Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako helpommin uuden työn jos on valmiiksi töissä?

Vierailija
06.10.2019 |

Mitä mieltä? Onko työttömän leima leimaavaa työnhaussa!? Miten te työssä olijat jaksatte hakea muuta työtä ja käydä haastatteluissa oman työnne ohessa? Haluaisin kuulla kokemuksia. Tarvitsen kipeästi uuden työn, koska en jaksa kohta enää tätä nykyistä. Tyhjän päälle en ole uskaltanut kuitenkaan heittäytyä. Jaksaisiko työttömänä kuitenkin hakea paremmin sopivampaa työtä?

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä onko linjoilla niitä, jotka olette vaihtaneet työn lennosta? Miten jaksoitte hakea ja käydä haastatteluissa jne? Ap

Vierailija
22/76 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajat ajattelevat työttömän hakevan työtä vain, koska on pakko. Työllinen hakija hakee töitä, koska on oikeasti kiinnostunut kyseisestä työstä ja työpaikasta. Näin olen kuullut järkeiltävän, kun hakijana oli työtön, joka olisi luultavasti tullut valituksi, jos ei olisi ollut työtön.

Mutta eikö niinkin voisi ajatella, että työtön on motivoitunut jo pelkästään siksi, että ei ole töissä ja saisi töitä. Työnvaihtaja taas on epäilyttävä, koska ei sitoudu ja lähtee taas jos työ ei miellytä? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskityin Jumalan etsimiseen työttömänä(kin). Rukoilin työtä, sain työn, ja yleisesti asiat ovat parantuneet.

Ja olin kyllä aiemmin hakenut työtä mutten tullut valituksi. Kyseiseen paikkaan, eräänä iltana puhelin soi ja sain kutsun haastatteluun ja sopimus kirjoitettiin siellä. Ihan hyvin olen viihtynyt.

Vierailija
24/76 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä onko linjoilla niitä, jotka olette vaihtaneet työn lennosta? Miten jaksoitte hakea ja käydä haastatteluissa jne? Ap

Vaatii jonkun verran suunnittelua ja tietysti vapaa-ajan uhraamista. Mutta kun kunnolla suunnittelee, eikä hae sellaiseen mihin mahdollisuudet on jotain 3% luokkaa, ei niitä haastatteluja montaa tarvita. Itse pääsin jo toiseen työpaikkaan mihin hain.

Vierailija
25/76 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatii jonkun verran suunnittelua ja tietysti vapaa-ajan uhraamista. Mutta kun kunnolla suunnittelee, eikä hae sellaiseen mihin mahdollisuudet on jotain 3% luokkaa, ei niitä haastatteluja montaa tarvita. Itse pääsin jo toiseen työpaikkaan mihin hain.

Onnittelut ja kiva kuulla! Oletko ollut tyytyväinen työnvaihtoon? Saako udella millaista työtä teit ja mihin vaihdoit ja miksi? Ap

Vierailija
27/76 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lopetat nykyisessä työssäsi muusta syystä kuin määräaikaisuuden päättymisen vuoksi, se leimaa vielä lisää työttömyyden päälle. On ok etsiä parempaa työtä, mutta selusta kannattaa turvata. Työssäkäyvät menevät työttömästä ohi aina.

Mulla olisi juuri määräaikainen katkolla.. Jatkoa tosin olisi luvassa.. Siksi mietin lähdenkö nyt ja keskityn työnhakuun vai sinnittelenko ja haen töitä tämän työn ohessa.. Ap

Totta kai haet. Se ei ota jos ei annakaan.

Vierailija
28/76 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sellaisen tulisi laittaa työhakemukseen jolla kuoli vauva kätkytkuoleman 11 kuukauden iässä ja sen jälkeen mamma halusi huilia suruaan pois.

Huonosta onnesta rankaistaan, vaikka olisit se paras hakija.

Tyhmää seuloa työttömiä pois. Monesti kuullut kuinka huono työntekijä vaihtaa lennosta paikkaa.

Vierailija
29/76 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jonkin verran rekryjä tehneenä voin sanoa ettei se työttömyys ole mikään este. Toki, kuten joku jo sanoi, on hyvä kertoa mitä työttömyyden aikana on tehnyt (vapaaehtoistyötä, opiskelua tai vaikka ollut pienten lasten kanssa kotona). Pelkkä tyhjyys viimeisten vuosien kohdalla herättää kysymyksiä ja saattaa vaikuttaa siihen, että en kutsu haastatteluun jos yhtä hyviä ehdokkaita on monta.

Viimeisin palkkaamani henkilö oli ollut työttömänä kolme vuotta, mutta oli samalla tehnyt avoimen yliopiston kursseja ja toiminut hyvin aktiivisesti eräässä järjestössä. Kyseinen henkilö on ollut todellinen löytö ja todennäköisesti palkataan vakituiseksi määräaikaisuuden päätyttyä. Työttömäksi hän oli päätynyt yt-neuvotteluissa, joiden jälkeen oli potkut saanut suuri joukko työntekijöitä.

Vierailija
30/76 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lopetat nykyisessä työssäsi muusta syystä kuin määräaikaisuuden päättymisen vuoksi, se leimaa vielä lisää työttömyyden päälle. On ok etsiä parempaa työtä, mutta selusta kannattaa turvata. Työssäkäyvät menevät työttömästä ohi aina.

Mulla olisi juuri määräaikainen katkolla.. Jatkoa tosin olisi luvassa.. Siksi mietin lähdenkö nyt ja keskityn työnhakuun vai sinnittelenko ja haen töitä tämän työn ohessa.. Ap

Eilen lähti juuri yksi työhakemus. 💪Ap

Vierailija
31/76 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantajat ajattelevat työttömän hakevan työtä vain, koska on pakko. Työllinen hakija hakee töitä, koska on oikeasti kiinnostunut kyseisestä työstä ja työpaikasta. Näin olen kuullut järkeiltävän, kun hakijana oli työtön, joka olisi luultavasti tullut valituksi, jos ei olisi ollut työtön.

Mutta eikö niinkin voisi ajatella, että työtön on motivoitunut jo pelkästään siksi, että ei ole töissä ja saisi töitä. Työnvaihtaja taas on epäilyttävä, koska ei sitoudu ja lähtee taas jos työ ei miellytä? Ap

Kaunis ajatus, mutta ei toimi käytännössä. Tilastojahan näistä ei saa, kun nousisi julkinen haloo vahän kuin työntekijöistä mustien listojen pitämisestä (laitonta). Työnantajat pystyvät käärimään nämä aina johonkin kauniiseen "vastaa parhaiten hakemaamme henkilöä"-termistöön.

Työpaikan vaihto on yksi parhaita keinoja tulotasonsa ja työtehtäviensä parantamisesta jos nykyisessä firmassa eteneminen on hankalaa tmv. seikoista johtuen.

Tyhjän päälle ei kannata lähteä, ellei ole takataskussa lähes kuusinumeroista summaa varallisuutta.

Kerran olen kokeillut tämän mahdollisuuden, enkä toista kertaa samaan tapaan päädy. "Pinnalle" pääseminen oli aikalailla työlästä. (ei ollut tuota em, summaa tilillä, vaikka jonkinmoinen puskuri olikin)

Vierailija
32/76 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sellaisen tulisi laittaa työhakemukseen jolla kuoli vauva kätkytkuoleman 11 kuukauden iässä ja sen jälkeen mamma halusi huilia suruaan pois.

Tyhmää seuloa työttömiä pois. Monesti kuullut kuinka huono työntekijä vaihtaa lennosta paikkaa.

Maailmassa on monta muutakin tyhmää toimintatapaa. Mutta se piirtää kenellä on liitua.

Vierailija
33/76 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittaisin, että ”perhepiirissä tapahtuneen järkyttävän tapahtuman vuoksi tarvitsin aikaa toipumiseen.”

Todella surullista, voimia toipumiseen.

Vierailija
34/76 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paikkoja, usein rekryfirman kautta, joissa työ alkaisi heti eikä 14 päivän kuluttua. Niissä on etua jos on työtön ja muutenkin sopiva ja voi aloittaa ylihuomenna. Se valitettavasti usein on se työttömän ainut näytön paikka.

Vierailija
35/76 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen lähti juuri yksi työhakemus. 💪Ap

Ja jos nykyinen työnantaja huomaa, että haet aktiivisesti uutta työpaikkaa, saattaa jopa tehdä oman tarjouksen. Hyvistä työntekijöistä yritetään pitää kiinni, helpompaahan se on jatkaa tutun ja hyvän työntekijän kanssa kuin jatkuvasti kouluttaa uusia.

Vierailija
36/76 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten monet ovatkin jo sanoneet, ehdottomasti viisainta on hakea uutta työtä entisestä työpaikasta käsin. Jos taustalla kuitenkin on työttömyysjakso, kannattaa rehellisesti kertoa, mistä tämä johtuu ja mitä on puuhastellut jakson aikana (järjestötoiminta, opiskelu, harrastaminen jne). Ei kannata luoda kuvaa passiivisesta työttömästä, jonka päivät koostuvat joutenolosta.

Toki paitsi pitkiä, "tyhjiä" työttömyysjaksoja, työnantajat vierastavat myös jatkuvasti työpaikkaa vaihtaneita hakijoita. Näiden kohdalla herää epäilys siitä, onko henkilössä jotain sellaista, että sopeutuminen työyhteisöön on hankalaa.

Vierailija
37/76 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimia❤️ nyt lepäät ja pidät huolta itsestäsi. Se on nyt tärkeintä. Töitä kerkeät tehdä vielä.

Vierailija
38/76 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin saa. Ihan ensi käden kautta tämän lainalaisuuden olen todennut. Mistä voidaan päätellä, että jos haluat jopia, ota vähäksi aikaa ihan mikä tahansa pellejopi, niin olet jo edennyt.

Vierailija
39/76 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mitä tuossa tapauksessa pitäisi sanoa. Työmarkkinat ei ole empatia-automaatti, kuten itse tiedän ja varmaan aika moni muukin täällä tietää. Kukaan ei ole minulle velkaa työpaikkaa jonkin tragedian perusteella. Kuulostaa karulta mutta näin se on. Eli oikeastaan haasteesi on se, että miten keskityt siihen osaamiseesi ja näytät sen.

Vierailija
40/76 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uuden työn haku nyt mielestäni niin kuluttavaa ole, etteikö sitä jaksaisi tehdä nykyisen työn ohella. Itse tsekkaan päivittäin uuden työpaikat, hakemuksia teen viikonloppuisin. Yhdessä haastattelussa kävin kesäloman aikaan, olisin päässyt ko. työhön, mutta toistaiseksi jäin vielä nykyiseen työhöni. Jos uusia haastattelukutsuja tulee, sanon vain käyväni asioilla. Ei siitä sen kummempaa numeroa tarvii tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä