Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka ette halua kuittia kaupassa lähimaksusta, miten varmistutte että teitä on veloitettu oikein?

Vierailija
06.10.2019 |

Itse en ainakaan luottaisi pelkästään siihen, että kassa on näppäillyt oikean koodin esim. irtomyyntituotteisiin. Vai eikö teitä vaan kiinnosta omat rahanne?

Kommentit (151)

Vierailija
41/151 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän se summa näkyy kassan näytöllä punaisin kirjaimin?

Mutta onko se summa oikein? Muutaman kerran on veloitettu jostain tuotteesta täysi hinta vaikka on ollut tarjoustuote. Kuittia vastaan olen saanut rahaa takaisin. 

Siinä näytöllä se edelleen näkyy mitä tuotteesta veloitetaan, siinä voi sitten samalla sanoa että hinta on väärin!

Tietysti jos kassalla keskittyy näppäämään kännykkäänsä niin seuraaminen voi olla vaikeaa

Jos ostan tavaraa 250 eurolla kerralla, luuletko, että siinä ehdin katsomaan ja muistamaan jokaisen tuotteen hinnan erikseen? Mulla menee jo aikaa, kun tarkistan tuotteet siitä kuitista erikseen ostosten jälkeen. 

Vierailija
42/151 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän kassalle mennessäni, mitä ostokseni tulevat maksamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/151 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta onko se summa oikein? Muutaman kerran on veloitettu jostain tuotteesta täysi hinta vaikka on ollut tarjoustuote. Kuittia vastaan olen saanut rahaa takaisin. 

Siinä näytöllä se edelleen näkyy mitä tuotteesta veloitetaan, siinä voi sitten samalla sanoa että hinta on väärin!

Tietysti jos kassalla keskittyy näppäämään kännykkäänsä niin seuraaminen voi olla vaikeaa

Jos ostan tavaraa 250 eurolla kerralla, luuletko, että siinä ehdin katsomaan ja muistamaan jokaisen tuotteen hinnan erikseen? Mulla menee jo aikaa, kun tarkistan tuotteet siitä kuitista erikseen ostosten jälkeen. 

No joo jos ostosten summa on tota luokkaa on tosiaan parempi ottaa kuitti

Vierailija
44/151 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vaikka olisi kyse lähimaksusta, tarkistan hinnat vasta jälkikäteen, koska se on helpompaa niin. 

Vierailija
45/151 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ongelmia ei ole kaupassa vaan juuri kahviloissa ja paikoissa, jossa myyjä näpyttelee hinnan maksupäätteeseen. Torilla myyjä sanoi, että omenat maksavat 4€/kg, ostin kaksi kiloa, joten hinta oli 8€. Kuitenkin myyjä oli näpytellyt 18€. Sitten vaan kurkotti konetta tiskin yli ja sain juuri ja juuri ojennettua kortin lähelle. Onneksi pyysin kuitin. Myyjä pahoitteli ja antoi 10 € takaisin. Luulen, että kyse ei ollut virheestä vaan ihan tahallisesta teosta.

Tuota on sattunut pari kertaa. Siksi olen siirtynyt torilla käteiseen.

Vierailija
46/151 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ongelmia ei ole kaupassa vaan juuri kahviloissa ja paikoissa, jossa myyjä näpyttelee hinnan maksupäätteeseen. Torilla myyjä sanoi, että omenat maksavat 4€/kg, ostin kaksi kiloa, joten hinta oli 8€. Kuitenkin myyjä oli näpytellyt 18€. Sitten vaan kurkotti konetta tiskin yli ja sain juuri ja juuri ojennettua kortin lähelle. Onneksi pyysin kuitin. Myyjä pahoitteli ja antoi 10 € takaisin. Luulen, että kyse ei ollut virheestä vaan ihan tahallisesta teosta.

Etkö siis katso päätteestä summaa mitä sinulta veloitetaan?? Hölmöä!! Älä ikinä anna korttiasi myyjälle jos et näe päätteeltä veloitettavaa summaa!

Vierailija
47/151 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkistan paperikuitilta ostosten täsmäävyyden heti siellä kaupan kassan jälkeen, jos ei mielestäni näyttänyt menneen oletetusti, joskus alennukset jää epähuomiossa lyömättä tai olen itse väärässä.  

Mukset tarkasta siinä samalla kun myyjä vetää tuotteita kassan läpi?

Mä ainakin katson koko ajan kassakoneen summaa kun tuotteita menee kassan läpi, saa heti korjattua asian eikä tarvi lähteä infoon kuitin kanssa.

Mä kyllä tuossa vaiheessa pakkaan ostoksiani sieltä laarista kassiin, pääsee muutkin sitten sieltä kaupasta kotiin vähän nopeammin.

Vierailija
48/151 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö siis katso päätteestä summaa mitä sinulta veloitetaan?? Hölmöä!! Älä ikinä anna korttiasi myyjälle jos et näe päätteeltä veloitettavaa summaa!

Mun mielestä myyjä ei saa edes koskea asiakkaan pankkikorttiin.

Vierailija
49/151 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viivakoodeista se luetaan riippumatta tuotteen irtonaisuudesta.

Vierailija
50/151 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkistan paperikuitilta ostosten täsmäävyyden heti siellä kaupan kassan jälkeen, jos ei mielestäni näyttänyt menneen oletetusti, joskus alennukset jää epähuomiossa lyömättä tai olen itse väärässä.  

Mukset tarkasta siinä samalla kun myyjä vetää tuotteita kassan läpi?

Mä ainakin katson koko ajan kassakoneen summaa kun tuotteita menee kassan läpi, saa heti korjattua asian eikä tarvi lähteä infoon kuitin kanssa.

Kuikuilet siis kaula pitkällä sieltä kassakoneen takaa mitä tuotetta milloinkin on vetämässä läpi varmistaaksesi etupuolen näytöltä hinnan paikkansapitävyyden? Varmaan koominen näky.

Siihen näkee ihan kuikuilemattakin. Ainakin meidän kaupungin kaupoissa. En sitten tiedä, onko teillä erilaiset kassat.

Vierailija
51/151 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut on kovempia sosiaalisissa tilanteissa ja pystyvät kontrolloimaan tapahtumia paremmin, mutta voi sitä toki harjoitella. 

Vierailija
52/151 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepalvelukassalla pystyn kontrolloimaan, että kaikki menee oikein.

Vierailija
53/151 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätäkkää on sen verran, ettei tarvitse tuollaisia asioita miettiä.

Vierailija
54/151 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kuitti pitäisi ottaa ja tarkastaa. Huomannut muutaman kerran, että viivakoodissa jotain häikkää, ei tule oikea hinta koneelle. Viivakoodin painojälki huono.

Isossa kaupassa ei pysty muistamaan tavaroiden hintoja.

Emme me kassat teitä asiakkaita tahallaan huijata.

Terv. Prismasta.

Vierailija
55/151 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsepalvelukassalla pystyn kontrolloimaan, että kaikki menee oikein.

Prosenttialennustuotteet on vaikeita, en sisäistänyt ensimmäisellä kertaa. 

Vierailija
56/151 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin kurkkaan laitteessa olevaa summaa ennen maksua. Jos en näe sitä, pyydän kuitin ja vilkaisen sitä.

Vierailija
57/151 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just eilen kassa oli veloittanut muovipussista kahdesti. Ilman kuittia olis ollut mahdoton todistaa. Satuin vain rekisteröimään tuplapiippauksen.

Vierailija
58/151 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä liittyy pelkästään lähimaksuun?

Lähimaksussa et voi kontroloida rahojasi, toisin kuin käteisellä tai näppäilemällä maksettaessa - siksi!

En kyllä ymmärrä pointtiasi.

Meinaatko että jos maksan käteisellä tai näppäilemällä koodin ja jätän kuitin ottamatta, niin olen paremmin perillä rahanmenostani kuin että maksan lähimaksulla?

Ihan samoin siinä lähimaksussa tarkastan veloitettavan hinnan.

No tätähän aloittaja juuri kysyikin. Vai onko sinulle jotenkin VAIKEA ymmärtää, että kun ihminen syöttääpin-koodin laitteeseen, hän ehtii nähdä summan ensin? Sen sijaan jos maksaa lähimaksulla, korttihan viedään sen laitteen näytön päälle monesti, eikä summaa välttämättä ehdi katsella.

Vierailija
59/151 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkuostoksista en tarvitse kuittia, pustyn seuraamaan kassapäätettä mitä se veloittaa mistäkin ostoksesta.

Monissa paikoissa näkyy vain maksupäätteessä, mikä se summa on.

Vierailija
60/151 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä liittyy pelkästään lähimaksuun?

Lähimaksussa et voi kontroloida rahojasi, toisin kuin käteisellä tai näppäilemällä maksettaessa - siksi!

En kyllä ymmärrä pointtiasi.

Meinaatko että jos maksan käteisellä tai näppäilemällä koodin ja jätän kuitin ottamatta, niin olen paremmin perillä rahanmenostani kuin että maksan lähimaksulla?

Ihan samoin siinä lähimaksussa tarkastan veloitettavan hinnan.

No tätähän aloittaja juuri kysyikin. Vai onko sinulle jotenkin VAIKEA ymmärtää, että kun ihminen syöttääpin-koodin laitteeseen, hän ehtii nähdä summan ensin? Sen sijaan jos maksaa lähimaksulla, korttihan viedään sen laitteen näytön päälle monesti, eikä summaa välttämättä ehdi katsella.

Ei ehdi katsoa summaa?? Kuka helkkari on niin tyhmä ettei katso summaa mitä on maksamassa? Toisekseen mietin että miten on edes mahdollista ettei näe summaa kun pitää kuitenkin olla silmät auki ja katsoa mihin sen kortin lykkää, kyllä siinä väkisinkin näkee summan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi