Sienigallup! Mitä sieniä mieluiten keräät?
Kerro myös mistä päin Suomea olet (esim. maakunta) niin nähdään mahdolliset alueelliset erot.
Kommentit (43)
Kerään vai syön? Korvasienet ovat lempiherkkuani, mutta niiden kerääminen ei ole niin kivaa, kun ne kasvavat hakkuuaukioilla ja ovat usein hiekkaisia ja keväällä saattaa olla kylmäkin. Kantarellien kerääminen taas on kivaa, kun ne erottuvat helposti kauniin keltaisina eivätkä ole toukkaisia, roskaisia, limaisia tms.
Keski-Suomessa asun nykyään, mutta olen kotoisin Etelä-Savosta.
Kanttarelleja, tatteja, keltahapero, kehnäsieni, suppilovahvero. Uusimaa, mökki Varsinais-Suomessa.
Suppilovahveroita, kantarelleja, tatteja, vaaleita orakkaita, mustia torvisieniä, lampaankääpiä.
Oon kokeillut myös heteroita ja tuhkelosieniä, mutta en saa niihin makua.
Vierailija kirjoitti:
Suppilovahveroita, kantarelleja, tatteja, vaaleita orakkaita, mustia torvisieniä, lampaankääpiä.
Varsinais-Suomi.
Vierailija kirjoitti:
Heteroita vai sittenkin haperoita? :D
Vierailija kirjoitti:
Mulla kasvaa ihan omalla pihalla lampaankääpiä mutta en vaan "osaa" käyttää niitä kun olen aina pelkkiä vahveroita kerännyt... (Turku)
Kantarelleja, tatteja, lampaankääpiä ja orakkaita. Rouskuja säilön sienisalaattia varten.
Suppilonvahverot ovat minusta yhtä tyhjän kanssa, mauttomia.
Kärpässieniä, korvasieniä, valmuskaa, madonlakkeja mitä nyt sukujuhlissa tarvitaan Pohjois- Helsinki
Kantarellejä, suppiksia, tatteja, vahakkaita, herkkusieniä. Rouskujakin kerään, mutta itse en niistä niin välitä, mies rakastaa sienisalaattia joten häntä varten. Etelä-Karjala
Uudeltamaalta pelkästään suppiloita, kanttarellejä ja mustia torvisieniä.
Suppilovahverot, keltavahverot, satunnaisesti tatteja.
(varsinais-suomi)