Miehellä synttärit ja nyt murjottaa mulle, kun ei ole vieraita tulossa.
Pyöreitä täyttää ja murjottaa, kun ei ole ilmeisestikään ketään tulossa. Eikö itse syntärisankarin pidä kutsua, ellei ennenkään ole yllärijuhlia harrastettu. Olisiko minun nyt sitten pitänyt alkaa soitella hänen työkavereilleen, joia en edes tunne ja kutsua?? Mulla kun on salainen numero, niin ei ole kukaan voinut soitella mulle asian tiimoilta.
Kommentit (44)
Suoran sanoen kyllä aika monet pyöreät synttärit olisivat jääneet suomessa järjestämättä, jos miehet yksin sen olisivat joutuneet hoitamaan.
Täällä voi kaunistella ja kauhistella mitä ja miten tahansa, mutta se on vain totuus.
Ja miksi edes yksin kenenkään pitäisi? Niin naisen kuin miehen? Eikö se avioliittolupaus jotain pidä sisällään, olla toistensa tukena?
Oli asia sitten pieni tai iso.
Pienet asiat ovat joskus hyvinkin tärkeitä parisuhteessa.
Ainakin jos halutaan olla siinä onnellisia eikä oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vaimolle se kuuluu miehen syntymänpäivien järjestäminen.
Harva mies se suoraan sanoo, että joo, järkkää juhlat. Mutta silti haluavat ja ovat mielissään kun edes pikkujuhlat laitetaan.
Pyöreät vuodet juhlitaan AINA, perheen ja läheisten kesken.
Muuten ap, mitäpä ostit miehellesi lahjaksia ja ostitko edes kukkia juhlapäivään?
Oma mies osasi ihan itse suunnitella, järjestää ja maksaa omat viisikymppisensä. Minä en omiani juhlinut mitenkään, olen ihan tarpeeksi järkännyt perheen juhlia aikaisemmin. Enkä enää yksiäkään juhlia järjestä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei muista mitenkään toisen puolison pyöreitä vuosia, se on kyllä ilkeä loukkaus puolisoa kohtaan.
Tiedän paljon miehiä, jotka eivät varmasti itse osaa, eivätkä kykene, mitään juhlia järjestämään.
Kyllä juhlajutut sujuvat naisilta paremmin, vai pitäisikö miehen itsensä leipoa oma synttärikakkunsakin?
Täytekakkuja myydään pienimmissä marketeissakin, jos leipomoa ei ole lähistöllä eikä mies halua leipoa.
Ei se mitään miesvihaa ole, että mies itse kutsuu omat kaverinsa synttäreilleen. Jos ei osaa muuta järjestää, voi pyytää, jos vaimo tekisi tarjottavat, muuten hommaa kaupasta.
Esim oma isäni on hyvin osannut kutsua kaverinsa ja sukulaisensa juhliin. Äitini on kyllä ollut se, joka leipoo, yhteisestä sopimuksesta. Ja toki on äiti ostanut synttärilahjan, mutta samoin on myös isä ostanut hänelle synttärilahjan. Ovat päälle kuusikymppisiä, sama jatkunut niin kauan kuin muistan.
Itse en ole parisuhteessa, en ole tavannut järkevää miestä. Muutamalla kaverilla sellaiset miehet kuitenkin on, joten kyllä niitäkin edelleen löytyy. Mutta exä oli juuri tuollainen lapsimies, minun syntymäpäivää halveksi eikä koskaan ostanut lahjaa. Omaa synttäripäivää olisi kuitenkin pitänyt juhlia. On muistakin syistä ex.