Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmiset jotka "joutuvat esittämään tyhmempää kuin ovat", missä piireissä te liikutte kun teillä on noin?

Vierailija
05.10.2019 |

Eikö ole raskasta esittää muuta kuin on? Miksi ette vaihda maisemaa parempaan?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muksut tulevat kylään, en todellakaan kysele heiltä miten koodaaminen sujuu tai millaisia kemiallisia yhdisteitä on viime aikoina tullut tutkittua. Juttelemme paljon yleisemmistä asioista, kuten mihin aikovat seuraavaksi patikoida, milloin on muutto jne. En usko, että heidän pitää erityisesti esittää tyhmempää kuin ovat keskustellakseen ihan jokapäiväisistä asioista. Nekin kuuluvat elämään.

42/43 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täh? Miksi esittäisin olevani tyhmempi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää tuo "oltuaan" sanan käytöstä alkanut pilkka. Kyseessä ihan normaali sana, mutta ei ehkä oikein istu puhuttuun kieleen, vaan on enemmänkin kirjakieltä. En muista koskaan kuulleeni, että joku sitä puhekielessä olisi käyttänyt. T. 44-v valkoinen heteromies

Kuten tuolla kerroin, tuo muoto katkaisi kamelin selän. Olin kuulemma ärsyttänyt urheiluporukkaa jo pitkään puhumalla omituisesti ja olemalla olevinani. Tuohon koko ongelma kärjistyi, ja tuossa kohdassa minulle selvisi, että ongelma oli olemassa. Minä olin parina opiskeluvuotenani jo tottunut puhumaan eri tavalla kuin monissa muissa ympyröissä, ja sitä eivät kaikki katsoneet hyvällä.

Nykyisin voi päästellä suustaan vaikka kuinka mutkikkaita rakenteita huomattavasti vapaammin kuin kaksikymmentäviisi vuotta sitten. Minä pystyn ammattini vuoksi puhumaan virheetöntä kirjakieltä, mutta samasta syystä osaan myös olla puhumatta sitä. Kielestä innostuneena keltanokkana en osannut.

Nro 6