Miksi mies pitää yllä jotain outoa emotionaalista suhdetta mutta ei kuitenkaan ole oikeasti saatavilla/parisuhteeseen?
Olen jo kerran päätynyt samaan tilanteeseen jossa nyt olen, ja se kehittyy vaivihkaa.
Onko tuo vain ihmisen keino saada boostia itsetunnolleen, kun saa jonkun tuntemaan itseään kohtaan jotain vai miksi joku muuten toimisi noin?
Kommentit (71)
sut on friendzonattu, olet hänenn käytettävissään mutta hän ei oikeasti rakasta sinua. Hyväksikäyttää vain rakkauttasi häntä kohtaan. Yleensä naiset on ne jotka tekee noita. Mutta ilmeisesti uudet modernit miehetkin oppineet.
Miksi nämä ihastumiset pitää ottaa niin tosissaan, miksi niitä pitää ylianalysoida ja pohtia loputtomasti.
Nainen ja mies pitävät toisistaan, ihastuvat, saavat elämäänsä positiivisia tunteita. Mitä siinä nyt on niin väärää ja vakavaa, oli varattuja tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä luulen, että mies ns. testaa omaa markkina-arvoaan. Eli vähän flirttailee kanssasi ja nauttii siitä että saa vastakaikua. Muttei halua sen enempää. Pelkkää oman itsetunnon kohotusta. Saa vielä olla ylpeä, että pysyi uskollisena, joten miehelle pikku flirtti on win-win.
Tämä kuulostaa todelta.
Mutta huh, surullista miten huono itsetunto pitää olla että vuosia jaksaa käyttää sen pönkittämiseen.
Ehkä pitäisikin tuntea sääliä.Ap
Ei tarvitse olla kyse edes huonosta itsetunnosta. Voi olla myös ihan sitä että miehen päivää vaan piristää pikku kevyt flirtti. Hän luultavasti uskoo, että se myös piristää naisen päivää, koska ei tajua että nainen ottaakin sen noin vakavasti että oikein analysoi ja miettii suhdetta. Mies luultavasti ajattelee, että se että hän on varattu kertoo jo ettei mitään suhdetta ole tulossa.
Itse olen it-alalla ja paljon miehiä töissä. Varsinkin ulkomaalaistaustaisissa, mutta osin suomalaisissakin on niitä, jotka kaikille naisille tykkää heittää kevyttä flirttiä, ilman että on mitään isompaa kiinnostusta siihen naiseen tai halua saada suhdetta - tai edes seksiä. Tätä flirttiä heitetään myös vaikka yli 100-kiloiselle eläkeikää lähestyvälle naiselle, ikään kuin kohteliaisuutena. Itse olen aina tajunnut sen että kyse on vain leikistä ja olen vastannut samoin: kevyellä viattomalla flirttailun omaisella käytöksellä takaisin ihan vaan siksi että se on hauskaa. Koskaan en ole ajatellut oikeasti seksiä saati suhdetta näiden miesten kanssa eivätkä uskoakseni hekään minun.
Ei ole riittävän kiinnostunut tai rakastunut parisuhteeseen asti, pitää yhteyttä jotta pysyt varalla parempaa odotellessa.
Tää on ihan tavallista miehen käytöstä. Niin monet miehet tekee tuota vaimonsa/tyttöystävänsä selän takana. Pönkittää vielä itsetuntoaan sillä, ettei kuitenkaan sänkyyn asti mene vaan on kunnollinen mies. Jos oman arvosi nainen tunnet niin älä nyt tuohon kelkkaan lähde. Ei ole mikään huippusaalis tommonen äijä joka muita vikittelee.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole riittävän kiinnostunut tai rakastunut parisuhteeseen asti, pitää yhteyttä jotta pysyt varalla parempaa odotellessa.
Se mieshän on jo naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Tää on ihan tavallista miehen käytöstä. Niin monet miehet tekee tuota vaimonsa/tyttöystävänsä selän takana. Pönkittää vielä itsetuntoaan sillä, ettei kuitenkaan sänkyyn asti mene vaan on kunnollinen mies. Jos oman arvosi nainen tunnet niin älä nyt tuohon kelkkaan lähde. Ei ole mikään huippusaalis tommonen äijä joka muita vikittelee.
Tuollaiselle pelimiehelle voi antaa takaisin omaa lääkettä antamalla ymmärtää, että himoitsee häntä suunnattomasti ja seksiä olisi heti halutessa saatavilla ilman sitoumuksia ja salassa. Mies alkaa pikkuhiljaa kamppailla itsensä kanssa, kun on houkutus nenän edessä. Tietenkään ikinä ei tule oikeasti sitä saamaan. Rumaa kenties, mutta olenkin pelinainen vuosikymmenten kokemuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiselle pelimiehelle voi antaa takaisin omaa lääkettä antamalla ymmärtää, että himoitsee häntä suunnattomasti ja seksiä olisi heti halutessa saatavilla ilman sitoumuksia ja salassa. Mies alkaa pikkuhiljaa kamppailla itsensä kanssa, kun on houkutus nenän edessä. Tietenkään ikinä ei tule oikeasti sitä saamaan. Rumaa kenties, mutta olenkin pelinainen vuosikymmenten kokemuksella.
Kuinka mies jäi tuossa paitsi siitä, mitä halusi?
eri mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai voihan se varattukin ihastua. Vaikka ei ole valmis rikkomaan liittoaan? Tai ehkä vaan hakee tyydytystä tarpeilleen?
Itse riudun seksisuhteessa varatun miehen kanssa. Tiedän ettei hän jätä vaimoaan, enkä sitä edes odota. Seksi on kuitenkin niin hyvää,,että sitä haluan lisää.Puhuu silti, että olis tunteita muakin kohtaan ja varmaan onkin. Kiintymystä ja ihastumistakin. En tiedä puhuuko vaan lämpimikseen vai tarkottaako oikeesti. Eikä sillä oo väliä. Epäluotettava petturi hän on. Enkä sellasen kanssa halua "oikeesti" olla...
Saa sen oman elämän noinkin kulutettua. Toimimalla patjana varatulle. Oletko muistanut ylpeänä kertoa tästä suhteestasi vanhemmillesi? Varmasti arvostaisivat.
Patjana varatulle...häh? Haluatko sä vatkata itsesi siis mieluummin omin käsin onneen pikku yksiössäsi? Tai katsella jonkun arkisen miehen kalsareita lattioilla ja pyykkikorissa? (En ole tuo aiempi kirjoittaja) Tuohan on ihan jees-tilanne, jos ei kaipaa avoliittoa tai muuten edes hirveästi yhteistä tekemistä.
Me tehdään kyllä asioita yhdessä välillä. Käydään kaupassa, laitetaan ruokaa, lämmitetään sauna ja jopa ihan vaan nukutaan yhdessä... Hänen vaatteita on mun luona ja hammasharja vessan kaapissa. Silti suhteen idea ja tarkotus on loistava seksi.
t. Se suhteessa olevaEikä silti olla parisuhteessa. Hänellä sellanen on vaimonsa kanssa, mä olen sinkku.
t. SamaJuu ymmärrän hyvin. Mullekin sopisi tuollainen suhde oikein hyvin. En tajua, mikä siinä on ongelmana sinulle :D siis jonkun mielestä.
No se, että mä olen "varatun patja". Mutta koska mä saan tästä sen mitä haluan/tarviin ni mua ei muiden mielipiteet heilauta...
Hyvä, toivottavasti ei heilauta sittenkään kun vaimo saa tietää.
No ei. Mua ei vaimo kiinnosta. Miehelle tosi ikävä tilanne mutta eiköhän tuo tiedä riskit...
(Ja ei ole hänenkään vanhemmat enää elossa ja kummankaan lapsia ei oo tähän sotkettu, mitäs meidän seksihomnat niille kuuluu)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai voihan se varattukin ihastua. Vaikka ei ole valmis rikkomaan liittoaan? Tai ehkä vaan hakee tyydytystä tarpeilleen?
Itse riudun seksisuhteessa varatun miehen kanssa. Tiedän ettei hän jätä vaimoaan, enkä sitä edes odota. Seksi on kuitenkin niin hyvää,,että sitä haluan lisää.Puhuu silti, että olis tunteita muakin kohtaan ja varmaan onkin. Kiintymystä ja ihastumistakin. En tiedä puhuuko vaan lämpimikseen vai tarkottaako oikeesti. Eikä sillä oo väliä. Epäluotettava petturi hän on. Enkä sellasen kanssa halua "oikeesti" olla...
Saa sen oman elämän noinkin kulutettua. Toimimalla patjana varatulle. Oletko muistanut ylpeänä kertoa tästä suhteestasi vanhemmillesi? Varmasti arvostaisivat.
Patjana varatulle...häh? Haluatko sä vatkata itsesi siis mieluummin omin käsin onneen pikku yksiössäsi? Tai katsella jonkun arkisen miehen kalsareita lattioilla ja pyykkikorissa? (En ole tuo aiempi kirjoittaja) Tuohan on ihan jees-tilanne, jos ei kaipaa avoliittoa tai muuten edes hirveästi yhteistä tekemistä.
Me tehdään kyllä asioita yhdessä välillä. Käydään kaupassa, laitetaan ruokaa, lämmitetään sauna ja jopa ihan vaan nukutaan yhdessä... Hänen vaatteita on mun luona ja hammasharja vessan kaapissa. Silti suhteen idea ja tarkotus on loistava seksi.
t. Se suhteessa olevaEikä silti olla parisuhteessa. Hänellä sellanen on vaimonsa kanssa, mä olen sinkku.
t. SamaJuu ymmärrän hyvin. Mullekin sopisi tuollainen suhde oikein hyvin. En tajua, mikä siinä on ongelmana sinulle :D siis jonkun mielestä.
No se, että mä olen "varatun patja". Mutta koska mä saan tästä sen mitä haluan/tarviin ni mua ei muiden mielipiteet heilauta...
Hyvä, toivottavasti ei heilauta sittenkään kun vaimo saa tietää.
No ei. Mua ei vaimo kiinnosta. Miehelle tosi ikävä tilanne mutta eiköhän tuo tiedä riskit...
(Ja ei ole hänenkään vanhemmat enää elossa ja kummankaan lapsia ei oo tähän sotkettu, mitäs meidän seksihomnat niille kuuluu)
Jos robotti-imuri lähtisi kaupasta seuraamaan sinua ulos, ottaisitko sen matkaasi ilman että se olisi liikkeen omistajan asia?
Taidat vaan itse hakeutua tuollaisiin "suhteisiin" ja sitten alat ylianalysoida katseita, eleitä, pieniä kosketuksia yms. ajattelen ja toivoen niiden olevan jotain suhteen alkuja vaikka mitään suhdetta ei ole alkamassa. Mieti miksi itse olet nyt toistamiseen tuollaisessa "toivottomassa" tilanteessa? Selvitä tämä itsellesi ja ala tekemään toisin. Älä turhaan toista itsellesi vahingollista kaavaa!