Te jotka ette halua kuittia kaupassa lähimaksusta, miten varmistutte että teitä on veloitettu oikein?
Itse en ainakaan luottaisi pelkästään siihen, että kassa on näppäillyt oikean koodin esim. irtomyyntituotteisiin. Vai eikö teitä vaan kiinnosta omat rahanne?
Kommentit (151)
Olen yllättynyt miten moni maksaa lähimaksulla näkemättä summaa. Itse olen ollut ravintolassa jossa korttipäätteissä jokin reistaili, myyjä näytti summan laitteelta ja se oli se mikä pitikin, maksoin lähimaksulla ja sit otti laitteen tiskin toiselle puolelle ja en nähnyt enää mitä tapahtui. Odotin hetken (5-10 sekuntia) ja kysyin että oliko maksussa joku ongelma, ottaisin kuitin. Työntekijä pällisteli laitetta ja sanoi että "ei tää menny läpi." Pyysin nähdä näytön, konehan ilmoittaa tosi äkkiä jos maksu ei onnistu tai vaatii pin-koodin. Muinoin myyjänä ollessani hylätystä maksuyrityksestä tuli ulos myös kuitti joka vahvisti maksun hylätyksi. Työntekijä ei meinannut näyttää laitetta ja ehdotti että kokeillaan toista. Yhteinen juomatilaus oli maksanut liki 20€ ja tyyppi ei suostunut näyttämään kuittia eikä laitetta minulle. Sanoin etten voi maksaa toista kertaa ellen näe sitä laitetta jolla äsken yritin maksaa, ja ettei lähimaksun ollessa kesken ole ok piilottaa maksupäätettä asiakkaalta. Tyyppi pahoitteli kovasti ja sanoin että no olkoon maksan sillä toisella laitteella. Maksaessani aloin tarkistaa samalla mobiilisovelluksesta oliko äskeinen summa veloitettu. Veloitus todella oli mennyt ekalla kerralla läpi, tililtä oli kadonnut tuplasumma. Näytin sähköisiä tositteita myyjälle ja sanoin että otan käteisenä sit tän toisen veloituksen takaisin, samantien. Jäätyi täysin ja änkytti jotain, pyyteli esimiestä paikalle ja tämä käski antaa rahat samantien takaisin. Tavallaan harmittaa etten soittanut poliisia. Varmaan kusettavat useinkin jos ihmiset ei oo tarkkana.
En ikinä anna korttia myyjälle ja jos esim leveän tiskin tms vuoksi annan, maksupäätteen näytön ja kortin tulee olla näkyvissäni koko ajan. Lähimaksulla maksaminen on selkeää ja ok kunhan ymmärtää perusperiaatteet. Summa tottakai katsotaan aina ennenkuin kortti laitetaan laitteen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet meistä osaavat laskea lopusumman omassa päässä.
Näenkin teitä matikkaneroja usein lauantaiiltaisin kaupassa, kun teillä on suunilleen aina sama perussetti 6-8 olutta, sipsejä, kokista, irttareita, mikroaterioita, einessalaattia ja sitten hieman jotain perinteisempääkin mukana.
Näin juuri, kun budjetti pitää laatia sille kahdenkympin setelille, niin väkisin tulee varmaan loppusummaa räknäiltyä.
Toista se on, kun laskun loppusumma alkaa olla lähempänä kahtasataa.Jos laskun loppusumma kaupassa on aina lähemmäs kaksi sataa ni olis varmaan kannattanut pitää kintut kiinni jos tarvii muutaman centin tarjouksia laskea.
Kannattaisiko pitää turpansa kiinni, jos ei argumentit ole kummempaa tasoa?
Vierailija kirjoitti:
Siinähän se summa näkyy kassan näytöllä punaisin kirjaimin?
Ihania nämä av-mammojen ristiriitaisuudet :D. Ei tarvitse mennä kuin yhteen kassajonoja käsittelevään ketjuun, niin käy selväksi, että ne, jotka eivät pakkaa ostoksiaan heti siellä laarin päädyssä, ovat huonoja ja hitaita ääliöitä. Noin 90 % kommentoijista haukkuu kaikki ne pataluhaksi, jotka jäävät kassan viereen seuraamaan tuotteiden skannaamista. Kuitti kun kuulemma pitää tarkistaa vasta jälkikäteen. Tärkeintä niissä ketjuissa on AINA se, että pakataan mahdollisimman nopeasti.
Nyt sitten suurin osa tässä ketjussa olevista jääkin siihen kassan luo pitämään huolta, että summat skannautuu oikein.
Ei tämä palsta petä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta onko se summa oikein? Muutaman kerran on veloitettu jostain tuotteesta täysi hinta vaikka on ollut tarjoustuote. Kuittia vastaan olen saanut rahaa takaisin.
Meillä tarkastetaan aina kuitit maksutapahtuman jälkeen. Esim. jos on paljon ostoksia ja pääsee niitä kiireellä latomaan siinä omalla vuorolla, ei pysty seuraamaan niitä punaisena loistavia numeroita.
On ollut vääriä hintoja sekä ylimääräisiä tuotteita, joita ei olla ostettu.
Sitten vain täytyy nähdä se vaiva, että ladotaan ostokset uudestaan kassan läpi.
Jostain syystä ne virheet ovat olleet meille tappiollisia, ei juuri toisin päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihania nämä av-mammojen ristiriitaisuudet :D. Ei tarvitse mennä kuin yhteen kassajonoja käsittelevään ketjuun, niin käy selväksi, että ne, jotka eivät pakkaa ostoksiaan heti siellä laarin päädyssä, ovat huonoja ja hitaita ääliöitä. Noin 90 % kommentoijista haukkuu kaikki ne pataluhaksi, jotka jäävät kassan viereen seuraamaan tuotteiden skannaamista. Kuitti kun kuulemma pitää tarkistaa vasta jälkikäteen. Tärkeintä niissä ketjuissa on AINA se, että pakataan mahdollisimman nopeasti.
Nyt sitten suurin osa tässä ketjussa olevista jääkin siihen kassan luo pitämään huolta, että summat skannautuu oikein.
Ei tämä palsta petä.
Aika monella on varmaan myös puoliso mukana siellä kaupassa joka pakkaa tavarat ja onhan tuolla mainittu että jos on isot ostokset niin toki silloin ne pakataan heti ja otetaan kuitti.
Minä en koskaan pyydä kuittia koska minulle se ei merkkaa mitään jos kauppa on velottanut ostoksistani muutaman euron liikaa.
M28
Lähi ruokakaupassa kauppias olisi jymäyttänyt useamman kerran, jos en olisi tarkastanut kuittia. K- kauppias itse. Niinpä aloin karttamaan ko kassaa, jos kauppias on itse kassalla. Jouduin korjauttamaan laskun monta kertaa.
Aiemmin toisella paikkakunnalla myös huijattiin ja naapurin ansiosta aloin tarkastamaan kuitin. Kauppias kuljetti samaa " ostosta" kaksi kertaa silloin kun oli paljon ostoksia.
Kannattaa tarkastaa kuitti. Yleisin huijaus on, ettei laiteta alennusta lainkaan, vaikka näkyvä alennuslappu on tuotteessa.
Vierailija kirjoitti:
Olen yllättynyt miten moni maksaa lähimaksulla näkemättä summaa. Itse olen ollut ravintolassa jossa korttipäätteissä jokin reistaili, myyjä näytti summan laitteelta ja se oli se mikä pitikin, maksoin lähimaksulla ja sit otti laitteen tiskin toiselle puolelle ja en nähnyt enää mitä tapahtui. Odotin hetken (5-10 sekuntia) ja kysyin että oliko maksussa joku ongelma, ottaisin kuitin. Työntekijä pällisteli laitetta ja sanoi että "ei tää menny läpi." Pyysin nähdä näytön, konehan ilmoittaa tosi äkkiä jos maksu ei onnistu tai vaatii pin-koodin. Muinoin myyjänä ollessani hylätystä maksuyrityksestä tuli ulos myös kuitti joka vahvisti maksun hylätyksi. Työntekijä ei meinannut näyttää laitetta ja ehdotti että kokeillaan toista. Yhteinen juomatilaus oli maksanut liki 20€ ja tyyppi ei suostunut näyttämään kuittia eikä laitetta minulle. Sanoin etten voi maksaa toista kertaa ellen näe sitä laitetta jolla äsken yritin maksaa, ja ettei lähimaksun ollessa kesken ole ok piilottaa maksupäätettä asiakkaalta. Tyyppi pahoitteli kovasti ja sanoin että no olkoon maksan sillä toisella laitteella. Maksaessani aloin tarkistaa samalla mobiilisovelluksesta oliko äskeinen summa veloitettu. Veloitus todella oli mennyt ekalla kerralla läpi, tililtä oli kadonnut tuplasumma. Näytin sähköisiä tositteita myyjälle ja sanoin että otan käteisenä sit tän toisen veloituksen takaisin, samantien. Jäätyi täysin ja änkytti jotain, pyyteli esimiestä paikalle ja tämä käski antaa rahat samantien takaisin. Tavallaan harmittaa etten soittanut poliisia. Varmaan kusettavat useinkin jos ihmiset ei oo tarkkana.
En ikinä anna korttia myyjälle ja jos esim leveän tiskin tms vuoksi annan, maksupäätteen näytön ja kortin tulee olla näkyvissäni koko ajan. Lähimaksulla maksaminen on selkeää ja ok kunhan ymmärtää perusperiaatteet. Summa tottakai katsotaan aina ennenkuin kortti laitetaan laitteen päälle.
Voi jestas näitä älypäitä! Eikö tule ollenkaan mieleen, että joskus se vika voi olla koneessa eikä kukaan yritä huijata. Ja jos maksu ei mene läpi, mitä sinä luulet, että siinä päätteen näytöllä lukee? Jos myyjä yrittää nollata tapahtuman, että voi koettaa uudestaan, ei sitä enää siinä näytöllä näy. Ja kyllähän se kone sylkee kuitin, jos maksu menee läpi tai virhe näkyy kuitilla, joten mikään pakko sinun ei ole päästä räpeltämään sitä päätettä itse. Jos mistään ei tulostu kuittia, ei sinua kukaan tahallaan huijaa, vaikka yrittääkin heti uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
#soittanut poliisia paikalle# ....ei vttu, mitä porukkaa🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä ihmisiä, jotka kuvittelee että se myyjä tekee tollaisia virheitä tahallaan. Mitä se myyjä siitä hyötyisi? Luuletko sä että ne ylimääräiset rahat jotenkin maagisesti siirtyvät myyjän omaan taskuun?
Kukaan tahalliseksi tekoja väittänytkään, on vaan kauppoja, joissa systeemi ei toimi virheitä sattuu.
Itsellä ennätys liki 8€, jonka huomasin vasta autossa, mutta asia oli helppo korjata, kun oli kuitti mistä todentaa asia.