Te jotka ette halua kuittia kaupassa lähimaksusta, miten varmistutte että teitä on veloitettu oikein?
Itse en ainakaan luottaisi pelkästään siihen, että kassa on näppäillyt oikean koodin esim. irtomyyntituotteisiin. Vai eikö teitä vaan kiinnosta omat rahanne?
Kommentit (151)
Tarkistan paperikuitilta ostosten täsmäävyyden heti siellä kaupan kassan jälkeen, jos ei mielestäni näyttänyt menneen oletetusti, joskus alennukset jää epähuomiossa lyömättä tai olen itse väärässä.
Vierailija kirjoitti:
*mummeli* kirjoitti:
"Voit valita, että saat kassa- ja takuukuittisi sähköisenä – ja luopua paperisista kuiteista jopa kokonaan. Tällöin saat kassalla kuitin enää vain, jos pyydät sitä erikseen. Sähköisiä kuittejasi voit tarkastella puhelimeltasi S-mobiilissa"
https://www.s-kanava.fi/asiakasomistaja/artikkeli/muuta-kuitit-sahkoisi…Ja sitten kun huomaat kotona tarkastellessasi veloituksessa virheen, et voi muuta kuin todeta sinulta veloitetun 5 maitoa, vaikka oikeasti niitä oli vain 3. Isommista monista puhumattakaan. So what, shit happens!
Harvoin sitä kuittia tulee syynättyä kassalla. Jos virhe on tapahtunut niin ainakin oma lähikauppani korjaa sen. Rehellisyys maan perii, mutta liikaa veloitetusta maitopurkista en jaksaisi lähteä valittamaan.
Paikoissa missä maksupäätteeseen myyjä näyttelee käsin maksusumman kandee tarkistaa päätteestä hinta että onko sama mitä myyjä sanoo. Noissa tilanteissa on noita näppihäiriöitä ollut
Vierailija kirjoitti:
Paikoissa missä maksupäätteeseen myyjä näyttelee käsin maksusumman kandee tarkistaa päätteestä hinta että onko sama mitä myyjä sanoo. Noissa tilanteissa on noita näppihäiriöitä ollut
Näpyttelee
Vierailija kirjoitti:
Tarkistan paperikuitilta ostosten täsmäävyyden heti siellä kaupan kassan jälkeen, jos ei mielestäni näyttänyt menneen oletetusti, joskus alennukset jää epähuomiossa lyömättä tai olen itse väärässä.
Mukset tarkasta siinä samalla kun myyjä vetää tuotteita kassan läpi?
Mä ainakin katson koko ajan kassakoneen summaa kun tuotteita menee kassan läpi, saa heti korjattua asian eikä tarvi lähteä infoon kuitin kanssa.
Jos kuitin pyytäminen kassalla on lisääntynyt lähimaksun käyttöön oton jälkeen, niin näiden henkilöiden kannattaa jatkaa edelleen joko käteisellä tai PIN-koodilla. Kukaan ei pakota käyttämään lähimaksua, jos se pelottaa. On vapaaehtoista. Itse lasken ostosten loppusumman päässäni ja otan kuitin vain, jos heittää suuresti. Veloitukset on aina olleet oikein. Mahdolliset virheet on olleet mun omia väärinkäsityksiä hinnasta.
Vierailija kirjoitti:
Siinähän se summa näkyy kassan näytöllä punaisin kirjaimin?
Mutta onko se summa oikein? Muutaman kerran on veloitettu jostain tuotteesta täysi hinta vaikka on ollut tarjoustuote. Kuittia vastaan olen saanut rahaa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyllyistä näkee mitä mikäkin tuote maksaa ja lopuksi laskee ne yhteen? Ei kai kukaan mätä tavaraa koriin katsomatta niiden hintaa.
Minä en yleensä katso hintaa. Ostan, mitä tarvitsen.
Olin viime viikolla kahvilassa ja maksoin lähimaksulla. Pyysin kuitin ja ja huomasin, että vaikka summan piti olla 6.80, olikin kuitissa 16.80. Jos en olisi pyytänyt, en olisi siinä hässäkässä huomannut asiaa.
Siis miksi katsot sen hinnan vasta kuitista, etkä siitä maksupäätteestä johon korttisi laitat?
Tämä on se asia, mikä minulle ei tässä keskustelussa aukea. Eihän lähimaksu verrattuna vaikkapa tunnusluvun näppäilemiseen tai käteisellä maksamiseen muuta asiaa millään tavalla.
Kyllä se sillä tavalla eroaa, että numeroa näppäiltäessä keskittyy paremmin. Täytyy parantaa tarkkaavaisuutta.
Pikkuostoksista en tarvitse kuittia, pustyn seuraamaan kassapäätettä mitä se veloittaa mistäkin ostoksesta.
Kehtaatteko muka alkaa siinä kassalla kuitin tutkittuanne nillittämään jostain saamattomasta muutamankymmenen centin alennuksesta, kun kassaneiti vetelee jo seuraavan asiakkaan kamoja läpi? Siinä sitten hommat ihan solmussa ja homma jumittaa kun asiaa aletaan selvittelemään, jonossa kaikki puuskuttaa ja puhisee että mitä tuokin nyt tuossa alkoi valittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän se summa näkyy kassan näytöllä punaisin kirjaimin?
Mutta onko se summa oikein? Muutaman kerran on veloitettu jostain tuotteesta täysi hinta vaikka on ollut tarjoustuote. Kuittia vastaan olen saanut rahaa takaisin.
Siinä näytöllä se edelleen näkyy mitä tuotteesta veloitetaan, siinä voi sitten samalla sanoa että hinta on väärin!
Tietysti jos kassalla keskittyy näppäämään kännykkäänsä niin seuraaminen voi olla vaikeaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin katson koko ajan kassakoneen summaa kun tuotteita menee kassan läpi, saa heti korjattua asian eikä tarvi lähteä infoon kuitin kanssa.
Kuikuilet siis kaula pitkällä sieltä kassakoneen takaa mitä tuotetta milloinkin on vetämässä läpi varmistaaksesi etupuolen näytöltä hinnan paikkansapitävyyden? Varmaan koominen näky.
Kassapäätteen syynäämisestä joku kassahenkilö valitti täällä, että se ärsyttää häntä.
Vierailija kirjoitti:
Kehtaatteko muka alkaa siinä kassalla kuitin tutkittuanne nillittämään jostain saamattomasta muutamankymmenen centin alennuksesta, kun kassaneiti vetelee jo seuraavan asiakkaan kamoja läpi? Siinä sitten hommat ihan solmussa ja homma jumittaa kun asiaa aletaan selvittelemään, jonossa kaikki puuskuttaa ja puhisee että mitä tuokin nyt tuossa alkoi valittamaan.
Mä ainakin nillitän omalla vuorollani, jos on jo maksanut tuotteen ja saanut kuitin niin pitää raahautua infoon valittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyllyistä näkee mitä mikäkin tuote maksaa ja lopuksi laskee ne yhteen? Ei kai kukaan mätä tavaraa koriin katsomatta niiden hintaa.
Minä en yleensä katso hintaa. Ostan, mitä tarvitsen.
Olin viime viikolla kahvilassa ja maksoin lähimaksulla. Pyysin kuitin ja ja huomasin, että vaikka summan piti olla 6.80, olikin kuitissa 16.80. Jos en olisi pyytänyt, en olisi siinä hässäkässä huomannut asiaa.
Mikäs hässäkkä siellä kahvilassa oli, liittyikö jotenkin sinuun?
Vierailija kirjoitti:
Minäkin mutta sähköisestä kuitista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin katson koko ajan kassakoneen summaa kun tuotteita menee kassan läpi, saa heti korjattua asian eikä tarvi lähteä infoon kuitin kanssa.Kuikuilet siis kaula pitkällä sieltä kassakoneen takaa mitä tuotetta milloinkin on vetämässä läpi varmistaaksesi etupuolen näytöltä hinnan paikkansapitävyyden? Varmaan koominen näky.
Öö, mulla on kyllä ihan hyvä näkö eikä mun tarvi kuikuilla, näen kyllä mikä tuote myyjällä on kädessä kun hän piippaa tuotteen.. ei siinä edessä mitään muuria ole😂🙈
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen mukaan kuin ehdin katsonkin, mutta keskeytän silti harkitusti, harvemmin tulee oikeasti virhettä.
Minusta ongelmia ei ole kaupassa vaan juuri kahviloissa ja paikoissa, jossa myyjä näpyttelee hinnan maksupäätteeseen. Torilla myyjä sanoi, että omenat maksavat 4€/kg, ostin kaksi kiloa, joten hinta oli 8€. Kuitenkin myyjä oli näpytellyt 18€. Sitten vaan kurkotti konetta tiskin yli ja sain juuri ja juuri ojennettua kortin lähelle. Onneksi pyysin kuitin. Myyjä pahoitteli ja antoi 10 € takaisin. Luulen, että kyse ei ollut virheestä vaan ihan tahallisesta teosta.
Siis miksi katsot sen hinnan vasta kuitista, etkä siitä maksupäätteestä johon korttisi laitat?
Tämä on se asia, mikä minulle ei tässä keskustelussa aukea. Eihän lähimaksu verrattuna vaikkapa tunnusluvun näppäilemiseen tai käteisellä maksamiseen muuta asiaa millään tavalla.