Mikä on yksilön vastuu köyhyydestään Suomessa?
Loppupeleissähän kaikki on kiinni vain itsestä. Toki laiska ei rikastu ellei peri tai voita rahaa.
Kommentit (64)
En syntynyt rikkaana, aloitin säästöjeni kartuttamisen jo varhain 18v työttömyyspäivärahoista. Mukavastihan sitä kertyikin, kun en viettänyt mitään railakasta elämää muiden tavoin rahat ryypäten. Myöhemmin jatkoin säästämistä vakiduunissa ja nykyään on n. 100000 euroa säästössä. Mutta minähän olenkin sairas pihi ihminen joka ei osaa elää, viallinen.
Kaikki ei ole aina itsestä kiinni. Joillakin on aivan hirveä lapsuus, ja yhteiskunta koittaa antaa heillekin mahdollisuuden kunnolliseen elämään.
Ei elämää voi ajatella suorituksena. Nimenomaan keinot elämässä ovat monet. Tuuri vaikuttaa osaltaan ihmisen pärjäämiseen. Sitten vielä ihmisen persoonallisuus ja mahdolliset sairaudet.
Elämä on kaikin tavoin luovaa ja onneksi ei ole yhtä ainoaa tapaa olla, tehdä työtä ja saavuttaa asioita.
Ei siinä ole mitään pahaa että on köyhä ja saa tukia. Se vastuu tulee siitä mihin ne rahat käyttää. Se valitus köyhyydestä kummasti alkaa silloin kun rahat on menneet johonkin ja ei ole rahaa ostaa lapsille edes ruokaa.
Suomessa tasan 0%, joka on käsittämätöntä. Ja kaiken lisäksi taloudellisesti kestämätöntä pidemmän päälle.
Se on pienen kittarin perustaminen.
Vierailija kirjoitti:
En syntynyt rikkaana, aloitin säästöjeni kartuttamisen jo varhain 18v työttömyyspäivärahoista. Mukavastihan sitä kertyikin, kun en viettänyt mitään railakasta elämää muiden tavoin rahat ryypäten. Myöhemmin jatkoin säästämistä vakiduunissa ja nykyään on n. 100000 euroa säästössä. Mutta minähän olenkin sairas pihi ihminen joka ei osaa elää, viallinen.
Mitä se oikea elämä on mielestäsi? Suurinosa ihmisistä käy töissä ja menee kotiin lepäämään töiden jälkeen.
Minä taas olen yleensä kuluttanut sen, minkä olen tienannut. Olen perustellut itselleni uuden iPadin ostamista, että uudella tekniikalla voin keksiä uusia asioita ansaita rahaa ja saan uusia kontakteja.
Pahinta on, jos lakkaa ostamasta mitään, tai olemasta yleensä vuorovaikutuksessa muiden kanssa. Jotenkin on koitettava olla osana tätä 926isoa pyörää.
Terveys on aika iso osa asiassa.
Toinen on myös paikkakunta/perhe johon synnytään.
Itse esimerkiksi pieneltä kylästä jossa ei ole oppilaitoksia. Lähimmissä kaupungeissa vain ammattikouluja, lastenhoitajalinjaa, raksapuolta ja kokkikoulua. Täällä ei osata katsoa kuplan ulkopuolelle, ei kannusteta lapsia opiskelemaan. Ei ole mahdollisuutta harrastaa mitään sivistävää lapsena. Vanhemmat köyhiä. Helposti tarttuu se köyhän ajatusmaailma.
Itse tajusin vasta siinä vaiheessa kun lapset sain että sitähän on lähes kaikki kiinni itsestä ja elämä täynnä valintoja.
Mikä on ihmisen vastuu siitä, etä siarastuu? Mikä on ihmisen vastuu siitä, että pankki ajaa yrityksen oimivan konkurssiin, vaikka hetkeä aiemmin lainaa sai lähes jokainen, joka hoksasi pyytää? - Mikä on yksilön vastuu, kun oma lapsi sairastuu nuorena? Mikä on yksilön vastuu kun kumppani saa surmansa kun rattijuoppo ajaa hänen ylitseen ja jää yksin kahden pienen lapsen kanssa? Mikä yksilön vastuu kun loukkaantuu, kun liukastuu ja lyö päänsä? Mikä on yksilön vastuu kun halvaantuu laskettelurinteessä? Mikä on yksilön vastuu kun oma koti syttyy tuleen, kun joku rasisti heittää ikkunasta polttopullon? Mikä on yksilön vastuu siitä, että omat vanhemmat ovat alkoholisteja? Onko yksilön omalla vastuulla kun toinen vanhempi paoinpitelee 1. kerran silloin kun itse on puolivuotias? Mikä on ykislön vastuu kun koulukiusaajana toimivat halveksiva ja loukkaavat mutta nyt vain henkisesti, eikä näyviä muselmia jää. Entä silloin kun työnantja pakottaa ja alistaa väkivalaisesti?
Vaan mikä on kun köyhhyyttä pideään vain ja ainoastaan oman asyynä`?
Pitäisikö köyhän tuntea vielä syyllisyyttä köyhyydestään? Otsikko viittaa siihen.
Ei kukaan varmaan tahallaan ole köyhä. Asiat ovat vain menneet siihen pisteeseen.
Sanopa tuo vaikka onnettomuudessa työkykynsä menettäneelle 👍🏻!
Vierailija kirjoitti:
Suoritusta voi mitata ainoastaan jos kaikki ponnistavat samalta linjalta.
Jokainen syntyy köyhänä. Ei edes vaatteita päällä.
AP luulee ilmeisesti olevansa menestynyt?
Mä oon kelannu tätä naista. Näyttäisi siltä, että hoitaa työnsä ja on fiksu tyyppi. Ja siltikin on köyhä. Itse olen vähän kermaperse enkä oikeastaan tunne ketään köyhää. Tää jotenkin osui.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon kelannu tätä naista. Näyttäisi siltä, että hoitaa työnsä ja on fiksu tyyppi. Ja siltikin on köyhä. Itse olen vähän kermaperse enkä oikeastaan tunne ketään köyhää. Tää jotenkin osui.
Miksi lepakkotukka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lepakkotukka?
Miksei? Näyttikö liian hyvältä ollakseen köyhä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lepakkotukka?
Miksei? Näyttikö liian hyvältä ollakseen köyhä?
Hyvältä?
-eri
Vierailija kirjoitti:
Mikä on ihmisen vastuu siitä, etä siarastuu? Mikä on ihmisen vastuu siitä, että pankki ajaa yrityksen oimivan konkurssiin, vaikka hetkeä aiemmin lainaa sai lähes jokainen, joka hoksasi pyytää? - Mikä on yksilön vastuu, kun oma lapsi sairastuu nuorena? Mikä on yksilön vastuu kun kumppani saa surmansa kun rattijuoppo ajaa hänen ylitseen ja jää yksin kahden pienen lapsen kanssa? Mikä yksilön vastuu kun loukkaantuu, kun liukastuu ja lyö päänsä? Mikä on yksilön vastuu kun halvaantuu laskettelurinteessä? Mikä on yksilön vastuu kun oma koti syttyy tuleen, kun joku rasisti heittää ikkunasta polttopullon? Mikä on yksilön vastuu siitä, että omat vanhemmat ovat alkoholisteja? Onko yksilön omalla vastuulla kun toinen vanhempi paoinpitelee 1. kerran silloin kun itse on puolivuotias? Mikä on ykislön vastuu kun koulukiusaajana toimivat halveksiva ja loukkaavat mutta nyt vain henkisesti, eikä näyviä muselmia jää. Entä silloin kun työnantja pakottaa ja alistaa väkivalaisesti?
Vaan mikä on kun köyhhyyttä pideään vain ja ainoastaan oman asyynä`?
Mikä on tekosyysi noin lukukelvottoman tekstin tuottamiselle? Samainen syy kertonee myös köyhyydestäsi.
Suoritusta voi mitata ainoastaan jos kaikki ponnistavat samalta linjalta.