilu yleisesti on todella huono merkki. Tuo se vasta huono merkki onkin.

Ei, vaan mies ei katoillut vaan oli kertonut minulle etukäteen että on menossa paikkaan x eikä hän viestittele sieltä koska keskittyy siellä asiaan x, ja kun palaa sieltä ottaa yhteyttä ja niin ottikin. En ollut kuunnellut häntä. Joko nyt selveni?

AP

Vierailija
31/33 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkin harmitti ettei hänestä kuulunut mutta asia selvisi. Hänestä kuului.ja se riittää minulle, oli jatko millainen tahansa. Täällä on taas ihmeen riidanhaluisia ihmisiä.

AP

Vierailija
32/33 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Voit kyllä myös olla luottamatta. Niinkun nyt ehkä kannattaisi. Ja niinkun selvästi et oikeasti luotakaan kuten jokaisesta tähän ketjuun lisäämästäsi viestistä näkyy.

Kauanko me jatketaan tätä.vänkäämistä vielä? Mulle riittää että toinen ottaa yhteyttä oli se syy mikä tahansa. En ala tivaamaan mitään, jokainen toimii omantuntonsa mukaan. Nyt poistun tästä ketjusta, en jaksa vängätä enää.

AP

Vierailija
33/33 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

AP

Ei, vaan mies ei katoillut vaan oli kertonut minulle etukäteen että on menossa paikkaan x eikä hän viestittele sieltä koska keskittyy siellä asiaan x, ja kun palaa sieltä ottaa yhteyttä ja niin ottikin. En ollut kuunnellut häntä. Joko nyt selveni?

AP

Se mies oli panemassa jotain Pirkkoa siellä.